Toyota Rav4 2003r 2.0 D4D Niskie cisnienie na listwie CR

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam taki problem, auto odpala normalnie jak jest zimne i srednio rozgrzane problem pojawia sie gdy autem przejedzie sie ok 30 min i postawi na 5 min to nie chce odpalic trzeba krecic rozrusznikiem z 7-8 sekund zmierzylem testerem cisnienie paliwa na listwie i podczas krecenia rozrusznikiem wynosi ono ok 18-19 Mpa wydaje mi sie ze jest ciut za male, jak juz odpali to cisnienie wynosi ok 27-28 Mpa na wolnych obrotach, co to może być ???
  
 
Cytat:
2016-07-26 09:01:34, land-car1983 pisze:
Witam mam taki problem, auto odpala normalnie jak jest zimne i srednio rozgrzane problem pojawia sie gdy autem przejedzie sie ok 30 min i postawi na 5 min to nie chce odpalic trzeba krecic rozrusznikiem z 7-8 sekund zmierzylem testerem cisnienie paliwa na listwie i podczas krecenia rozrusznikiem wynosi ono ok 18-19 Mpa wydaje mi sie ze jest ciut za male, jak juz odpali to cisnienie wynosi ok 27-28 Mpa na wolnych obrotach, co to może być ???

A ile wtedy obrotow kreci rozrusznik na odpietych wtyczkach wtryskow.
  
 
Cytat:
2016-07-26 17:02:32, Bigelektron pisze:
A ile wtedy obrotow kreci rozrusznik na odpietych wtyczkach wtryskow.



to była pierwsza rzecz która sprawdziłem ok 220 obr wiec OK , wymieniłem cała listwę CR z czujnikiem i filtr paliwa i nic zero poprawy caly czas bije 20-21 Mpa tylko jeszcze wtedy odpala gorzej jest jak bije 17-18Mpa bo wtedy trzeba ja pokrecic z 5-6 sekund i odpali od strzała mam druga ravke i tam na rozruszniku pompa daje cisnienie 25-26Mpa i tam nie ma problemu z odpalaniem jeszcze moge podmienić zaworki bo mam zapasowe aleobstawiam wtryski bo korekty na jednym mam fatalne 2,5 chyba na drugim cylindrze reszta około 1.0-1.2. Moze być tak w tym wtrysku przelewem ucieka ?????
  
 
Cytat:
2016-07-26 18:10:51, land-car1983 pisze:
to była pierwsza rzecz która sprawdziłem ok 220 obr wiec OK , wymieniłem cała listwę CR z czujnikiem i filtr paliwa i nic zero poprawy caly czas bije 20-21 Mpa tylko jeszcze wtedy odpala gorzej jest jak bije 17-18Mpa bo wtedy trzeba ja pokrecic z 5-6 sekund i odpali od strzała mam druga ravke i tam na rozruszniku pompa daje cisnienie 25-26Mpa i tam nie ma problemu z odpalaniem jeszcze moge podmienić zaworki bo mam zapasowe aleobstawiam wtryski bo korekty na jednym mam fatalne 2,5 chyba na drugim cylindrze reszta około 1.0-1.2. Moze być tak w tym wtrysku przelewem ucieka ?????

No szkoda ze wcześniej nie napisales bo od wtryskow nalezalo zacząć.
Jeżeli na zimnym pali dobrze a na cieplym krecac 220 nie robi ciśnienia to ktorys daje za dużo na przelew lub każdy po trochu za dużo.
Wazne czy jak kreciles i badales obroty to wtyczki były wypięte z wtryskow bo inaczej podbija obroty i jest zafałszowany odczyt.
Przy sprawnym układzie paliwowym to nawet z jednym odpiętym scvem odpali tylko kreci troche dluzej.
zaslep ten wtryskiwacz na przewodzie doprowadzającym np innym starym wtryskiem i odpalaj na 3 garach jak ciśnienie wzrośnie masz sprawce zamieszania.
A podczas jazdy sa spadki mocy?


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-07-27 22:49:49 ]
  
 
Cytat:
2016-07-27 22:23:25, Bigelektron pisze:
No szkoda ze wcześniej nie napisales bo od wtryskow nalezalo zacząć. Jeżeli na zimnym pali dobrze a na cieplym krecac 220 nie robi ciśnienia to ktorys daje za dużo na przelew lub każdy po trochu za dużo. Wazne czy jak kreciles i badales obroty to wtyczki były wypięte z wtryskow bo inaczej podbija obroty i jest zafałszowany odczyt. Przy sprawnym układzie paliwowym to nawet z jednym odpiętym scvem odpali tylko kreci troche dluzej. zaslep ten wtryskiwacz na przewodzie doprowadzającym np innym starym wtryskiem i odpalaj na 3 garach jak ciśnienie wzrośnie masz sprawce zamieszania. A podczas jazdy sa spadki mocy? [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-07-27 22:49:49 ]



podczas krecenia rozrusznikiem nie były wypiete wtryski tylko dwie kostki ze sterownika na kielichu tylko nie mów ze to nie to samo?? podczas jazdy nie było spadków mocy.
  
 
Cytat:
2016-07-28 09:53:32, land-car1983 pisze:
podczas krecenia rozrusznikiem nie były wypiete wtryski tylko dwie kostki ze sterownika na kielichu tylko nie mów ze to nie to samo?? podczas jazdy nie było spadków mocy.


Moze byc na kielichu.No to wtryski do sprawdzenia.
  
 
Cytat:
2016-07-29 14:28:55, Bigelektron pisze:
Moze byc na kielichu.No to wtryski do sprawdzenia.



Dzieki Bigelektron za trafną diagnozę Dopiero dzis miałem czas sie nią zająć i zrobiłem auto,okazało sie zeby trafione dwa wtryski bo jak odpaliłem na zimnym to jeden miał korekty 4.0 a drugi 2.9 wiec zdjałem przewody paliwowe z tych dwoch wtryskiwaczy i zaslepiłem je innymi wtryskiwaczami, odrazu cisnienie na listwie zrobiło sie z 18Mpa na 28MPa jeszcze przed wymianą, wiec szybka podmiana wtryskiwaczy a że miałem w czym wybierać bo mam ich ze sześć ) nastepnie diagnoza na zimnym silniku podczas krecenia cisnienie 28-29Mpa po odpaleniu auta korekty na wszystkich czterech w okolicach 0.8-1.2 a pozniej diagnoza na goracym silniku podczas krecenia 26-27 Mpa na listwie. Wiec wydaje mi sie ze jest OK bo troszke ja przegoniłem po miescie i odpalalem kilka razy i pali jak nalezy na goracym) Jeszcze raz wielkie dzieki za info . Pozdrwawiam do następnego
  
 
Witam, piszecie o różnych rzeczach, które chciałbym sprawdzić
1. parametr taki jak korekta wtrysku. Jakie wartości tenże może osiągać jako prawidłowe a jaki jest już niepokojący?
2. W moim d4d 2.2 177KM występuje szarpanie mocy przy około 2000rpm zawsze po rozgrzaniu silnika. W innych zakresach rpm szarpanie też występuje nieregularnie z czego to może wynikać?
3. Pomyślałem o sprawdzeniu zaworu SCV ale jak go zweryfikować? Po wyjęciu nie wyglądał na zabrudzony, ale jak pracuje - nie wiem.
Jestem laikiem, ale chwilowo mam w posiadaniu tester Delphi, w którym jest całe mnóstwo parametrów technicznych tylko nie wiem na co patrzeć i jak czytać.
4. Włączyłem sobie śledzenie parametrów rpm vs ciśnienie pompy i rzeczywiście przy 2k rpm chwilowo wykres ciśnienia paliwa się załamuje.
Wiem dużo pytań, bo mała wiedza, ale może jakoś się dogadamy.
  
 
Cytat:
2020-08-28 06:55:36, TomekDac pisze:
Witam, piszecie o różnych rzeczach, które chciałbym sprawdzić 1. parametr taki jak korekta wtrysku. Jakie wartości tenże może osiągać jako prawidłowe a jaki jest już niepokojący? 2. W moim d4d 2.2 177KM występuje szarpanie mocy przy około 2000rpm zawsze po rozgrzaniu silnika. W innych zakresach rpm szarpanie też występuje nieregularnie z czego to może wynikać? 3. Pomyślałem o sprawdzeniu zaworu SCV ale jak go zweryfikować? Po wyjęciu nie wyglądał na zabrudzony, ale jak pracuje - nie wiem. Jestem laikiem, ale chwilowo mam w posiadaniu tester Delphi, w którym jest całe mnóstwo parametrów technicznych tylko nie wiem na co patrzeć i jak czytać. 4. Włączyłem sobie śledzenie parametrów rpm vs ciśnienie pompy i rzeczywiście przy 2k rpm chwilowo wykres ciśnienia paliwa się załamuje. Wiem dużo pytań, bo mała wiedza, ale może jakoś się dogadamy.


Z pomoca testera Delphi to sie raczej nie dogadamy.
  
 
Cytat:
2016-07-26 09:01:34, land-car1983 pisze:
Witam mam taki problem, auto odpala normalnie jak jest zimne i srednio rozgrzane problem pojawia sie gdy autem przejedzie sie ok 30 min i postawi na 5 min to nie chce odpalic trzeba krecic rozrusznikiem z 7-8 sekund zmierzylem testerem cisnienie paliwa na listwie i podczas krecenia rozrusznikiem wynosi ono ok 18-19 Mpa wydaje mi sie ze jest ciut za male, jak juz odpali to cisnienie wynosi ok 27-28 Mpa na wolnych obrotach, co to może być ???



Powodem zwykle są zbyt niskie obroty rozruchu /trzeba to sprawdzić szybkim testerem, szybkim by dało się odczytać przy jakich obrotach łapie.

Na forum w innym temacie już pisałem:
Oczywistym jest: Jeśli zapala na zimnym i słyszymy, wyczuwamy w miarę dobre obroty rozruchu, nastepnie rozróżniamy sposób uruchamiania na gorącym silniku "zbyt wolne obroty rozruchu" to problem leży w rozgrzanym rozruszniku a nie wszystkich pośrednich elementach: akumulatorze przewodzie plusowym, masowym, itd. Te elementy bez względu na temperaturę będą OK albo wadliwe i wtedy efekt zapalania jest bez względu na temperaturę silnika. Podobnie z układem paliwowym, wtryskami po co szukać ciśnienia paliwa jeśli wiadomo, że obroty rozruchu są zbyt niskie, poniżej 200 obr./min.
Miałem taką sytuację w Rav4 d4d z 2004 A po pomiarze prędkości rozruchowej /prędkość wału korbowego/ diagnoza: wadliwy rozrusznik, przepiecie na cewkach rozrusznika przy wysokiej temperaturze, zwykle > 60°C. Kumpel podpowiedział, że była wadliwa seria rozruszników, w których wspomniane przepięcia "odcinają" z obwodu część cewek i moc rozrusznika drastycznie spada co przekłada się na prędkość rozruchu. Nic nie dadzą liczne próby wymiany na teoretycznie dobry, bo to loteria. Ja postawiłem na dobry zamiennik o tej samej mocy 2kW uzyskując rewelacyjną zmianę, nawet nie wiedziałem, że te silniki tak łatwo odpalają
Po wymianie wszystkie problemy zniknęły i czy -20°C czy +30°C temp. otoczenia RAV4 d4d 2.0 odpala jak benzyna