Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jaszczurtd Sympatyk FEFK ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-01-11 20:09:37 Jako że ostatnio narzekacie na to że mało co tu się dzieje, że forum umiera, że wątków mało, że okręt tonie i takie tam... To postanowiłem że sobie tu wątek założę. A że temat być może ciekawy, ze względu na swoją historię i specyfikę, i był już świadkiem niejednego brednioserialu (w końcu diesel, a jak wiadomo - diesel to zło i niedobro), to może i dzięki niemu coś na forum się poruszy.
Bohaterem jest Escort, MK7, z 95 roku, który z fabryki wyjechał jako 1.6 16V. Niemniej wskutek mojego osobistego kaprysu został przeswapowany na diesla (przez totalnego partacza i druciarza, ale to zupełnie inna historia, i nie ma sensu jej przytaczać). Dzieje Escorta są burzliwe. Przeżył zderzenie z dziczyzną, przeżył strzała w tył, przeżył otwierającą się maskę w trakcie jazdy 100km/h i rozbijającą szybę, przeżył praktycznie 3 różne silniki, teraz jeździ na czwartym, który sam poskładałem i praktycznie wymyśliłem. Obecnie popędzany jest swoistą "hybrydą" - blok 1.8TD z wałem korbowm TD, osprzętem D/TD, tłokami/korbowodami z 1.8TDDI, głowicą 1.8TDDI, pompą wtryskową 1.8D po maksymalnym podniesieniu dawek paliwowych. Turbina - T2 z Mondeo. Inaczej mówiąc - jest to odświeżone 1.8TD na wtrysku bezpośrednim. Nie posiada bolączek 1.8TD związanych z trudnym rozruchem zimowym. Posiada potencjał którego 1.8TD nie posiada - ze względu między innymi na słabe korbowody. Plan - wykrzesać z niego ok. 150KM. Zbudować własną pompę wtryskową, hybrydę (prawdopodobnie transit będzie dawcą), i zmodyfikować osprzęt, typu turbina. Możliwe że również to będzie hybryda, albo jakieś VNT. W trakcie swojej historii tenże Escort różnie wyglądał - od totalnego szrota, po wyremontowane i pięknie wyglądające cacko. Dziś znów bliżej mu do szrota, ale być może to się zmieni, jeśli zasłuży. Obecnie jest na dotarciu, ogólnie dość świeżo po poskładaniu silnika. Można powiedzieć że obecnie wygląda tak: Wlot na masce prawdopodobnie zniknie, bo wraz z modyfikacją osprzętu przyjdzie FMIC i odpowiednio położone rury dolotu. Tu parę fotek z ostatniego swapa i składania silnika przeze mnie: I bohaterowie docelowi: Było sobie TDDI: Tu zdjęcia wałów - po lewej TDDI, po pawej TD. Porównanie bloków TDDI z TD: Tu w ogóle gwoli ciekawostki: porównanie korb TD i TDDI (po prawej): A tu już przymiarki do uszczelki i zakładanie czapki: Pierwsze odpalenie - dupa, bo niestety pompa wtryskowa TDDI ma przestawione fazy wtrysku, i nie pasowały oryginalne przewody ciśnieniowe. Trzeba było je przerobić. pierwsze odpalenie A potem było niestety zrywanie czapki i wymiana uszczelki + obróbka głowicy - najprawdopodobniej przez złe momenty skręcania głowicy za pierwszym razem. A tu już jak jeździ Pozostaje zadać pytanie, które zadaje sobie pewnie niejedno z was, zarówno tu jak i na innych forach, gdzie go prezentowałem: Po co? Jaki to ma sens? -Bo tak, bo lubię, bo mam ochotę, bo chcę, -Chęć nauczenia się - jak składać silniki, serwisować, poszerzenie wiedzy, -Takie hobby, -Bo wszyscy hejtują te diesle, -Bo nikt nigdy nie złożył takiego fordowskiego klekota, który by chociaż zbliżył się do tego co robili (i w sumie nadal robią) chociażby fani starych klekotów VW A dlaczego nie po prostu swap na TDDI bez bawienia się w takie ulepy i hybrydy? -Bo lubię mechaniczne idiotoodporne diesle na pompach rotacyjnych bez elektroniki -Lubię kręcić śrubkami, a nie odwiedzać chiptuning -Bo tak (znowu) I w sumie tyle. Zapraszam do hejtowania, na wszelakie konstruktywne posty chętnie odpowiem. [ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2015-01-11 20:11:09 ] [ wiadomość edytowana przez: jaszczurtd dnia 2015-01-11 20:12:26 ] |
kiciek (S) Escort Driver Ford Escort MK7 cabrio Plawniowice/Wrocław/Kam. Wrocławski | 2015-01-11 20:18:39 Fajnie ze zawitałes tutaj .
Nie pochwaliłes sie alternatorem. Napisz cos wiecej dla potomnych. Bo jak niektórym mowię jaki mam altek to oczy z orbity im wychodzą . A to dzieki tobie zdecydowałem sie na bardziej wydajny alternator. Juz nie raz pisałem na fordtechu. Powtórzę sie. Podziwiam Cie za wytrwałość z jaka podchodzisz do tego klekota. Dla Ciebie bie ma rzeczy nie możliwych. I nie poddajesz sie. Ps. Chyba byłeś na hamowni tym autkiem, co nie ? Tak wiem, ze cabzem byłeś. Ale dieslem tez, prawda ? Dałbys wykres . |
Mikatt Escort Driver Ford Escort Zawiercie | 2015-01-11 23:07:01 Fajnie ogarniasz te klekoty popieram grzebanie przy silnikach
Ja takie w pracy ogarniam |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2015-01-11 23:10:46 O co chodzi z tym alternatorem? Ja w corsie też mam większy (100A) bo mi prądu brakowało |
kiciek (S) Escort Driver Ford Escort MK7 cabrio Plawniowice/Wrocław/Kam. Wrocławski | 2015-01-11 23:29:38 Chodzi o to. Ze esioki miały 70 w benzynie a 90 w dieslach.
A mozna miec większy w escorcie. Bez większych modow. To jaszczura wymysł, wiec nie bede go wyręczał . Dopowiem jedynie ze altek z innego forda :p |
Mikatt Escort Driver Ford Escort Zawiercie | 2015-01-12 07:07:19 altek 150A po małej przeróbce boszem pasuje od 1.9 tdi lub vr6 mam taki u siebie
[ wiadomość edytowana przez: Mikatt dnia 2015-01-12 07:12:47 ] [ wiadomość edytowana przez: Mikatt dnia 2015-01-12 07:13:20 ] |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2015-01-12 07:17:07 jeden wątek a rozwiano wiele wątpliwości. ----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach |
Kleszczak (S) Prezes Zarządu FEFK escort cabrio, Polo ... Lubycza Królewska | 2015-01-12 11:39:50
----------------- W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach |
jaszczurtd Sympatyk FEFK ford focus/fiesta dąbrowa górnicza | 2015-01-12 14:25:28 Zawsze można koło pasowe zmienić na to z oryginalnego alternatora. |
jethro (S) Escort Driver MK7 kombi warszawa | 2015-01-12 17:20:27 pozwolę se wstawić link do jednego filmu
Mordor [ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2015-01-12 18:06:40 ] [ powód edycji: Poprawa linku. ] |
GoniX Sympatyk FEFK Ford Escort Kombi Okolice Iławy | 2015-01-12 21:18:09 Kolego Mógłbyś mi powiedzieć jakie masz sprężyny w escorcie i jaki rozmiar kół? Bo zajebiście mi się podoba |
Mikatt Escort Driver Ford Escort Zawiercie | 2015-01-12 22:27:27 pasek inny bo ori nie pasi, kółko od tego 150 a po modzie boschem
|