Yaris 1.4 d4d stuki podczas przyspieszenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich jestem tu nowy więc jeśli coś zrobię nie tak to z góry przepraszam problem jest taki kupiłem dla córki yaris 2002 r po odpaleni na zimnym minutę chodziła ok. puźniej obroty zaczynają wariować i stuki jak przy odpalaniu z plaka po dodaniu gazu ok sprawdzone wtryski swiece i to samo dalej zawór ciśnienia na listwie i teraz na zimnym ok. A podczas przyśpieszenia wraz z obrotami narastają stuki porównałbym to do przyłożenie patyka do szprych w rowerze narasta to do 3200 obrotów i gwałtownie zanika wtryski zakodowane mechanik mówi że wtryski jeszcze raz trzeba dać do spece na nadanie nowych kodów nie wiem co o tym myśleć bo wydałem ponad 8 stów i końca nie widać dodam ze przebieg 200 tyś poza tym stukiem wszystko ok. Proszę o pomoc
  
 
Cytat:
2017-04-02 11:22:50, Marecki14 pisze:
Witam Wszystkich jestem tu nowy więc jeśli coś zrobię nie tak to z góry przepraszam problem jest taki kupiłem dla córki yaris 2002 r po odpaleni na zimnym minutę chodziła ok. puźniej obroty zaczynają wariować i stuki jak przy odpalaniu z plaka po dodaniu gazu ok sprawdzone wtryski swiece i to samo dalej zawór ciśnienia na listwie i teraz na zimnym ok. A podczas przyśpieszenia wraz z obrotami narastają stuki porównałbym to do przyłożenie patyka do szprych w rowerze narasta to do 3200 obrotów i gwałtownie zanika wtryski zakodowane mechanik mówi że wtryski jeszcze raz trzeba dać do spece na nadanie nowych kodów nie wiem co o tym myśleć bo wydałem ponad 8 stów i końca nie widać dodam ze przebieg 200 tyś poza tym stukiem wszystko ok. Proszę o pomoc

Czyli teraz jest tylko problem z rechotaniem podczas przyspieszania?A co zrobili ze przestaly obroty wariowac?
  
 
[quote]
2017-04-02 22:26:59, Bigelektron pisze:
Czyli teraz jest tylko problem z rechotaniem podczas przyspieszania?A co zrobili ze przestaly obroty wariowac?
[/quot jak kupowałem był silnik rozgrzany więc było ok a rano niespodzianka do warsztatu olej filtry a w paliwowym było dużo syfu i mechanik mówi ze moze byc to przyczyna ale to samo minute pracuje ładnie potem obroty w góre w dół stuki jak przy plaku troche gazu i ok na początku stwierdził że to wina wtryskow sprawdzone ze dobre nowe podkładki i wraz wariowaly obroty ale ni było jeżdzone i nie wiadomo czy po tym grzebaniu przy wtryskach zaczeło sie terkotanie dalej używany zawór cisnienia na listwie i czujnik i wszystko ok wyjazd z warsztatu a tu terkot a podczas równej jazdy i powyżej 3 tys ok
  
 
Cytat:
2017-04-03 08:46:29, Marecki14 pisze:
[quote] 2017-04-02 22:26:59, Bigelektron pisze: Czyli teraz jest tylko problem z rechotaniem podczas przyspieszania?A co zrobili ze przestaly obroty wariowac? [/quot jak kupowałem był silnik rozgrzany więc było ok a rano niespodzianka do warsztatu olej filtry a w paliwowym było dużo syfu i mechanik mówi ze moze byc to przyczyna ale to samo minute pracuje ładnie potem obroty w góre w dół stuki jak przy plaku troche gazu i ok na początku stwierdził że to wina wtryskow sprawdzone ze dobre nowe podkładki i wraz wariowaly obroty ale ni było jeżdzone i nie wiadomo czy po tym grzebaniu przy wtryskach zaczeło sie terkotanie dalej używany zawór cisnienia na listwie i czujnik i wszystko ok wyjazd z warsztatu a tu terkot a podczas równej jazdy i powyżej 3 tys ok

No to teraz trzeba już tylko wtryski wymienić.Sprawdzanie nic nieda.
  
 
Cytat:
2017-04-03 19:42:08, Bigelektron pisze:
No to teraz trzeba już tylko wtryski wymienić.Sprawdzanie nic nieda.


To musieliby je zepsuć bo wcześniej było ok. a nadanie nowych kodów nic nie da ?
  
 
Cytat:
2017-04-03 21:06:33, Marecki14 pisze:
To musieliby je zepsuć bo wcześniej było ok. a nadanie nowych kodów nic nie da ?

Nie pamietam w ktorym roku pojawily sie kody ale wydaje mi sie ze masz tam tylko klasyfikacje ABC na glowkach wtryskow.Pisales tez ze stukaly od poczatku.Zreszta niema znaczenia jezeli objaw jest taki jak piszesz ze po wcisnieciu gazu do dechy robi trrrrrrrrrr i po okolo 3500 nagle cichnie to wtryski.Kolega ma serwis Boscha i na taki objaw regenerowal wtryski i twierdzil ze maja parametry idealne tylko to terkotanie niewiadomo skad.Wiec mu pozyczylem sprawne bo akurat mialem wtedy na zbyciu do przetestowania i mowie zaloz sobie teraz na maszyne i powiedz w czym sie roznia i nie mogl mi wskazac roznicy.
  
 
Cytat:
2017-04-03 22:03:22, Bigelektron pisze:
Nie pamietam w ktorym roku pojawily sie kody ale wydaje mi sie ze masz tam tylko klasyfikacje ABC na glowkach wtryskow.Pisales tez ze stukaly od poczatku.Zreszta niema znaczenia jezeli objaw jest taki jak piszesz ze po wcisnieciu gazu do dechy robi trrrrrrrrrr i po okolo 3500 nagle cichnie to wtryski.Kolega ma serwis Boscha i na taki objaw regenerowal wtryski i twierdzil ze maja parametry idealne tylko to terkotanie niewiadomo skad.Wiec mu pozyczylem sprawne bo akurat mialem wtedy na zbyciu do przetestowania i mowie zaloz sobie teraz na maszyne i powiedz w czym sie roznia i nie mogl mi wskazac roznicy.

3 wtryski są A i jeden B i mają po dwa rzędy cyfr A kodował je znajomy mechanik w serwisie toyoty (tak
po cichu) bo mój mechanik miał zpsuty komputer a jak Pan uważa kiedy mogli popsuć czy przy sprawdzaniu ingeruje się we wtrysk czy przy demontaż lub montaż sprawdzali u spece od wtryskow 5 dych od szt. teraz nadanie kodów ma kosztować też 5 dych ale niwiem czy za wszystkie cz jeden
  
 
Cytat:
2017-04-04 06:04:36, Marecki14 pisze:
3 wtryski są A i jeden B i mają po dwa rzędy cyfr A kodował je znajomy mechanik w serwisie toyoty (tak po cichu) bo mój mechanik miał zpsuty komputer a jak Pan uważa kiedy mogli popsuć czy przy sprawdzaniu ingeruje się we wtrysk czy przy demontaż lub montaż sprawdzali u spece od wtryskow 5 dych od szt. teraz nadanie kodów ma kosztować też 5 dych ale niwiem czy za wszystkie cz jeden

Raczej ten syf z paliwa im zaszkodzil.
  
 
Cytat:
2017-04-04 11:55:23, Bigelektron pisze:
Raczej ten syf z paliwa im zaszkodzil.



Ok.dzięki wielkie jak się coś wyjaśni to napiszę
  
 
Czy jest możliwy kontakt poza forum z Panem Bigelektron? jeśli ktoś posiada to bardzo proszę na priv . Z góry dziękuję .
  
 
Cytat:
2017-04-04 11:55:23, Bigelektron pisze:
Raczej ten syf z paliwa im zaszkodzil.




Witam mam jeszcze pytanie Panie Bigelektron tak jak Pan pisał zrezygnowałem z dalszej zabawy z tymi wtryskami znalazłem raczej pewne 700 za komplet co i jak trzeba zrobić żeby było ok. słyszałem coś o płukania układu paliwowego i co z tym kodowaniem czy nadawaniem nowych kodów czy sam bym je wymienił bo zaczynam wątpić w mojego mechanika
  
 
Cytat:
2017-04-05 20:52:25, Marecki14 pisze:
Witam mam jeszcze pytanie Panie Bigelektron tak jak Pan pisał zrezygnowałem z dalszej zabawy z tymi wtryskami znalazłem raczej pewne 700 za komplet co i jak trzeba zrobić żeby było ok. słyszałem coś o płukania układu paliwowego i co z tym kodowaniem czy nadawaniem nowych kodów czy sam bym je wymienił bo zaczynam wątpić w mojego mechanika


Jedzcze jedno co Pan myśli o regeneracji
  
 
Marecki14 - u Ciebie masz wtryski bosch'a i nie ma problemu z profesjonalną regeneracją - Bosch wprowadził w warsztatach program Qulaity Scan, gdzie dostajesz pełną dokumentację - parametry wtrysków po regeneracji i gwarancję.
A z autopsji powiem Ci, że warto trochę więcej zapłacić i mieć pewnosć, że robota jest porządna, a nie paździerz, bez żadnych wyników, tylko informacja będzie Pan zadowolony
bosch-diesel-service.pl/aktualnosci/qualityscan.php
  
 
Cytat:
2017-04-07 22:33:02, Alien_Obcy pisze:
Marecki14 - u Ciebie masz wtryski bosch'a i nie ma problemu z profesjonalną regeneracją - Bosch wprowadził w warsztatach program Qulaity Scan, gdzie dostajesz pełną dokumentację - parametry wtrysków po regeneracji i gwarancję. A z autopsji powiem Ci, że warto trochę więcej zapłacić i mieć pewnosć, że robota jest porządna, a nie paździerz, bez żadnych wyników, tylko informacja będzie Pan zadowolony bosch-diesel-service.pl/aktualnosci/qualityscan.php

No wlasnie...zalezy kto regeneruje i jak.
Ten moj znajomy ma serwis boscha i zregenerowal podobno zgodnie ze sztuka i ma wydruki a wtryski jak stukaly tak stukaja...wiec albo cos spierniczyl albo jest tam jakis problem z precyzja.
  
 
Cytat:
2017-04-08 14:00:23, Bigelektron pisze:
No wlasnie...zalezy kto regeneruje i jak. Ten moj znajomy ma serwis boscha i zregenerowal podobno zgodnie ze sztuka i ma wydruki a wtryski jak stukaly tak stukaja...wiec albo cos spierniczyl albo jest tam jakis problem z precyzja.




Ale on nie regenerował mechanik wymontował zawiózł do sprawdzenia spec stwierdził że są ok. skasował po 5 dych za szt. zamontowali i terkocze a wczesniej było dobrze
  
 
Cytat:
2017-04-08 18:17:51, Marecki14 pisze:
Ale on nie regenerował mechanik wymontował zawiózł do sprawdzenia spec stwierdził że są ok. skasował po 5 dych za szt. zamontowali i terkocze a wczesniej było dobrze

No niewiem w jaki sposob moznaby tak zepsuc wtryski aby powstal taki efekt zwlaszcza ze ten moj znajomy jak porownywal na maszynie te terkoczace i nie terkoczace to nie mogl powiedziec czym sie roznia.
Jedno jest pewne jak terkocze tzn ze jest gwaltowny przyrost cisnienia a przeciwdziala sie temu tzw wtryskiem pilotazowym a nawet do kilku takich przedwtrysniec w mikro sekundach zanim nastapi glowny wtrysk zapalajacy mieszanke w mili sekundach.Tak wiec precyzja jest ogromna.
Nie znam szczegulow jak bada sie wtryski na maszynie i jak mozna ocenic czy naprawde rozpyla dobrze na ten temat musialby sie wypowiedziec ktos kto sie tym zajmuje.
Kiedys odpalilem wtryskiwacz do naczynia na pracujacym silniku na biegu jalowym i jedno mozna powiedziec pozatym ze sie zrobilo gesto od mgly paliwa to nic nie widac.Niewiem jak oni to badaja czy jest jakas szybkostrzelna kamera ale napewno nie mozna sprawdzic wszystkich parametrow.
Moja rola ogranicza sie zawsze do diagnostyki na pracujacym silniku i zawsze kiedy stwierdzam ze jest podejrzenie ze wtryskiwacze pracuja nieprawidlowo to tak jest.Czesto tez wtryskiwacze wracaja z tzw sprawdzenia gdzie stwierdzaja ze sa dobre i to nawet wielokrotnie a nie sa bo problem dalej wystepuje az do momentu ich wymiany.Co dowodzi ze metody weryfikacji sa maloprecyzyjne i to w wysokowyspecjalizowanych firmach zajmujacych sie tylko aparatura paliwowa.
Duze znaczenie maja podkladki ogniowe pod wtryskami.Po pierwsze czy zostaly wszystkie stare wyjete a gniazda dokladnie oczyszczone.Po zalozeniu podwojnej podkladki terkocze i kopci na czarno.Ale kiedys ktos z forum wymienial podkladki i tez mu terkotalo ale nie kopcilo.Na koniec sie okazalo ze sprzedali mu w Aso omylkowo podkladki innej grubosci.I tu sprawdz grubosc starej i nowej juz milimetr robi duza roznice bo stozek rozpylania nie trafia w odpowiednie miejsce w komorze spalania w tloku.
Pisales ze wymieniali regulator listwy mozliwe ze wczesniej np bylo inne cisnienie paliwa i zjawisko nie wystepowalo.Wiec nalezaloby wrocic ze starymi czesciami na miejsce i spr od nowa.
Ale zaczalbym od tych podkladek pod wtryskami .Na prv podalem nr do mnie w razie pytan niezawsze mam czas odpisywac ,a oddzwaniam zawsze kiedy mam chwile.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2017-04-09 00:08:16 ]