Zaślepiony zawór EGR,a raczej jego brak w benzyniaku...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie,ostatni czasy dostałem w spadku Opla Monterey'a 3.2 Benzyna z sekwencyjną instalacją gazowa. Od samego początku wariowały obroty.Udało sie je ogarnąć za pomocą nowego krokowca i przeczyszczenia dolotu...z mysich gniazdek (auto odstało całą zime nie jeżdżone) Pozostał problem przy odpalaniu ciepłego silnika,na zimnych dosłownie na dotyk,a na rozgrzanym,po odstaniu 30minut ,dopiero za trzecim razem. Na forum Troopera, sugestia to zapchany EGR, szukając u mnie,nie znalazłem go...bo już go nie ma Zaślepiony otwór blachą i koniec. Stąd pytanie do kolegów,czy na pewno EGR może wpływać w Benie na problemy z odpalaniem? Niezależnie,czy auto na gazie ,czy na benzynie. Może ktoś jeżdzi z zaślepionym i powie jakie są róznice?
  
 
żadnych różnic...pewnie połowa z nas ma zaslepiony EGR blachą a sam EGR wisi na kablu tylko po to by nie wywaló błędu
  
 
Cytat:
2012-05-11 09:01:03, Mariusz_P pisze:
Witam serdecznie,ostatni czasy dostałem w spadku Opla Monterey'a 3.2 Benzyna z sekwencyjną instalacją gazowa. Od samego początku wariowały obroty.Udało sie je ogarnąć za pomocą nowego krokowca i przeczyszczenia dolotu...z mysich gniazdek (auto odstało całą zime nie jeżdżone) Pozostał problem przy odpalaniu ciepłego silnika,na zimnych dosłownie na dotyk,a na rozgrzanym,po odstaniu 30minut ,dopiero za trzecim razem. Na forum Troopera, sugestia to zapchany EGR, szukając u mnie,nie znalazłem go...bo już go nie ma Zaślepiony otwór blachą i koniec. Stąd pytanie do kolegów,czy na pewno EGR może wpływać w Benie na problemy z odpalaniem? Niezależnie,czy auto na gazie ,czy na benzynie. Może ktoś jeżdzi z zaślepionym i powie jakie są róznice?



stawiam, że wtryski gazu "leją".
nie smierdzi gazem po zgaszeniu z okolic dolotu?

przy okazji, silnik to nie jest ten sam co w omie.
  
 
Cytat:
2012-05-11 12:28:54, 7gsi pisze:
przy okazji, silnik to nie jest ten sam co w omie.


To zupełnie inna konstrukcja. Silnik isuzu.
  
 
Cytat:
2012-05-11 12:28:54, 7gsi pisze:
przy okazji, silnik to nie jest ten sam co w omie.


A jakie ma to znaczenie dla zaślepienia EGR-a?

Nie ma co stawiać trzeba sprawdzać bo przyczyną moze być dużo rzeczy, od czujnika temp. zaczynając na głowicy kończąc.
  
 
Cytat:
2012-05-11 14:03:26, Mr_Brayan pisze:
A jakie ma to znaczenie dla zaślepienia EGR-a?



pyta na forum omegi, to na wszelki wypadek piszę
mnóstwo osób myśli, że we frocie i montereyu są silniki z omy. Kiedyś sam tak myślałem, aż przypadkiem zobaczyłem pod maską jakiejś "terenówki", że cos tu nie gra
  
 
czujnik temp dla ECU
  
 
Biorąc Montka,wiedziałem że silniki są różnymi konstrukcjami, gdyby tak nie było,to już Oma A byłaby napędzana V-ką Inna konstrukcja Isuzu ,dużo bardziej trwalsza od konstrukcji Opla. Czujnik temp.do komputera już zakupiłem.Znajduje sie on w bardzo dostępnym miejscu W poniedziałek,zdjęcie kolektora dolotowego i zobaczymy. Wczoraj zaczął mi jeszcze żabki robić,po odpaleniu na ciepłym,czy zimnym silniku. Po sprowadzeniu na Wybrzeże,przez jeden dzień chodził jak zegarek.Widać klimat nadmorski mu nie służy, wilgoć ?

[ wiadomość edytowana przez: Mariusz_P dnia 2012-05-12 08:08:26 ]
  
 
Problem rozwiązany,zapchane miał wężyki podciśnienia,troche zabawy z drutem i juz jest lepiej,ktoś chyba kiedyś musiał go zasilać poprzez BLOS.