Zasady obowiązujące w konkursie na nową stronę główną FEFK

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Myślę, że czas najwyższy aby wziąć się za realizację uchwały nr 1 z tegorocznego walnego. Chodzi oczywiście o stworzenie nowej strony głównej gdyż obecna jest już trochę archaiczna.

Z tego względu, z dniem dzisiejszym rozpoczyna się konkurs podzielony na dwa etapy:
- I etap, trwający do 08.12.2010, to zgłaszanie projektów w formie graficznej (screeny) i opisowej (m.in. mapa strony),
- II etap, trwający od 17.12.2010 do 20.02.2011, to tworzenie strony, na której można już sobie trochę poklikać

Dla zwycięzcy przewidziane są oczywiście nagrody. Jakie? Atrakcyjne ale uzależnione od poziomu projektu i jakości ostatecznie wykonanej strony.

Projekt może zgłosić (w założonym przez siebie wątku z wyszczególnieniem osób wchodzących w skład grupy) zarówno jedna osoba jak i zespół (max 4 osobowy) bez względu na to jaki posiada status na forum FEFK. Można zgłosić więcej niż jeden projekt ale nie więcej niż trzy. Mile widziane będzie przedstawianie na bieżąco efektów swojej pracy. Dzięki temu forumowicze będą mogli zadawać pytania i zgłaszać swoje uwagi co z kolei daje szansę, że ostateczne projekty będą bardziej dopracowane. Aby uniknąć nieporozumień, finalna propozycja wystawiana do każdego etapu konkursu, musi być przedstawiona w jednym poście. W tym celu wraz z pierwszą informacją o zakończeniu prac zostanie utworzony specjalny wątek.

Zgłaszający już w pierwszym etapie powinni być świadomi, że jeśli przejdą do II etapu to muszą być w stanie zrealizować swój projekt do końca. Mierzcie więc siły na zamiary.

Projekty wystawione w I etapie będą oceniane przez forumowiczów w ankiecie trwającej 7 dni. Prócz wyników ankiety o przejściu do II etapu zadecyduje Site Admin i Zarząd. Specjalnie nie wypisuję teraz ile projektów może przejść – będzie to zależne od ilości i poziomu zgłoszeń. Informacja ta pojawi się jednak zapewne jeszcze przed rozpoczęciem wspomnianej ankiety.
Ostateczny zwycięzca II etapu zostanie wyłoniony na identycznych zasadach o ile wszystkie projekty (rozumiane jako strony, na których można już poklikać) zostaną udostępnione ogółowi forumowiczów. W przeciwnym wypadku zwycięzcę wyłoni Site Admin i Zarząd.

Zwycięski zespół jest zobowiązany do wdrożenia gotowej strony w ciągu 2 miesięcy od daty ogłoszenia wyniku konkursu chyba, że nastąpią nieprzewidziane problemy i wraz z Zarządem i Site Adminem zostanie ustalony inny termin. Nagrody będą przekazane w ciągu miesiąca od daty wdrożenia nowej strony.

Aby ułatwić pracę zespołom projektowym, zostanie utworzony wątek, w którym forumowicze będą mogli ich inspirować i podsuwać ciekawe pomysły np. rozwiązania podpatrzone na innych stronach internetowych.

Ogólne wymagania:
- Projekt ma być czytelny i przejrzysty,
- Uczestnik konkursu powinien określić z jakiego skryptu chce skorzystać (mambo, joomla, wordpress etc) przy czym odpadają projekty bazujące na skryptach autorskich uczestników konkursu,
- Strona musi być bezpieczna - maksymalnie odporna na ataki hakerskie i być stworzona w oparciu o i xhtml 1.1 (dopuszczalny jest także html4)
- Powinna być jedna baza sql i php minimum w wersji 5,
- Panel administracyjny powinien być łatwy w obsłudze a dodawanie artykułu do strony powinno wymagać minimum umiejętności z zakresu obsługi strony Web,
- Uczestnik powinien przedstawić minimum 2 przykładowe dodatki do strony oraz sposób ich dodania i usunięcia ze strony,
- W drugim etapie, uczestnik musi udostępnić Site Adminowi i Zarządowi dostęp do panelu administracyjnego. Strona powinna być także udostępniona forumowiczom,
- Strona powinna być „user frendly” oraz działać szybko i prawidłowo na najpopularniejszych przeglądarkach (Chrome, Firefox, Opera, IE7),
- Projekt powinien zawierać miejsce m.in na: menu, shout box, logo klubu, loga klubów zaprzyjaźnionych i polecanych stron, bieżące tematy z forum, najważniejsze informacje dotyczące życia klubu oraz kalendarz najlepiej z możliwością zaznaczenia na nim z poziomu panelu administracyjnego ważnych wydarzeń dla klubu (zloty ogólnopolskie, duże spoty regionalne itp.)
- Mile widziane będą projekty z możliwością łatwej zmiany skórki, przy czym standardowa - główna skórka powinna być w barwach takich samych lub zbliżonych do obecnych klubowych.



Zapewne już na początku mogą się pojawić pytania techniczne dotyczące realizacji strony. Być może coś istotnego nie zostało określone w wymaganiach. Jesteśmy otwarci na sugestie i propozycje z Waszej strony. Powyżej zostały przedstawione tylko ramy konkursu i ponieważ stronę robi się raz na x lat wszystkim nam powinno zależeć aby była ona dobrą wizytówką klubu. Stąd nie wykluczone, że nastąpią zmiany – coś może będzie dopisane a coś usunięte.


W razie jakichkolwiek wątpliwości, zapytajcie na forum lub mailu czy privie (mnie lub kylo32) zanim coś zrobicie.

Na koniec ważna informacja. Jeśli poziom projektów nie będzie zadowalający dla Site Admina i Zarządu, strona klubowa pozostanie w obecnej formie.


Przy tej okazji chciałbym bardzo podziękować kylo32 za nieocenioną pomoc przy tworzeniu zasad tego konkursu. THX Krzysiek


Pozdrawiam,
Kalor