Gdzie tankować, co dolewać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Interesuje mnie temat dolewania do ON w D4D różnych specyfików a konkretniej np: MixolS, Kleen Flo Diesel Fuel Oil Conditioner..itd... Czy warto coś takiego dolewać do zwykłego ON czy może lepiej tankować ON Premium a jeśli tak to, który szczególnie polecacie?
  
 
Mixol?? Hmm a skąd taki pomysł? Przecież to tylko się do oleju opałowego dolewało aby się pompy wtryskowe nie zacierały
A właściwie po co chciałbyś coś dolewać?
Jeśli chodzi Ci o zamarzanie - to kup jakiś dodatek do ON - jakikolwiek byle był firmowany przez jakiegoś dobrego producenta - a parafina powinna się nie wydzielać.

Przejeździłem diesel'ami dużo i mogę Ci dać tylko jedną radę - nie tankuj na stacjach niefirmowych i tych gdzie mają supertaniopodejrzane paliwo.
To droższe paliwo tzw premium z kolei nie jest takie cudnownie rewelacyjne. Nie poprawia aż tak osiągów. Jak bardzo Ci zależy - od czasu do czasu możesz sobie zatankować Shell VPower Diesel - lub BP Diesel Ultimate. Z tego co wiem to ma lepsze właściwości czyszczące układ.

Pozdrawiam
  
 
jak dolewasz mixolu to postaraj się o semi syntetic taki różowy nie ma nagaru po nim ale to tak jak koledzy radzili do opału albo ropy z czołgu ps. każdy myśli że opał nie ma parafiny gówno prawda ma jej tyle samo co ropa robiłem test i sam byłem zdziwiony
  
 
Cytat:
2012-02-24 23:33:29, Bigelektron pisze:
„Lepiej tankowac normalne paliwo np ultimate BP a nie mixowac gowno z olejem.”

Czyli twierdzisz, że zwykły ON np. na Shellu, BP, LOTOS czy Orlenie to zawsze gówno czy zależy jak się trafi?
Pytam i wnikam bo osobiście wolałbym lać już coś gotowego na stacji paliw i nie martwić się, że muszę jeszcze coś dolewać do niego. Czyli z Waszych sugestii wynika, że raczej mixolu nie lać a jak już to jakieś dodatki firmowe do zwykłego ON?! – bo wydaje mi się, że dodawanie czegokolwiek do ON Premium to byłaby zbędna papranina?! CZy dobrze to rozumuję???
Mam tylko jedną obawę co do ON Premium takich jak: Shell VPower Diesel, BP Diesel Ultimate, Verva ON czy Dynamic diesel LOTOS a mianowicie czy nie jest tak w polskich warunkach, że te droższe paliwa zalegają dłużej na stacjach paliw tracąc przez to swoje właściwości i de facto mogą mieć gorsze właściwości od zwykłego ON, którego obrót jest szybszy???
  
 
Zawsze leje zwykłe on na BP , w zimę przy tankowaniu dolewam preparat STP - Formuła do diesla z antyżelem i ... jeżdżę bez najmniejszych problemów w zimę i w lato .
Raz do roku kupuję dodatek do czyszczenia układu paliwowego w salonie Toyoty .
A 200 tyś. już na blacie i wszystko od nowości siedzi poza zaworkami scv , które niedawno wymieniłem .
  
 
Cytat:
2012-02-25 09:56:36, gregor77 pisze:
Cytat: 2012-02-24 23:33:29, Bigelektron pisze: „Lepiej tankowac normalne paliwo np ultimate BP a nie mixowac gowno z olejem.” Czyli twierdzisz, że zwykły ON np. na Shellu, BP, LOTOS czy Orlenie to zawsze gówno czy zależy jak się trafi? Pytam i wnikam bo osobiście wolałbym lać już coś gotowego na stacji paliw i nie martwić się, że muszę jeszcze coś dolewać do niego. Czyli z Waszych sugestii wynika, że raczej mixolu nie lać a jak już to jakieś dodatki firmowe do zwykłego ON?! – bo wydaje mi się, że dodawanie czegokolwiek do ON Premium to byłaby zbędna papranina?! CZy dobrze to rozumuję??? Mam tylko jedną obawę co do ON Premium takich jak: Shell VPower Diesel, BP Diesel Ultimate, Verva ON czy Dynamic diesel LOTOS a mianowicie czy nie jest tak w polskich warunkach, że te droższe paliwa zalegają dłużej na stacjach paliw tracąc przez to swoje właściwości i de facto mogą mieć gorsze właściwości od zwykłego ON, którego obrót jest szybszy???


Z paliwem to zawsze jest loteria i niema znaczenia kto cygani czy szyld Lotosu Shella czy BP liczy sie ajent czy wlasciciel stacji.
Leje tylko Ultimate od czasu gdy go wprowadzili bo mi lepiej i wiecej przejezdza na baku .A cygani sie zawsze to czego wiecej schodzi i latwiej sie pozbyc trefnego paliwa bo zanim ktos zrobi haje to go juz wypompowali klienci i niema dowodow. A np nastepna partia chrzczonego za dwa dni.
Jak byly mrozy niemialem zadnego problemu tankujac za 6.09za litr.
A teraz policz sobie tych co wyladowali na serwisie , a bylo tego naprawde sporo tankowali za 5.80 i pewnie uwazaliby mnie za frajera ,ale to ja jezdzilem a oni nie.Zaplacili natomiast majatek za wymiany zapchanych filtrow spuszczanie paliwa i lawety.
To co sie komu bardziej oplaca?
A jezeli tankujesz zwykly on i tez nie miales problemow to tylko pogratulowac stacji.
  
 
Dlatego warto tankować na jednym , sprawdzonym BP .
Kiedyś próbowałem ultimate , więcej km ale i cena wyższa , wychodziło na to samo . Jak nie ma różnicy to po co ?
Przy jednym i drugim paliwie bezproblemowa jazda .
  
 
Od roku prawie zawsze tankuję zwykły ON na jednej stacji Shell. Nie miałem do tej pory żadnych problemów ale wiadomo teraz ostra zima i zaczęło się wnikanie w temat paliwa. Samochód nigdy nie miał czkawek i raczej zawsze odpalał (dwa razy przy -20 były problemy). Z moich obserwacji wynika też, że mam lekko okopconą sadzą rurę wydechową i jak samochód na wolnych chwilę tak 10min postoi w jednym miejscu to widać w tym miejscu lekko okopcony ślad. Nie wiem czy tak powinno być czy to wina paliwa? Dodam jeszcze, że mam wrażenie jakby samochód nie posiadał w 100% tej mocy, którą teoretycznie ma (2.0 D4D 116) ale mam go od roku tak było zawsze więc nie mam porównania. Od 4 tankowań dolewałem Kleen Flo Diesel Fuel Oil Conditioner ale znajomy doradzał abym dolewał też MixolS stąd też moje wnikanie w temat dolewek. Ogólnie to chciałbym żeby z rury ograniczyć max. kopcenie. Na próbę chyba zrobię tak jak radzi Bigelektron – kilka tankowań Ultimate i zobaczę co dalej! Bigelektron a Ty lejąc cały czas Ultimate nigdy nie dolewasz dodatkowo żadnych ulepszaczy itp.. czy czasem coś jednak stosujesz??? Jeśli macie jeszcze jakieś ciekawe sugestie to zapraszam do rozmowy…..
  
 
Odpowiem tak :
Znałem tylko jednego magika który sprzedawał na lewo duże ilości paliwa , nie ważne czy on czy pb , i zgadnij gdzie to paliwo woził ...
  
 
Cytat:
2012-02-25 23:53:48, BlackC pisze:
Odpowiem tak : Znałem tylko jednego magika który sprzedawał na lewo duże ilości paliwa , nie ważne czy on czy pb , i zgadnij gdzie to paliwo woził ...


Ok zgaduje: Shell? Jeśli nie trafiłem to mnie popraw!!!


  
 
Bingo
Teraz zgadnij czym uzupełniał cysternę .
Może jednak odpowiem , wszystkim ! Od rozpuszczalników po wodę .
  
 
Cytat:
2012-02-25 11:30:11, BlackC pisze:
Zawsze leje zwykłe on na BP , w zimę przy tankowaniu dolewam preparat STP - Formuła do diesla z antyżelem i ... jeżdżę bez najmniejszych problemów w zimę i w lato . Raz do roku kupuję dodatek do czyszczenia układu paliwowego w salonie Toyoty . A 200 tyś. już na blacie i wszystko od nowości siedzi poza zaworkami scv , które niedawno wymieniłem .



BlackC podaj proszę bardziej dokładnie jaki to dodatek Toyoty stosujesz do czyszczenia układu paliwowego!
Ci wszyscy magicy chrzczący paliwa powinni skończyć na stosie !!! Problem tylko w tym, że u Ciebie ten magik woził święconą na Shella a u mnie inny może wozić na BP !!!???
  
 
Nazwy nie pamiętam , ale jak pojedziesz do Toyoty , to jest tylko jeden taki środek do diesla .
Dolewam go zawsze w lato .
Z tym gościem już się nie kumpluję

Znalazłem zdjęcie

[ wiadomość edytowana przez: BlackC dnia 2012-02-26 12:45:14 ]
  
 
Znajomi zalewają jednak do ON syntetyczny olej do kosiarek Liqui Moly,lub orlenowski,tańszy zamiennik w proporcjach 1:200.Nigdy nie wiecie co jest wlewane do zbiorników.Powiem jeszcze że w zeszłym roku kupiłem avensisa z LPG i zapieczonymi wtryskiwaczami.STP nie dało rady rozruszać wtrysków,mixol zrobił to błyskawicznie i bezproblemowo chodzi do dzisiaj.Zawsze mam w zbiorniku benzyne z domieszką oleju.Berlińscy taxiarze też leją do diesla olej i wiedzą po co to robia mimo że paliwo mają znacznie lepszej jakości niż u nas.
  
 
Cytat:
2012-03-05 20:44:05, carinus pisze:
Znajomi zalewają jednak do ON syntetyczny olej do kosiarek Liqui Moly,lub orlenowski,tańszy zamiennik w proporcjach 1:200.Nigdy nie wiecie co jest wlewane do zbiorników.Powiem jeszcze że w zeszłym roku kupiłem avensisa z LPG i zapieczonymi wtryskiwaczami.STP nie dało rady rozruszać wtrysków,mixol zrobił to błyskawicznie i bezproblemowo chodzi do dzisiaj.Zawsze mam w zbiorniku benzyne z domieszką oleju.Berlińscy taxiarze też leją do diesla olej i wiedzą po co to robia mimo że paliwo mają znacznie lepszej jakości niż u nas.


A z ktorego Berlina z RFN czy ci z NRD
niemcy tez maja swojego ECO diesla i mialem dwa Yarisy 1.4 z zajechanymi wtryskami po jednokrotnym tankowaniu...chociaz moze i stale jezdzily na tym czyms ...wlasciciele w tym temacie łza jak psy....
  
 
Aktualnie robię tak jak wspomniałem już wcześniej: czyli leję na BP Diesel Ultimate obserwuję i czekam! Zastanawiam się tylko Bigelektron czy kupić i zastosować jeszcze teraz Diesel Injection Cleaner Toyoty o którym pisze BlackC czy na razie dać sobie spokój???
  
 
no niestety zła wiadomość dla posiadaczy nowych technologicznie diesli co by nie lał to i tak wtryski padną wyjątki się zdarzają dzięki bogu ale większość nie ma tego farta a już mega kupa to 2.0 TDCI forda i 1.9 Dci renault (200 tys wytrzymują na lepszych paliwach to chyba jakaś pomyłka )
  
 
Cytat:
2012-03-07 13:29:44, rng17 pisze:
no niestety zła wiadomość dla posiadaczy nowych technologicznie diesli co by nie lał to i tak wtryski padną wyjątki się zdarzają dzięki bogu ale większość nie ma tego farta a już mega kupa to 2.0 TDCI forda i 1.9 Dci renault (200 tys wytrzymują na lepszych paliwach to chyba jakaś pomyłka )


Od Forda to sie kurna odstosunkuj W zyciu mi zaden wtrysk nie wykitowal ...a jak wykituje to mam nowe z rabatem za 3000 a nie 10000 jak w Toyocie.Po prostu jedni tankuja dobre paliwo i jezdza a inni oszczedzaja i zbieraja krwawe zniwo.
  
 
generalnie to mam do tego lużny stosunek jeśli mnie to nie dotyczy ale wyraziłem się w miarę jasno na bp ultimate około 200 tysi a to raczej dobre paliwo ? jeśli chodzi o benzynkę to wszystkie wynalazki mogą się kłaniać V pover 99+ a do kopciuchów to sam nie wiem . Mi osobiście na verwie dynamika spadła (lub nie wzrosła )więc leje zwykłe ON ale na markowych stacjach i mam nadzieje że nie bełtane z jakimś gównem
  
 
Z racji, że pojawiły się nowe paliwa na Shellu (Diesel i 95) FuelSave chcę odświeżyć temat i dowiedzieć się coś więcej na ten temat. Czy ma ktoś może sprawdzone wiadomości jak te nowe paliwa porównują się do np. Orlen Ekodiesel i Eurosuper 95 i czy można też w jakimś stopniu porównać je do BP Ultimate??? Jak faktycznie jest z bio dodatkami w tych paliwach i jaki mają wpływ na kondycję silnika???