Rav4 d4d przerywa i traci moc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam pierwszy raz na forum,
mam następujący problem z Toyota Rav4 d4d 2002 rok: auto podczas dynamicznego przyspieszania przerywa, tzn przerwie raz w zakresie obrotów 2-3 tys i jedzie dalej. Objaw ten nie występuje zawsze. Dodatkowo (równierz nie zawsze) występuje absolutny brak mocy powyrzej 3 tys obrotów - auto prawie się nie wkręca wyżej.
Problem ten się powtarza co jakiś czas.
Odstawie do mechanika i jakiś czas jest dobrze a potem znowu wraca.
Za pierwszym razem poprawiło się po wyczyszczeniu czujnika położenia wału ale powróciło po jakimś miesiącu. Za drugim razem poprawiło się po ustawieniu pedału gazu ale ostatnio znowu powróciło.
Auto w przeciągu ostatniego pół roku przeszło wymianę dwumasu, sprzęgła, rozrządu, pompy paliwa.
W przeciągu tego pół roku trzy razy były wymieniane filtry paliwa, powietrza i oleju.
Już brakuje mi po woli siły gdyż auto z częstością raz na 3-4 tyg wraca do mechanika. Za każdym razem coś zrobi ale twierdzi że to nie w tym leży główny problem i nie ma pojęcia co jeszcze sprawdzać.
Do ASO już nie jeżdzę bo nie chcieli mi nawet sprzęgła wymienić.
Czy ktoś jest mi w stanie podpowiedzieć co to może być?
Będę niezmiernie wdzięczny za jakieś sugestie.
  
 
To jeszcze niech powietrze w kolach ten mechanik wymieni to znowu sie poprawi na jakis czas.
Pierwszy objaw jaki opisales to standart-przeladowujaca turbina.
Co do drugiego to raczej od ukladu paliwowego.
Musisz jechac do kogos kto wie co w Toyotach piszczy,bo to czyszczenie pedalu gazu i ustawianie czujnika gmp czy odwrotnie,to brzmi tak samo smiesznie.
  
 
Znasz kogoś kogo mógłbyś polecić w Łodzi lub okolicach? Do Ciebie teraz nie mam czasu podskoczyć
  
 
Cytat:
2010-12-20 00:21:41, ptk86 pisze:
Znasz kogoś kogo mógłbyś polecić w Łodzi lub okolicach? Do Ciebie teraz nie mam czasu podskoczyć


Nieznam ...,z Lodzi mam duzo klientow ,wiec chyba niema tam zbyt wielu mozliwosci.
  
 
Te spadki mocy powyżej 3 tys pojawiły sie po wymianie pompy. Pompe wymieniałem bo stara padła. Wymieniłem na używkę.
Już mam po woli dosyć tego d4d. Trzeba było brać benzynę.
  
 
Cytat:
2010-12-20 12:00:16, ptk86 pisze:
Te spadki mocy powyżej 3 tys pojawiły sie po wymianie pompy. Pompe wymieniałem bo stara padła. Wymieniłem na używkę. Już mam po woli dosyć tego d4d. Trzeba było brać benzynę.


To dziwne ,bo pompy raczej nie padaja tylko zaworki scv.
AAA w benzynie to zas sondy i katalizator bys wymienial...
Trzeba zapiac tester i sprawdzic co sie dzieje podczas tych spadkow mocy.
Mozliwe ze teraz masz dobre cisnienie paliwa i dlatego turbina przeladowuje ,bo przedtem szla na pol gwizdka i ja zlapalo na sadzy.Przedewszystkim trzeba sprawdzic na 3 biegu podczas przyspieszania jak przyrastaja cisnienia na turbinie i listwie paliwowej,to widac wtedy co jest powodem.
  
 
W starej pompie wymieniliśmy zaworki i mimo to nie działało. Po wymianie na drugą pompę zaskoczyło.
Ciśnienie na listwie jest dobre, sprawdzaliśmy i na jałowym i podczas jazdy. Niestety nie wywala żadnych błędów podczas tych spadków mocy. Sprawdzamy to KTS'em i może ten sprzęt nie jest wystarczająco kompatybilny z Toyota?
Przeładowania turbiny też nie stwierdziliśmy, wręcz przeciwnie, daje troche za małe ciśnienie.
Sytuacja w jakiej padła pompa też była dosyć nietypowa. Auto odpalało normalnie, zjechałem z autostrady wyłączyłem silnik i już nie odpalił. Zaraz po wymienie pompy auto chodziło lepiej niż na starej, było mocniejsze i bez problemu osiągało 180km/h.
Podczas ostatnich prób drogowych z podpiętym kompem auto straciło na tyle moc że nie mogło ruszyć z miejsca ale silnik nie gasł, wtedy wywaliło że jest złe ustawienie pedału gazu. Po ustawieniu auto chodziło super ale problem powrócił ponownie po jakiś 3 tyg.
  
 
Cytat:
2010-12-20 18:58:10, ptk86 pisze:
W starej pompie wymieniliśmy zaworki i mimo to nie działało. Po wymianie na drugą pompę zaskoczyło. Ciśnienie na listwie jest dobre, sprawdzaliśmy i na jałowym i podczas jazdy. Niestety nie wywala żadnych błędów podczas tych spadków mocy. Sprawdzamy to KTS'em i może ten sprzęt nie jest wystarczająco kompatybilny z Toyota? Przeładowania turbiny też nie stwierdziliśmy, wręcz przeciwnie, daje troche za małe ciśnienie. Sytuacja w jakiej padła pompa też była dosyć nietypowa. Auto odpalało normalnie, zjechałem z autostrady wyłączyłem silnik i już nie odpalił. Zaraz po wymienie pompy auto chodziło lepiej niż na starej, było mocniejsze i bez problemu osiągało 180km/h. Podczas ostatnich prób drogowych z podpiętym kompem auto straciło na tyle moc że nie mogło ruszyć z miejsca ale silnik nie gasł, wtedy wywaliło że jest złe ustawienie pedału gazu. Po ustawieniu auto chodziło super ale problem powrócił ponownie po jakiś 3 tyg.


No to ile daje turbina podczas przyspieszania na 3 biegu od 2500-3000 obr? i przy ilu obrotach osiaga 200kpa na mapsensorze??
Jakie sa korekcje na wtryskach?
Co sie dzieje z cisnieniem paliwa i w kolektorze ssacym podczas gdy sa te spadki mocy??Bo cos sie niewatpliwie dzieje ,tylko podejrzewam ze ten kto diagnozuje nie wie jak powinno byc, i w tym problem.
  
 
Niestety przed świętami już nie dam rady podłączyć kompa i sprawdzić. Jak uda mi się to zrobić to napisze. Na razie, wielkie dzięki za podjęcie tematu.
  
 
Witam
Miałem podobne objawy ,ale moja corolla jeszcze miała kłopoty z odpalaniem przy dużym mrozie /-15/ problemem okazał się zawolony zawór EGR.Auto naprawiłem w W-wie na ul.Osiedle 2 tam jest taki spec service tylko Toyoty i Lexusy.Bardzo miła i rzeczowa obsługa .Po wizycie auto zupełnie innaczej ,, chodzi"czekam jeszcze na mrozy jak będzie z odpalaniem.Cena usługi bardzo rozsądna.
Tu masz namiary na nich www.lexusclub.com.pl/

[ wiadomość edytowana przez: b521 dnia 2010-12-23 07:16:18 ]
  
 
Dzięki za info, postaram się coś jeszcze sam podziałać a jak nie to gdzieś będę ją musiał oddać.
  
 
mam rav 4 w benzynie i ten sam problem raz na jakiś czas przerywa silnik tak jak by niepracował na jednej świecy przeważnie na 3 -cim biegu i zdarza się to sporadycznie ale się zdarza co sprawdzić w takim wypadku?
  
 
andrzej4670 - zacznij od odczytu błędów, tylko zrób to na testerze IT2.

b521 - EGR nie był żródłem problemó z odpalaniem na zimno, tylko brakiem mocy na niskich obrotach: 1800 - 2600 rpm.
Jak problem z odpalaniem powróci, to zadzwoń do mnie do Ci pomogę
  
 
Witam pierwszy raz na forum jestem i widzę że wszyscy mają talo problem jak ja
Mam następujący problem z Toyota Rav4 d4d 116 koni 2004 rok: auto podczas dynamicznego przyspieszania przerywa, tzn przerwie raz w zakresie obrotów 2-3 tys i jedzie dalej. Objaw ten nie występuje zawsze. Dodatkowo (również nie zawsze) występuje absolutny brak mocy powyżej 3 tys obrotów - auto prawie się nie wkręca wyżej.
Problem ten się powtarza co jakiś czas.
W rawie wymieniane filtry paliwa pomagało na chwilę, powietrza i oleju, czyszczone EGR wycięty kat, turbo było regenerowane pół roku temu i wszystko teraz wróciło jest jeszcze prawdopodobnie słabe ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.



pozdrawiam