Toyota e10 niestabilne obroty na benzynie, brak mocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Tak ja w nagłówku. Oznaki brak mocy/ benzyna jak i lpg/ dopiero powyżej 3tys jest w miarę ok oraz szarpanie na niskich obrotach- poniżej 1000 brak możliwości jazdy na PB. Po uruchomieniu na benzynie obroty przez chwilę utrzymują się powyżej 1000 i spadają do 300-400. Przy przymrozkach utrzymują się na 2000 ale potem też spadają do 300-400. Zawór ISC rozruszany przez WD 40/ przepustnica nie wyjmowana jedynie przeczyszczona/. Problem spadających obrotów nie występuje na LPG /II generacja z mikserem/. Luzy zaworowe
1/ S - 15/20 ,W - 25/25 ; 2/ S- 15/15 ,W - 30/35 ; 3/ S - 15/15 , W - 35/35 ;4/ S - 20/20,
W - 35/35. Czujniki posprawdzane / uszkodzony był czujnik podciśnienia http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/ab033df9ca50a9ce -ten niebieski/. Do sprawdzenia pozostała jeszcze sonda. Czytałem jeszcze opis regulacji klapki przepustnicy był w temacie cariny E ale nie wiem czy do przeprowadzenia w moim przypadku? https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=245743&orderby=asc&start=0 Co o tym sądzicie?
  
 
Wymieniona cała przepustnica /razem z zaworem ISC- zawór oczyszczony , obraca się bez zacięć/. Sonda była uszkodzona, wymieniona na oryginał DOX 0225. Katalizator drożny. Na gazie chodzi idealnie a na benzynie ...nie!!. Po odpaleniu obroty spadają do 400-500, tak jakby nie palił na jeden cylinder ale auto nie gaśnie. Po osiągnięciu temperatury roboczej na postoju obroty ok 800 ale przy dojeździe do skrzyżowań i wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 300-400, auto potrafi zgasnąć. Do 2500 obrotów auto słabe. Od 3000 idzie bez zająknięcia. Czasami jeśli nie uda się odpalić auta za pierwszym razem , jest kłopot z odpaleniem. Sprawdziłem kody migowe. Wyskakuje błąd "14" tj.
-moduł zapłonu lub jego obwód
-cewka zapłonowa
- wyłącznik zapłonu lub jego obwód
-moduł ECM
Kable zapłonowe są ok, świece też.Cewka do wymiany? W jednym z warsztatów sugerowano zapieczony wtrysk, nieprawidłowe ciśnienie paliwa. Nikt nie chce tego sprawdzać bo nie ma......wejścia do komputera.
Powoli tracę cierpliwość , bo tak można bez końca wymieniać. A tak dobrze się toyota sprawowała przez 9 lat.
  
 
Cytat:
2016-02-25 23:57:30, bilion11 pisze:
Wymieniona cała przepustnica /razem z zaworem ISC- zawór oczyszczony , obraca się bez zacięć/. Sonda była uszkodzona, wymieniona na oryginał DOX 0225. Katalizator drożny. Na gazie chodzi idealnie a na benzynie ...nie!!. Po odpaleniu obroty spadają do 400-500, tak jakby nie palił na jeden cylinder ale auto nie gaśnie. Po osiągnięciu temperatury roboczej na postoju obroty ok 800 ale przy dojeździe do skrzyżowań i wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 300-400, auto potrafi zgasnąć. Do 2500 obrotów auto słabe. Od 3000 idzie bez zająknięcia. Czasami jeśli nie uda się odpalić auta za pierwszym razem , jest kłopot z odpaleniem. Sprawdziłem kody migowe. Wyskakuje błąd "14" tj. -moduł zapłonu lub jego obwód -cewka zapłonowa - wyłącznik zapłonu lub jego obwód -moduł ECM Kable zapłonowe są ok, świece też.Cewka do wymiany? W jednym z warsztatów sugerowano zapieczony wtrysk, nieprawidłowe ciśnienie paliwa. Nikt nie chce tego sprawdzać bo nie ma......wejścia do komputera. Powoli tracę cierpliwość , bo tak można bez końca wymieniać. A tak dobrze się toyota sprawowała przez 9 lat.

Ten blad 14 sie powtarza czy byl skasowales i teraz niema?.
Zmierz cisnienie sprezania sprawdz luzy zaworowe.
Podnos kaptury kabli ze swiec podczas pracy albo odpinaj wtryski po kolei i ustal ktory cylinder nie pali lub jest najslabszy , jezeli faktycznie wypadaja zaplony.Odepnij sonde na probe.
  
 
Kapturki ze świec zdejmowałem - na wszystkie cylindry pali mniej więcej jednakowo.Okazało się że na stykach kopułki były osady , przeczyściłem, błąd '14' nie powtarza się. Za tydzień jadę na regulację luzów zaworowych i zobaczymy.

[ wiadomość edytowana przez: bilion11 dnia 2016-02-28 20:09:27 ]
  
 
Luzy zaworowe ustawione. Sprawdzone ciśnienie sprężania 14,7 / 14,9 /14,3 / 14,5. I dalej nierówna praca na Pb. Nikt nie wie co . W końcu sam, pomimo że jestem dyletantem, sprawdziłem
wtryski. Kupiłem multimetr i wyszło że oporność wtrysków jest w granicach 14,5. Sprawdziłem zasilanie na wtyczkach które nakłada się na wtryskiwacze. 12.1V - tyle co napięcie na akumulatorze. Odpaliłem auto na benzynie/ nierówna praca, obroty ok 500/ i po kolei zdejmowałem wtyczki zasilające z wtrysków i wyszło że.......... na 4 cylindrze wtryskiwacz nie chodzi- brak spadku obrotów silnika po odłączeniu. Sprawdzałem, przez ciekawość, oporność na wtyczkach zasilających wtryski. Na 1,2,3 cylindrze wynosiła 8 Ω a na 4 zero lub zmieniające się od 8 do 40 paru. Czy ma to jakieś znaczenie?
Jeśli to wina wtrysku to jak samemu go przeczyścić?
  
 
Cytat:
2016-03-11 16:17:40, bilion11 pisze:
Luzy zaworowe ustawione. Sprawdzone ciśnienie sprężania 14,7 / 14,9 /14,3 / 14,5. I dalej nierówna praca na Pb. Nikt nie wie co . W końcu sam, pomimo że jestem dyletantem, sprawdziłem wtryski. Kupiłem multimetr i wyszło że oporność wtrysków jest w granicach 14,5. Sprawdziłem zasilanie na wtyczkach które nakłada się na wtryskiwacze. 12.1V - tyle co napięcie na akumulatorze. Odpaliłem auto na benzynie/ nierówna praca, obroty ok 500/ i po kolei zdejmowałem wtyczki zasilające z wtrysków i wyszło że.......... na 4 cylindrze wtryskiwacz nie chodzi- brak spadku obrotów silnika po odłączeniu. Sprawdzałem, przez ciekawość, oporność na wtyczkach zasilających wtryski. Na 1,2,3 cylindrze wynosiła 8 Ω a na 4 zero lub zmieniające się od 8 do 40 paru. Czy ma to jakieś znaczenie? Jeśli to wina wtrysku to jak samemu go przeczyścić?


Napisales ze podnosiles kaptury swiec i na kazdym cylindrze bylo tak samo a skoro na 4 cyl nie podaje paliwa ...to jeden kit czy odpinasz wtyczke wtrysku czy pozbawiasz go iskry musi zaczac kustykac bardziej chyba ze sprawdzales akurat w tym momencie gdy objaw nie wystepowal cos sie nie przylozyles bo chyba umiesz odroznic dzwiek pracy na 3 i 4 cylindry....
Jezeli rezystancja lata tzn ze cewka wtryskiwacza jest niesprawna i dostaje przerwe ,wiec wtryskiwacz jest do wymiany.Gdyby sie blokowal to rezystancja sie nie zmienia.
  
 
Cytat:
2016-03-11 17:22:00, Bigelektron pisze:
Napisales ze podnosiles kaptury swiec i na kazdym cylindrze bylo tak samo a skoro na 4 cyl nie podaje paliwa ...to jeden kit czy odpinasz wtyczke wtrysku czy pozbawiasz go iskry musi zaczac kustykac bardziej chyba ze sprawdzales akurat w tym momencie gdy objaw nie wystepowal cos sie nie przylozyles bo chyba umiesz odroznic dzwiek pracy na 3 i 4 cylindry.... Jezeli rezystancja lata tzn ze cewka wtryskiwacza jest niesprawna i dostaje przerwe ,wiec wtryskiwacz jest do wymiany.Gdyby sie blokowal to rezystancja sie nie zmienia.


Wcześniej nie było objawów przy zdejmowaniu kapturków PWN ze świec. Rezystancja na na wszystkich wtryskach jest stabilna. Pisałem że zmierzyłem rezystancję na wtyczkach doprowadzających zasilanie do wtryskiwaczy i na 4 cylindrze albo jej nie pokazuje albo skacze - dotyczy to wtyczki a nie wtryskiwacza.
  
 
Cytat:
2016-03-11 17:36:13, bilion11 pisze:
Wcześniej nie było objawów przy zdejmowaniu kapturków PWN ze świec. Rezystancja na na wszystkich wtryskach jest stabilna. Pisałem że zmierzyłem rezystancję na wtyczkach doprowadzających zasilanie do wtryskiwaczy i na 4 cylindrze albo jej nie pokazuje albo skacze - dotyczy to wtyczki a nie wtryskiwacza.

A po jaka cholere mierzysz ohmy na instalacji i co niby chcesz w ten sposob sprawdzic???
Zmierz ohmy na wtryskach i ma byc wlasnie okolo 14 ohm ale mierz wtedy gdy wypadaja zaplony
Jak chcesz sprawdzic instalacje to na pracujacym silniku wypnij wtyczke z wtrysku i podlacz zaroweczke 1.2W powinna migotac.Wtryskiwacz ma zasilanie12v a mase taktuje komputer.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-03-12 14:50:07 ]
  
 
Problem rozwiązany.
1. NA zasilaniu czwartego cylindra jeden z przewodów ledwo się trzymał/ któryś z fachowców musiał się do tego przyczynić/
2. Okazało się że wtryski były zapieczone. Kupiłem fuksem kpl z listwą za 50 zeta. Moczenie zapobiegawczo w nafcie przez tydzień- chodzą jak marzenie.
Całość nakładów / części i robocizna/ ........... prawie 1000 zł.
Dziękuję wszystkim za wskazówki.