Drgania, szarpania przy przyspieszaniu, toyota previa d4d

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jak w temacie, podczas przyspieszania trzęsie kierownicą, generalnie czuć wibracje na samochodzie. Nie jest to wina opon ani felg(sprawdzone na innym komplecie, wyważone). Zastanawia mnie w co zainwestować pierwsze
a) jeden wtryskiwacz ma korekcje +5,004( nie zmienia się wartość tego wtrysku podczas testu, nie wiem dlaczego, być może jest to górna granica w programie techstream?)
b)uszkodzona poduszka przy skrzyni (jest widoczna naderwana guma)
c) czy uszkodzony któryś z przegubów wewnętrznych

W co zainwestować pierwsze?
PS> Samochód ładnie przyspiesza, pali bez problemu
  
 
Zmierz ciśnienie sprężania lub przeloz wtryski miejscami.taka korekcja to albo wtrysk szrot albo dziura w tloku.
  
 
jak wyłączę wtrysk sprzętowo w programie , to silnik chodzi jak traktor, więc generalnie wtrysk działa, poza tym silnik odpala od kopa , czy ciepły czy zimny (nawet przy -20)
  
 
Cytat:
2013-12-18 19:08:06, lenovo pisze:
jak wyłączę wtrysk sprzętowo w programie , to silnik chodzi jak traktor, więc generalnie wtrysk działa, poza tym silnik odpala od kopa , czy ciepły czy zimny (nawet przy -20)


A kiedy ty mialas -20 ostatnio???
Jak będzie nizsza komprecha to tez korekcja się rozjedzie.Pytanie jeszcze czy ten twój interface działa ...a jak pozostale wtryski?
  
 
Cytat:
2013-12-19 00:29:53, Bigelektron pisze:
A kiedy ty mialas -20 ostatnio??? Jak będzie nizsza komprecha to tez korekcja się rozjedzie.Pytanie jeszcze czy ten twój interface działa ...a jak pozostale wtryski?


W tamtym roku
Na innych wtryskach nie przekracza +3, -3 i się wartości zmieniają. Sprawdzane interfejsem mini vci made by china
  
 
lenovo - na razie nie inwestuj w nic - dopóki nie będziesz miał pewności co masz wymieniać, bo tak wyrzucisz kasę w błoto ...
Podeślij wyniki korekcji wtrysków z mini vci i zrób test drogowy opiswany wielokrotnie przez Biga
  
 
Cytat:
2013-12-19 23:38:00, Alien_Obcy pisze:
lenovo - na razie nie inwestuj w nic - dopóki nie będziesz miał pewności co masz wymieniać, bo tak wyrzucisz kasę w błoto ... Podeślij wyniki korekcji wtrysków z mini vci i zrób test drogowy opiswany wielokrotnie przez Biga


Po kupnie mini vci :
Korekcja na zimnym silniku
Prędkość silnika 950 rpm
MAF 7,82 gm/sec
MAP 95kPa
common rail pressure 38MPa
wtrysk1 -3,280 mm3
wtrysk2 -1,873 mm3
wtrysk3 +5,004 mm3
wtrysk4 -0,310 mm3

Test 2 tygodnie pózniej
Przy 2000 obrotów
MAF 52,31 gm/sec
MAP 129kPa
common rail pressure 59MPa
wtrysk1 -1,248 mm3
wtrysk2 -2,967 mm3
wtrysk3 +5,004 mm3
wtrysk4 -1,091 mm3

Przy teście fuel leak (bez odpinania zaworków)
Prędkość 2081 rmp
MAF 21,38 gm/sec
MAP 100kPa
common rail pressure 113MPa
wtrysk1 -2,342mm3
wtrysk2 -3,280 mm3
wtrysk3 +4,849 mm3
wtrysk4 -0,159 mm3

Testy drogowe podeślę wkrótce (zasadę znam, III bieg od 1500 pedał do spodu, to samo na 4 biegu, obserwacja rmp, MAP i common rail pressure)

  
 
No to już po wtryskach widać, że jest b. słabo - wtrysk 3, 2 i 1 nie trzymają normy, któa w praktyce wynosi od -2 do + 2.
Zacznij od czyszczenia wtrysków na krótko preparatem FORTE i zrób ponownie test.
  
 
Witam
Test drogowy nie wykazał nieprawidłowości, pompa cr i turbo są ok. Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. Korekcję na jednym wtryskiwaczu mam +5,004 (3 cylinder). Jak uruchamiam silnik korekcja na tym cylindrze momentalnie skacze z 4,5 na 5,004 i wogóle się nie zmienia. Jak sprzętowo wyłącze np 1 cylinder to wtedy na tym wtryskiwaczu pojawia się wartość 5,004 a na 3 jest w granicach normy i wtryskiwacz zmienia parametry. Dlaczego tak się dzieje? Wynika stąd, że wartość 5,004 to poprostu wyłączenie wtryskiwacza (wtryskiwacz nie podaje dawki paliwa). Ale jak wyłącze 3 wtrysk sprzętowo to silnik chodzi jak traktor czyli generalnie wtryskiwacz działa. Kto mi to wyjaśni?
  
 
Cytat:
2014-01-02 20:52:38, lenovo pisze:
Witam Test drogowy nie wykazał nieprawidłowości, pompa cr i turbo są ok. Zastanawia mnie jednak jedna rzecz. Korekcję na jednym wtryskiwaczu mam +5,004 (3 cylinder). Jak uruchamiam silnik korekcja na tym cylindrze momentalnie skacze z 4,5 na 5,004 i wogóle się nie zmienia. Jak sprzętowo wyłącze np 1 cylinder to wtedy na tym wtryskiwaczu pojawia się wartość 5,004 a na 3 jest w granicach normy i wtryskiwacz zmienia parametry. Dlaczego tak się dzieje? Wynika stąd, że wartość 5,004 to poprostu wyłączenie wtryskiwacza (wtryskiwacz nie podaje dawki paliwa). Ale jak wyłącze 3 wtrysk sprzętowo to silnik chodzi jak traktor czyli generalnie wtryskiwacz działa. Kto mi to wyjaśni?


Chlopaki znowu za dużo gdybania za mało roboty...Tak to se może podgybac dwóch taryfiarzy na postoju i nic z tego nie wyniknie.
Mysle ze albo wtryski sa złomem albo ciśnienie sprężania albo masy skorodowane.
Także na początek bym wyczyscil zawor EGRu
a poważnie to jak będziesz przyspieszal od 1500 na 4tym biegu to zaobserwuj kiedy będzie 170 i 200kpa na MAPie....
Masy na EDU i na nadwozie z akumulatora i klemy odkrecic oskrobać przegwintowac poskrecac zasmarować ...w tej kolejności.
Co do wtryskow to pozamieniaj 3 z 2i 1 z 4 miejscami to będziesz wszystko wiedział ...lub zmierz ciśnienie sprężania.
  
 
00:00s 1585 rpm - 130 kPa
00:02s 1746 rpm - 170 kPa
00:05s 1925 rpm - 199 KPa
  
 
Cytat:
2014-01-03 10:17:22, lenovo pisze:
00:00s 1585 rpm - 130 kPa 00:02s 1746 rpm - 170 kPa 00:05s 1925 rpm - 199 KPa


Jeżeli to jest z gazem w podłodze na 4 tym biegu to EGR do czyszczenia i sprawdz czy na polaczeniach na dolocie niema zapocen olejowych czyli ciśnienie gdzies nie ucieka.Jakkolwiek nie jest to glowna przyczyna to egr może się czasami blokować i wtedy jest gorzej.
w sprawnym układzie na 4ce lekko pod gore już przy1800 bywa 200kpa.A jak było z ciśnieniem paliwa?jezeli ciśnienie paliwa niedomaga to tez korekcje się rozjezdzaja.
  
 
Chyba znalazłem rozwiązanie całej sprawy. Zmierzyłem opór korekcji na wtrysku i wyszły nastęujące wyniki. Wtrysk 1 - 157 Ohm, 2- 47 Ohm, a trzeci i czwarty brak oporu. (Z tego co czytałęm opór powinień wynosić od 30 do 9000Ohm )Przypuszczam, że dlatego komputer wtryskowy ładuje na 3 cylinder max paliwa bo poprostu nie zna jego "fabrycznych" ustawień. Dolne piny wskazują taką samą wartość nie pamiętam czy 0,37 Ohm, czy 3,7 Ohm. Co myslisz bigelectron i alien na temat tego?

[ wiadomość edytowana przez: lenovo dnia 2014-01-04 20:47:30 ]
  
 
Ja już Ci pisałem na priva, żebyś zaczął od wtrysków - przeczyść je na krótko i zobacz jak spadła korekcja.
EGR to zostaw sobie na deser - to tylko kosmetyka w Twoim przypadku.
Zrób dodatkowo test injector cut i zobacz jak chodzą pozostałe 3 po odcięciu jednego - podeślij wyniki.
  
 
Chyba żle zrozumiałeś. Wtryski są uszkodzone elektronicznie.
  
 
Cytat:
2014-01-04 20:45:44, lenovo pisze:
Chyba znalazłem rozwiązanie całej sprawy. Zmierzyłem opór korekcji na wtrysku i wyszły nastęujące wyniki. Wtrysk 1 - 157 Ohm, 2- 47 Ohm, a trzeci i czwarty brak oporu. (Z tego co czytałęm opór powinień wynosić od 30 do 9000Ohm )Przypuszczam, że dlatego komputer wtryskowy ładuje na 3 cylinder max paliwa bo poprostu nie zna jego "fabrycznych" ustawień. Dolne piny wskazują taką samą wartość nie pamiętam czy 0,37 Ohm, czy 3,7 Ohm. Co myslisz bigelectron i alien na temat tego? [ wiadomość edytowana przez: lenovo dnia 2014-01-04 20:47:30 ]


Mysle ze masz racje.Tam gdzie jest ta sama rezystancja to cewki ,a tam gdzie rozna to sa opory korekcyjne które wyrazaja odchylke od idealu w Ohmach.Ale nie spotkałem żeby było zwarcie czyli brak jakiegokolwiek oporu lub nieskończenie wielki brak przejścia..Powtorz jeszcze raz pomiary czy na pewno tak jest mierzac na zakresie auto.
Kiedys spotkałem taki wtrysk z uszkodzonym oporem ale był stosowny kod bledu EDU costam.
  
 
lenovo - to jesteś w grupie użytkowników z niską statystyką prawdopodobieństwa wystąpienia takiego przypadku.
  
 
Dla mnie też to jest bardzo dziwne, ale mierzyłem to kilkanaście razy, czyściłęm styki kontakt sprayem i dalej to samo. Brak oporu na 3 i 4 wtryskiwaczu. Oczywiście rozumiem, że w takim przypadku wtryskiwacze do wyrzucenia?

[ wiadomość edytowana przez: lenovo dnia 2014-01-05 12:34:09 ]
  
 
Na to wygląda.
A ciekawi mnie jak pracują trzy wtryski jak wyłączysz wtrysk 1 lub 2? Zrób ten test injector cut i podeślij wyniki.
  
 
Cytat:
2014-01-05 12:32:39, lenovo pisze:
Dla mnie też to jest bardzo dziwne, ale mierzyłem to kilkanaście razy, czyściłęm styki kontakt sprayem i dalej to samo. Brak oporu na 3 i 4 wtryskiwaczu. Oczywiście rozumiem, że w takim przypadku wtryskiwacze do wyrzucenia? [ wiadomość edytowana przez: lenovo dnia 2014-01-05 12:34:09 ]


Uscislijmy brak oporu czyli 0 ohm czyli zwarcie i piszczek tak czy opor maxymalny brak przejścia?
możesz sprubowac zapiac tam opornik suwakowy i tak ustawić opornik aby korekcja wyszla na 0.6 lub okolice.Oczywiscie z początku będzie się zmieniac ale można poexperymentowac.