Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-12-04 10:40:26
aaa...Poczytaj Tutaj Porady ..porady ogólne |
roland66 Klubowy Weteran Espresso 1.8 CD Wrocław | 2010-12-04 11:34:50
Mam do pracy 6.5 km, przy temperaturach jak obecnie wskazówka jest w połowie po jakichś 4-5 km. Bez dykty i ze sprawnym termostatem Dykta na pewno pomoże jak się ma niesprawny termostat Tylko po co mieć niesprawny termostat
... podobnie jak magnetyzery i wiele innych "niezbędnych" wynalazków/gadżetów Pzdr. |
Ikarus260 Klubowy Weteran Opel Astra Warszawa - Gocław , Żoliborz | 2010-12-04 12:07:53 Ja w Nexusie też zasłoniłem chłoenicę kartonem i jest poprawa znaczna
To samo robiłem w Espero rok temu i w tym jak tylko wyjedzie z warsztatu zrobię to samo |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2010-12-04 12:41:50
Termostat wymieniłem jakieś 2 lata temu na nowy "GM" od Opla, [w czerwcu to było] bo wtedy myślałem, że to on jest zepsuty, ale okazało się, że chłodnica była do wymiany (....). Więc jak od razu ...po nastaniu zimy, działał tak, że bez dykty się nie obyło - to co jest k....... Jak często mam wymieniać te termostaty ? co 2 tygodnie - pierdole - wolę włożyć dyktę - dlatego jeżdżę z dyktą |
finetto Ford Escort MKVII Sierpc | 2010-12-18 17:04:16 Wracam do problemu, doszły nowe dolegliwości, ale po kolei.
Założyłem karton przed chłodnicę, na moje dojazdy do pracy po mieście pomagało w trasie do 15 km też, dalej nie pojechałbym z zasłonięta chłodnicą. Dziś nie mogłem wyjechać z zaspy, widziałem, że temp. wzrosła, więc dałem mu odpocząć, po 30 minutach wypchnięto mnie. Droga powrotna przy redukcji przed manewrami, skrzyżowania etc. auto gaśnie. Dolałem petrygo do zbiorniczka jest teraz ok, ale dolegliwości nie ustępują, zarówno na LPG i PB tak samo. Co to może być jutro muszę jechać krótki dystans 70 km w obie strony i nie wiem czy się wybierać, chociażby z racji uciążliwości tego. Jakieś pomysły doświadczonych użytkowników jak najbardziej mile widziane. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2010-12-18 23:00:04
WITAJ - Chętnie Tobie pomogę - bo kiedyś przerabiałem identyczny przypadek... Jest to rozwiązanie "prowizorka" - ale u mnie się sprawdziło i obecna zima to jest 4 sezon kiedy to stosuję: ...Wystarczy zdjąć kruciec przyłączeniowy ...ten co idzie z błotnika i zasysa zimne powietrze - do obudowy filtra powietrza. (taka śmieszna "S-rura"). Chodzi o to, żeby silnik nie zasysał mroźnego powietrza z zewnątrz tylko ...lekko podgrzane z okolic komory silnika, bo później komputer głupieje i takie są objawy. -------------------------------------- Zdaję sobie sprawę, że za chwilę odezwie się garstka ...ostałych się tutaj jeszcze forumowiczów ...i wygarnie mi, że mam "z deklem" stosując takie praktyki ale mam to w głebokim poważaniu !!!!! Te moje dykty, srykty i inne patenty, mają na celu spowodowanie, żeby samochód - konstrukcyjnie z lat 80' - nie podnosił mi niepotrzebnie ciśnienia ...skoro koreańce sobie z tym nie poradzili. Całość to ok. 45 sek. roboty. Działaj i pisz jakie są rezultaty . A chłodnicy nie zasłaniaj całej tylko max. 3/4 , żeby na wypadek "W" wentylator mógł coś jeszcze przewietrzyć . Powodzenia. |
robertkaluza Klubowy Weteran Daewoo Espero 1.8 LP ... Tychy | 2010-12-18 23:21:43
W sam raz nadaje się karton ze zgrzewki po piwie u mnie pomaga - przynajmniej tak mi się wydaje Pozdr. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2010-12-18 23:30:08 Witaj w klubie "...dyktatorów"
Dobre, dobre - sprawdzę - akurat tego ci u mnie dostatek |
finetto Ford Escort MKVII Sierpc | 2010-12-19 08:29:22
Cała nie była zasłonięta. Dodam tylko, że po stwierdzeniu, że płynu trochę uleciało i dolaniu do poziomu właściwego petrygo wyjąłem karton, chłodnica odsłonięta a ten w trasie też zaczął łapać temp. Czy minimalny poziom płynu miał na to wpływ? Czy odpowietrzył się sam nie wiem. Spróbuję tej Twojej metody i dam znać jak poszło. Wielkie dzięki! |
finetto Ford Escort MKVII Sierpc | 2010-12-20 17:15:49 Zdjąłem ten króciec, ale wrócił na swoje miejsce. Auto już nie gaśnie, za to po zdjęciu króćca stało się jakieś takie zamulone, przyduszone. Po zamontowaniu było dobrze ale teraz znowu taki mułowaty jest przyduszony do 3,5 tys. obrotów ok później to z wielkim bólem co czuć.
Zastanawia mnie jeszcze temperatura w załączniku jest moja teraz jest taka nawet przy jeździe miejskiej, potrafi być też między tymi dwoma kreskami lub bliżej tej górnej. Jaka powinna być optymalna. Co robić gdzie szukać przyczyny? http://img708.imageshack.us/i/zdjcie0017t.jpg/ [ wiadomość edytowana przez: finetto dnia 2010-12-20 17:16:19 ] [ wiadomość edytowana przez: finetto dnia 2010-12-20 17:16:54 ] |
roland66 Klubowy Weteran Espresso 1.8 CD Wrocław | 2010-12-20 21:51:17
Oj chłopie: zdecyduj w końcu co cię boli: silnik niedogrzany czy przegrzany? Temperatura na zdjęciu jest jeszcze prawidłowa chociaż wg mnie częściej spotykana latem Czy jpg był robiony jeszcze z dyktą na chłodnicy? - Bo tak mi to wygląda. Pzdr. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2010-12-20 22:25:00 |
franko25 Member Klubu Espero Daewoo Espero 2.0 CD Sosnowiec | 2010-12-21 00:29:04
Popieram! Sam się nad tym kiedyś zastanawiałem po co "Im te dykty ?" w końcu pierwsze cieplo idzie z pierwszego obiegu a jeśli jest go za dużo to uruchamia się termostat - chłodnica , oddanie kolejnego ciepła .. dalej za dużo ... 1 bieg wiatraka pozniej 2 bieg. Gdzieś się pomyliłem ? U Mnie wskazówka oscyluje na poziomie niewiele ponad połowa skali, chwilami 2/3 i powraca
niekoniecznie. Moze kolega z klubu tak jak Ja nie ma szybki przed wskaźnikami i może ręką tyrpać wskazówkę GORA ALBO DÓŁ Mój bolid ma podobne wskazanie trochę ponad środkową kreskę gdzie wiem ze jest rozgrzany TAK SOBIE USTAWILEM BO MI WYGODNIE [ wiadomość edytowana przez: franko25 dnia 2010-12-21 00:37:48 ] |
finetto Ford Escort MKVII Sierpc | 2010-12-21 07:12:45
Bez dykty jeżdżę nie napisałem tego, albo mało czytelnie zaznaczyłem, że właśnie nie wiem co mu teraz jest. Pompa żyję espero zawsze ma 1/4 zbiornika PB a ta rezerwa zapalała się i gasła pincet razy, teraz do przyszłego miesiąca spokój |
finetto Ford Escort MKVII Sierpc | 2010-12-26 07:41:20 Ja nadal wracam do mojego problemu, wczoraj wycieczka 60 km, lód na całym odcinku 40 w maksie 50 km/h a espero gorące wskazanie jak wyżej pisałem pomiędzy tymi dwiema kreskami. Zatrzymałem się, wiatrak nie pracował a chyba na 1 biegu powinien dmuchać kable doprowadzające do chłodnicy ciepłe, chłodnica tylko na górze ciepła dół zimny. Co jest myślałem całą drogę, czy może termostat, może jakiś elektrowłącznik od wentyla chłodnicy?
Będąc już prawie w domu pojawił się problem, który już występował, ale skategoryzowałem go jako błahy, do dziś! Zapalały mi się kontrolki od ładowania i od zaciągniętego ręcznego, tj. one tak lekko podświetlone były, w nocy widoczne bardziej, przy dodaniu gazu znikały, wolne obroty były i tak wkółko, aż do zniknięcia, które też nie widziałem co powodowało. Postawiłem na wilgoć i nie rozkminiałem tego. Az do wczoraj, jak pisałem kontrolki się pojawiły, a wjeżdżając już po dom włączył się wentylator aż pobiegłem go zobaczyć, faktycznie słuch mnie nie myli, nawet przełączył się na 1 bieg na moich oczach. Proszę niech ktoś mi powie co jest grane! |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-12-26 11:48:10 1 .Wentylator nie mógł się włączyć bo temp. w czasie jazdy była ZA NISKA, na postoju zareagował prawidłowo /tylko że z kolei trochę to mylące bo wygląda , że termostat jednak pracuje , no chyba , że się "zacina" , przepuszcza lub tp. - koszty są na tyle małe , ze ja bym go wymienił nawet profilaktycznie
2. Umiera alternator /na 99% / -jest jakiś promil szansy , że to kabelkologia ,zaśniedziałe połączenia lub tp. ..ale tylko promil i to desperackooptymistyczne podejście -moim zdaniem nie masz co czekać , kup nowy ! ( nie daj się wpuścić w żadne naprawy , regeneracje itp , bo koszta są absurdalnie porównywalne lub większe!) TU poczytaj w tym wpisie: Wysłany: 2010-12-20 12:07:22 masz przykładowe namiary na new alternatory gdybyś jednak musiał kupić [ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2010-12-26 11:52:20 ] |