Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2013-01-05 18:01:52 Witam w nowym roku i od razu przejdę do pytania.
Znajomy ma Viki B po lifcie z 2001 r. z okrytym raczej złą sławą silnikiem 2.2i 147 KM, z którym pojawił się ostatnio kłopot - silnik nie wkręca się pow. 5 tys. obr, pomimo wciśnięcia gazu do oporu [zarówno na postoju, jak w trakcie jazdy]. Niekiedy po odpaleniu wkręca się na 5,5 tys, potem opada i chwilę pracuje nierówno na jałowym, ale nie gaśnie. Co to może być? Szukać jakiegoś lewego powietrza? Check się nie świeci więc nie ma po co czytać błędów, z rozrządu nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki, z tego, co sam zauważyłem to nawet do tych 5 tys obr silnik nie ma mocy - choć nie jeździłem nigdy wcześniej Viki z 2.2, więc nie mam porównania - wydaje mi się, że powinien lepiej iść. Odpala prawidłowo na zimnym i ciepłym, nie dymi, przebieg auta 320 tys. km [z czego ten motor ma ok.(?) 120 tys.-był wymieniany w całości jakiś czas temu]. Co to może być? Jeszcze nie zajęliśmy się zapłonem, jak będzie chwila to sprawdzimy świece. [ wiadomość edytowana przez: NAZAR dnia 2013-02-06 11:01:47 ] |
Jacek1983 Pełnoprawny Klubowicz Civic EJ9 1.4 iS/Ast ... Warszawa | 2013-01-11 22:34:49 Zgłaszam do zamknięcia.
Pomogła wymiana świec na NGK ltr 6b. Wyrzucał też błąd na obd za bogata mieszanka. Trzeba było też wymienić sondę lambda i wszystko wróciło do normy, silnik ciągnie do odcinki, 4 i spół stówki i jest spokój. Ale subiektywnie to nie jest szybszy niż 2.0 136 KM. Zapomnialem dodać, iż poprzedni właścicel usunął sobie lampkę od checka, co wcześniej nam umknęło... [ wiadomość edytowana przez: Jacek1983 dnia 2013-01-11 23:22:57 ] |