Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-12-04 22:38:50 Ale co sprawdzal... ze jest chyba
Zdejmij uzwojenie z ISC jezeli wyczujesz najmniejszy opor pokrecajac wirnikiem to do czyszczenia. |
wojstank TOYOTA DRIVER Corolla E11 Liftback ... Meszna k. Bielsko-Biała | 2010-12-04 22:51:12
No niby miał go rozbierać i czyścić....
|
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-12-05 11:14:43
No wlasnie taka gwiazdka To mozesz byc pewien ze nie rozbieral a sa chociaz slady ze rozbieral czy sruby zardzewiale od nowosci.Tak sie sklada ze przewaznie jak sa problemy z biegiem jalowym to ktos to podobno czyscil,potem sie okazuje ze nieskutecznie.Taka prosta czynnosc tylko ze jak wszystko wymaga precyzji i dokladnosci,ale jak nic msci sie za fuszere |
wojstank TOYOTA DRIVER Corolla E11 Liftback ... Meszna k. Bielsko-Biała | 2010-12-05 14:27:34
Są ślady -- widać, że było to rozbierane, ale czy dobrze zrobione Najchętniej sam to sobie sprawdzę, pozostaje pytanie jak rozkręcić te gwiazdki? |
wojstank TOYOTA DRIVER Corolla E11 Liftback ... Meszna k. Bielsko-Biała | 2011-01-08 21:07:03 No i dorwałem statecznie te śmieszne torxy i wyczyściłem zaworek wolnych obrotów -- chodzi idealnie (tak lekko, że jak dmuchnę to się kręci).
I noc nie pomogło -- dalej obroty 30sek po odpaleniu silnika spadają tak, że strasznie sinikiem szarpie. Dodatkowo zauważyłem, że jak się silnik dobrze rozgrzeje to po dłuższej pracy na wysokich obrotach (tak ze 3000) wolne obroty robią się strasznie niestabilne. Sprawdziłem sondę lambda i okazuje się, że po rozgrzaniu się sonda pokazuje cały czas stan wysoki (czyli za bogatą mieszankę) -- napięcie jest 0.7 do 0.8V. Nie ma słynnej sinusoidy. Stan niski (mieszanka uboga) jest sygnalizowany tylko jak się gwałtownie przepustnicę otworzy albo jak po chwili pracy na wysokich obrotach przepustnicę się zamknie. To świadczy o tym, że sonda jednak reaguje na zmianę składu spalin. I teraz mam dwie możliwości: - albo sonda jest już walnięta ale nie całkiem (czyli za mało czuła) tylko jak to sprawdzić? - albo sonda jest OK i z jakiś powodów ECU steruje za bogatą mieszankę tylko jaki może być powód? |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-01-09 02:05:15 Chcąc sprawdzić sondę po prostu ją odepnij i pojeździj trochę, komputer pracuje wtedy na uśrednionych wartościach. Jak będzie lepiej to masz odpowiedź |
Yabadabadoo MR2 Wadowice | 2011-01-09 21:11:24
Kiedyś miałem podobne objawy i powodem okazał się zły kąt wyprzedzenia zapłonu. Co prawda w innym samochodzie na innym silniku, ale... silnik to silnik, więc może sprawdź. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-01-10 22:09:12
Sprawdz czy napewno masz wydech szczelny-jak lapie lewe powietrze to tak sie dzieje,lub wypnij sonde .A luzy zaworowe sprawdzales, zwlaszcza jak jest gaz to moga byc ciasne wydechy. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-01-10 22:11:41 ] |
wojstank TOYOTA DRIVER Corolla E11 Liftback ... Meszna k. Bielsko-Biała | 2011-01-11 07:44:36
Wydech jest raczej szczelny -- w sobotę mierzyłem sondę siedząc pod autem w kanale przy pracującym silniku i zauważyłbym jakby były nieszczelności. Ale zawory dopisuję do sprawdzenia. Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz -- wczoraj sprawdziłem, że na złączu diagnostycznym po przełączeniu się na gaz sygnał sondy zaczyna się zmieniać zgodnie z regułami. Tyle, że gazownicy wpięli się do sondy PRZED złącze diagnostyczne i teraz nie wiem czy na gazie sonda pracuje normalnie czy po prostu to co widzę to sygnał emulacji sondy generowany przez komputer LPG. Wie ktoś czy instalacje gazowe emulują sondę lambda? Mam Landi Renzo drugiej generacji typu A/1-V05-E. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-01-11 20:32:47
Wydech trzeba zatkac najlepiej starym butem .Jedna osoba zatyka ,a druga slucha gdzie syczy i szuka sladow okopcenia.Na zalaczonym silniku oczywiscie. wiekszosc instalacji gazowych emuluje-masz wtedy taka skrzynke z napisem emulator albo sonda lambda costam costam. A jak sonda stoi na 0.8 to czuc z rury niespalona mieszanke? Odepnij sonde i sprawdz jeze limasz sinusoide tzn ze jest emulator.Pozatym sprawdzisz czy na odpietej sondzie dalej swiruje czy jest ok. Ja bym jednak te zawory obstawial lub rozrzad przestawiony. Musisz poprostu sprawdzac po kolei ,powoli i dokladnie punkt po punkcie,az znajdziesz przyczyne. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-01-11 20:39:50 ] |
wojstank TOYOTA DRIVER Corolla E11 Liftback ... Meszna k. Bielsko-Biała | 2011-01-11 21:38:32
No to w sobotę mam co robić: luzy zaworów, jescze raz lambda tylko z gazem, przestawienie rozrządu, przedmuchy w wydechu -- przynajmniej nie będzie nudno Tylko jak pachnie niespalona mieszanka? Pytam poważnie bo akurat węch u mnie nietęgi i muszę wytłumaczyć żonie co ma wyczuć. |
junior_ek TOYOTA DRIVER Rav4 Żywiec | 2011-01-11 21:49:35
Benzyną |
basstech Rolka verso Wyry | 2011-01-14 11:16:55 Ja miałem taki objaw - żle poskładany rozrząd po awarii (4E-FE). Mechanior od laweciarza jak oddawał auto powiedział, że trzeba przepustnicę wyczyścić, ale to by był zaje...sty zbieg okoliczności, żeby urwany pasek miał wpływ na syf w przepustnicy. Tym bardziej, że m.in. w tej sprawie odwiedziłem na wiosnę Bigelektrona . Odwiozłem więc brykę do gościa, który mi zawsze paski wymienia, poskładał na nowo i śmigam
Ja bym nie grzebał po Japońcach koło głowicy. Nie znam się za bardzo, ale przy gazie auto lubi zgasnąć i odpalić "na popych" przy dojeżdżaniu tak, że nawet nie zauważysz. Na gazie działają różne nienaturalne warunki, może słabo naciągnięty pasek - mógł rzeczywiście przeskoczyć o ząb. |
basstech Rolka verso Wyry | 2011-01-14 11:24:56 Jeszcze jedno!
Przy kablach i świecach jeśli gdzieś wzrasta opór- zawsze mi słychać w radiu cykanie zsynchronizowane z obrotami. Wtedy wiem że coś jest nie tak w kopułce czy na kablach. Odpal radio na muzyce poważnej, wtedy lepiej słychać Jak wyczyszczę to mam znowu Hi FI |
wojstank TOYOTA DRIVER Corolla E11 Liftback ... Meszna k. Bielsko-Biała | 2011-01-15 12:45:24 Więc tak:
Na zimnym silniku sprawdzone luzy zaworów i: - jeden zawór dolotowy ma za luzy małe i - wszystkie wydechowe Na regulację luzów jestem już umówiony. Dodatkowo sprawdziłem świece (były wymieniane ok. 15kkm) -- 3 wyglądają ok (elektrody mają kolor kawy z mlekiem) ale świeca z drugiego cylindra ma elektrody czarne, Wyciek oleju do cylindra? Wyciek płynu chłodzącego? Uszczelka głowicy? Lejący wtryskiwacz? Po uruchomieniu zimnego silnika z rury wydechowej sporo dymi (dużo spalin, które śmierdzą po rozgrzaniu już nie dymi i zapach raczej normalny), więc czyżby uszczelniacze zaworów? Przemierzyłem jeszcze raz sondę lambda i: - na zimnym silniku sonda nie daje żadnego sygnału - po chwili jak się sonda rozgrzeje sygnał jest prawidłowy (zmienny) - w miarę rozgrzewania się silnika sonda zaczyna sygnalizować zbyt bogatą mieszankę (efekt zbyt małego luzu zaworów wydechowych ) - po przełączeniu na gaz sonda zaczyna dawać ponownie sygnał zmienny - po przełączeniu na benzynę sonda znowu pokazuje mieszankę zbyt bogatą Sygnał sondy na LPG zmienia się 4 razy w ciągu 10sek przy 2500 obr.min. Co prawda wg książek powinno to min. 8 cykli ale jest to podane dla benzyny i sądzę, że to raczej "wina" instalacji gazowej. Przy okazji potwierdziłem, że instalacja LPG emuluje sondę -- sygnały na sondzie i na złączu diagnostycznym zmieniają się w zupełnie innym rytmie. Będą już pod autem przytkałem rurę wydechową i poszukałem przedmuchów -- ale nic nie znalazłem. Razem z żoną powąchaliśmy też spaliny ale poza lekkim hayem nic szczególnego nie wyczuliśmy Moje wnioski są takie, że sonda lambda jest OK a muszę szukać dlaczego sonda sygnalizuje za bogatą mieszankę. Po pierwsze są do regulacji zawory. Potem do sprawdzenia drugi cylinder. Kadłub silnika jest cały mokry od oleju, ale głowica jest sucha -- czyżby uszczelka głowicy |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-01-15 19:19:14 Razem z żoną powąchaliśmy też spaliny ale poza lekkim hayem nic szczególnego nie wyczuliśmy
Nie przyzwyczajajcie sie zbytnio Wniosek taki:po regulacji zaworow bedzie ok. |
wojstank TOYOTA DRIVER Corolla E11 Liftback ... Meszna k. Bielsko-Biała | 2011-01-21 22:21:47 No i na razie nie jest OK.
Mechanik stwierdził, że luzy zaworów są dobre -- tzn. on zmierzył, że wydechowe mają 0.19mm i w niego to jest OK. Ja znalazłem w necie, że powinny być 0.25 do 0.35 albo nawet 0.31 do 0.41. Czy ktoś wie jaki naprawdę powinien być luz zaworów w 4e-fe? Dla zaworów wydechowych i ssących? Najlepsze, że mechanik stwierdził, że im mniejszy luz tym lepiej bo zawory się bardziej otwierają i tym rozwalił mnie zupełnie Wychodzi mi, że albo jechać na regulację do ASO albo zrobić to samemu... bo sprawdziłem już wszystkich mechaników w mojej okolicy i albo głupota albo niesolidność.... Tylko jeszcze muszę wykombinować jak wyjąć płytki nie rozbierając całego silnika. |