Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2011-09-22 21:31:56 Hej
Ze względu na zapytania postanowiłem podzielić się wiedzą tajemną odnośnie diety dla kół zamachowych. Temat dotyczy silników benzynowych (lub gazowych) w omegach B. Jeśli chodzi o koła zamachowe to silniki powyższe podzielić można na dwie zasadnicze grupy: 1. V6 (2,5 ; 2,6 ; 3,0 i 3,2) 2. R4 (2,0 8V; 2,0 16V ; 2,2). A więc. Silniki te wyposażone są seryjnie (nie licząc ASB) w dwumasowe koła zamachowe o skromnej wadze ok. 15-16kg. Do tego czasami potrafią się wysypać. Dla tych, którym jest to nie na rękę jest ta porada. Dwumas wygląda tak: Można go wymienić na koło zamachowe żeliwne, monolityczne ze starszych silników opla: Do V6 pasuje koło zamachowe od silnika C20XE (2,0 16V 150KM) z astry GSI, kadeta GSI lub calibry. Najlepiej wziąć koło płaskie (występowało także garnkowe) o masie 6,5kg. Do R4 pasuje identycznie wyglądające koło zamachowe z silnika C20NE z astry, vectry lub calibry (2,0 8V). Oba koła różnią się jedynym szczegółem: ilością śrub mocujących do wału. Oto one: Oczywiście do V6 idzie to z 8 otworami, do R4 to z 6. Przy zakupie bardzo ważne jest zdobycie oryginalnych śrub mocujących do wału i do docisku. Są one nietypowe i niezbędne w montażu całości: Do koła zamachowego potrzebujemy oczywiście sprzęgło. Osobiście polecam docisk z C20XE, chociaż można też włożyć taki z C20NE. Tarcza sprzęgła do 2,0 może być z C20NE 215mm (omega). Do 2,2 i V6 musi być większa (228mm). Tarcza pasuje od C20LET i każda inna mająca profil piasty 22X25-14N. Ja obecnie używam tarczy z diesla 2,0 bez sprężynek. Różnicy nie czuć Oto docisk z C20XE i tarcza z C20LET ze sprężynkami: Jak już to wszystko mamy to pozostaje tylko jeden problem - wysprzęglik. Po zamianie kół będzie za krótki. Trzeba go przedłużyć. W tym celu rozkręcamy go na dwie części: Następnie wkładamy między nie odpowiednią tuleję dystansową* i skręcamy ze sobą dłuższymi śrubami. Wymieniamy łożysko (tak, da się kupić samo łożysko i je wymienić!) i składamy wszystko do kupy ciesząc się lekkim kołem Przy montażu docisku śruby dokręcamy stopniowo wszystkie, tak aby docisk się wycentrował. *tuleja do nabycia w SPA Tuning Shop |