Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-07-26 18:10:51
to była pierwsza rzecz która sprawdziłem ok 220 obr wiec OK , wymieniłem cała listwę CR z czujnikiem i filtr paliwa i nic zero poprawy caly czas bije 20-21 Mpa tylko jeszcze wtedy odpala gorzej jest jak bije 17-18Mpa bo wtedy trzeba ja pokrecic z 5-6 sekund i odpali od strzała mam druga ravke i tam na rozruszniku pompa daje cisnienie 25-26Mpa i tam nie ma problemu z odpalaniem jeszcze moge podmienić zaworki bo mam zapasowe aleobstawiam wtryski bo korekty na jednym mam fatalne 2,5 chyba na drugim cylindrze reszta około 1.0-1.2. Moze być tak w tym wtrysku przelewem ucieka ????? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-07-27 22:23:25
Jeżeli na zimnym pali dobrze a na cieplym krecac 220 nie robi ciśnienia to ktorys daje za dużo na przelew lub każdy po trochu za dużo. Wazne czy jak kreciles i badales obroty to wtyczki były wypięte z wtryskow bo inaczej podbija obroty i jest zafałszowany odczyt. Przy sprawnym układzie paliwowym to nawet z jednym odpiętym scvem odpali tylko kreci troche dluzej. zaslep ten wtryskiwacz na przewodzie doprowadzającym np innym starym wtryskiem i odpalaj na 3 garach jak ciśnienie wzrośnie masz sprawce zamieszania. A podczas jazdy sa spadki mocy? [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-07-27 22:49:49 ] |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-07-28 09:53:32
podczas krecenia rozrusznikiem nie były wypiete wtryski tylko dwie kostki ze sterownika na kielichu tylko nie mów ze to nie to samo?? podczas jazdy nie było spadków mocy. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2016-07-29 14:28:55
Moze byc na kielichu.No to wtryski do sprawdzenia. |
land-car1983 ->Toyota Parking Only<- Głowno | 2016-08-11 15:04:25
Dzieki Bigelektron za trafną diagnozę Dopiero dzis miałem czas sie nią zająć i zrobiłem auto,okazało sie zeby trafione dwa wtryski bo jak odpaliłem na zimnym to jeden miał korekty 4.0 a drugi 2.9 wiec zdjałem przewody paliwowe z tych dwoch wtryskiwaczy i zaslepiłem je innymi wtryskiwaczami, odrazu cisnienie na listwie zrobiło sie z 18Mpa na 28MPa jeszcze przed wymianą, wiec szybka podmiana wtryskiwaczy a że miałem w czym wybierać bo mam ich ze sześć ) nastepnie diagnoza na zimnym silniku podczas krecenia cisnienie 28-29Mpa po odpaleniu auta korekty na wszystkich czterech w okolicach 0.8-1.2 a pozniej diagnoza na goracym silniku podczas krecenia 26-27 Mpa na listwie. Wiec wydaje mi sie ze jest OK bo troszke ja przegoniłem po miescie i odpalalem kilka razy i pali jak nalezy na goracym) Jeszcze raz wielkie dzieki za info . Pozdrwawiam do następnego |
TomekDac Bytom | 2020-08-28 06:55:36 Witam, piszecie o różnych rzeczach, które chciałbym sprawdzić
1. parametr taki jak korekta wtrysku. Jakie wartości tenże może osiągać jako prawidłowe a jaki jest już niepokojący? 2. W moim d4d 2.2 177KM występuje szarpanie mocy przy około 2000rpm zawsze po rozgrzaniu silnika. W innych zakresach rpm szarpanie też występuje nieregularnie z czego to może wynikać? 3. Pomyślałem o sprawdzeniu zaworu SCV ale jak go zweryfikować? Po wyjęciu nie wyglądał na zabrudzony, ale jak pracuje - nie wiem. Jestem laikiem, ale chwilowo mam w posiadaniu tester Delphi, w którym jest całe mnóstwo parametrów technicznych tylko nie wiem na co patrzeć i jak czytać. 4. Włączyłem sobie śledzenie parametrów rpm vs ciśnienie pompy i rzeczywiście przy 2k rpm chwilowo wykres ciśnienia paliwa się załamuje. Wiem dużo pytań, bo mała wiedza, ale może jakoś się dogadamy. |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2020-08-28 23:10:53
Z pomoca testera Delphi to sie raczej nie dogadamy. |
JuraMoto Biłgoraj | 2021-01-31 19:58:42
Powodem zwykle są zbyt niskie obroty rozruchu /trzeba to sprawdzić szybkim testerem, szybkim by dało się odczytać przy jakich obrotach łapie. Na forum w innym temacie już pisałem: Oczywistym jest: Jeśli zapala na zimnym i słyszymy, wyczuwamy w miarę dobre obroty rozruchu, nastepnie rozróżniamy sposób uruchamiania na gorącym silniku "zbyt wolne obroty rozruchu" to problem leży w rozgrzanym rozruszniku a nie wszystkich pośrednich elementach: akumulatorze przewodzie plusowym, masowym, itd. Te elementy bez względu na temperaturę będą OK albo wadliwe i wtedy efekt zapalania jest bez względu na temperaturę silnika. Podobnie z układem paliwowym, wtryskami po co szukać ciśnienia paliwa jeśli wiadomo, że obroty rozruchu są zbyt niskie, poniżej 200 obr./min. Miałem taką sytuację w Rav4 d4d z 2004 A po pomiarze prędkości rozruchowej /prędkość wału korbowego/ diagnoza: wadliwy rozrusznik, przepiecie na cewkach rozrusznika przy wysokiej temperaturze, zwykle > 60°C. Kumpel podpowiedział, że była wadliwa seria rozruszników, w których wspomniane przepięcia "odcinają" z obwodu część cewek i moc rozrusznika drastycznie spada co przekłada się na prędkość rozruchu. Nic nie dadzą liczne próby wymiany na teoretycznie dobry, bo to loteria. Ja postawiłem na dobry zamiennik o tej samej mocy 2kW uzyskując rewelacyjną zmianę, nawet nie wiedziałem, że te silniki tak łatwo odpalają Po wymianie wszystkie problemy zniknęły i czy -20°C czy +30°C temp. otoczenia RAV4 d4d 2.0 odpala jak benzyna |