[MKVII] Wymiana kolektora ssącego plastikowego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnimi czasy mam problem z obrotami w moim Escorcie. Nie trzyma wolnych obrotów i ma mniejszą moc. Mechanik wczoraj powiedział mi, że jest nieszczelność w układzie dolotowym. Jego zdaniem to wina pękniętego kolektora lub poszła uszczelka. Silnik 1.8 16V ZETEC 115KM, kolektor mam plastikowy.
I tu pojawia się pytanie bo mechanik mowi ze koszt to 400zł (robocizna) bo jest troche przy tym roboty bo ciezkie dojscie, a jak on by to rozebral to juz by wyczyscil od razu caly uklad (EGR, kolektor, krokowy) specjalna myjka ultradzwiekowa. Jego zdaniem lepiej by było wymienic kolektor na aluminiowy, przy tej instalacji gazowej bo plastikowy moze znowu peknac (tylko nie wiem czy nie trzeba przy tym wymieniac krokowca. Ja raczej bym został przy plastikowym.
Czy opłaca się dać mechanikowi zeby on to zrobil za 400zł czy lepiej zrobic to samemu czyli bez czyszczenia.
I prosiłbym o jakies instrukcje co do wymontowania/wymiany kolektora.
  
 
Krokowy musisz wymienic. 400zł za wyjecie kolektora to zdzierstwo, bo dojscie jest dobre, wymiana t na spokojnie 2 godziny. Zeby zalozyc alumniowy potrzeba kupic jeszcze taki dystans w ktorym mocowane sa wtryski.
Dodatkowo rure dolotową i plastik nad silnikiem oraz puszke filtra powietrza.