Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
felizz Kraków | 2018-02-14 08:35:29 Nie avensis a corolla 2002 r. Z działu avensis wiele się nauczyłem, ale tu jest nieco inny przypadek, dla tego mam wątpliwości.
Trochę z tym opisem na końcu pomieszałem. Niech przemówią obrazy (przyspieszenie, gaz w podłogę, nie pamiętam na którym biegu). Czy takie zachowanie jest w normie? a według biuletynu powinno być tak: Czy ten spadek na listwie CR to skutek przeładowania? [ wiadomość edytowana przez: felizz dnia 2018-02-14 08:52:47 ] |
felizz Kraków | 2018-02-15 11:55:15 Przyszło mi na myśl, że skoro turbina nie ma zmiennej geometrii, to właściwie, poza wadliwym działaniem gruszki, nie ma innej możliwości spowodowania przeładowania.
Z wykresu wynika, że nie dochodzi do otwarcia upustu w turbinie. Ale widać też, że ciśnienie jest nieco niższe niż w okolicach 2000 obr., więc może jednak gruszka za mocno trzyma? Ktoś potwierdzi? Pozostaje pytanie, czy przeładowanie, to tylko przekroczenie znanej granicznej wartości MAP, czy skutkuje spadkiem ciśnienia na listwie CR przy 3800 obr.? [ wiadomość edytowana przez: felizz dnia 2018-02-15 12:06:07 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-02-15 16:58:45
Niewiem costam namieszal i po cholerę grzebales przy turbinie w tym modelu w zyciu się z turbina nic nie dzialo W tym modelu bez zmiennej geometrii ciśnienie jest liche i osiąga max 180Kpa przy około 2300obr poniżej ma przy 2000 około 170 i mniej. Generalnie podczas przeladowania komp może obciac ciśnienie paliwa i tak się dzieje w turbinach o zmiennej geometrii ,nie zaobserwowałem takiego zjawiska w tym modelu ale możliwe ze tak ja podkreciles na korektorze ze osiagnales taki efekt. wiec skoro już kreciles tym czym się krecic nie powinno ,bo już nie odtworzysz ustawien fabrycznych ,wiec zjedz z maxymalnym ciśnieniem na 180 kpa odczytanym z Mapsensora testerem i sprawdz czy zjawisko nie ustanie. |
felizz Kraków | 2018-02-15 21:51:38
Kiedy właśnie nic nie grzebałem (nawet nie wiem czy się da coś grzebać). Ten korektor to gruszka?Jak tak, to tam nie ma żadnego gwintu o regulacji. Wymiana turbo była konieczna, bo mechanikowi się śruba zawieruszyła przed kołem kompresji. Ile dmuchała wcześniejsza, to nie miałem jak sprawdzić, ponieważ wszedłem w posiadania zupełnie nie jeżdżącego auta. Ale informacja o tych 180 kPa już jest cenna |
KARMELLO81 Władysławowo | 2018-02-23 22:46:15 Witam wszystkich na forum mam mały problem z toyotą avensis d4d problem jest z przeładowaniem turbo zaworek vrv wymieniony turbina przeczyszczona egr przeczyszczony czy problem morze być w pompie vacum jak podaje podciśnienie z kolektora na zaworek vrv autko jedzie nie szarpie wkręca sie na obroty nie wyskakuje tryb awaryjny po ponownym podpięciu pod vacum turbina przeładowuje i silnik wchodzi w tryb awaryjny nie jestem biegły w toyotach liczę na pomoc kolegów z doświadczeniem w toyotach czekam na jakieś pomysły pozdrawiam |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-02-24 15:28:19
|
KARMELLO81 Władysławowo | 2018-02-24 19:11:44 Witam pana Bigelektrona bardzo mi miło że taki ekspert jak pan odpisał na mojego posta jestem bardzo wdzięczny z pana pomocą mam szanse naprawić tego nieszczęsnego Avensisa.Więc tak turbinę wymontowałem i wyczyściłem zmienną fazę geometrii zaworek vrv z filterkiem zakupiony z allegro 2 dni temu poprzedni zaworek nie posiadał go oczywiście zaworek vrv rozebrany przeczyszczony zmontowany założony wężyki podciśnienia założone prawidłowo posiadam manual do avensisa w wersji anglojęzycznej jest tam jakaś procedura jak pomierzyć vrv ale nie bardzo rozumiem pojęć technicznych po angielsku i w tym momencie zastanawiam się czy nie sprzedano mi trefnego zaworka ale zastanawia mnie jedna rzecz jak pisałem wcześniej jak odepnę podciśnienie z vakum na vrv i zapodam je prosto z kolektora to auto wkręca się na obroty nie szarpie i nie wywala błędu regulatora na zaworek zostało mi 5 dni gwarancji rozruchowej tylko zastanawia mnie ta zamiana podciśnienia Bigelektron proszę o pomoc w diagnostyce vrv by ewentualnie wykluczyć jego uszkodzenie co jeszcze ewentualnie posprawdzać |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-02-25 15:24:38
Zaworek vrv podaje podcisnienie z vakupompy kiedy silnik pracuje na biegu jalowym i kiedy jadac obroty silnika sa ponizej okolo 2000 Regulator turbiny jest wtedy ustawiony w pozycji maxymalnego sprezu ,pret regulacyjny gruszki max wciagniety.Kiedy obroty turbiny wzrosna na tyle ze wytworzy ona w kolektorze okolo 180-200 Kpa Zaworek vrv zaczyna byc taktowany przez komputer i odpuszcza podcisnienie z gruszki wyruwnujac do atmosfery przez ten filterek ktorego nie miales ,co powoduje obnizanie max sprezu turbiny tak aby nie bylo przeladowania czyli 216 Kpa |
KARMELLO81 Władysławowo | 2018-02-25 19:47:38 Rozumiem, zaworek vrv mam zamontowany kompletny z czapeczką, a i tak występuje przeładowanie, czy problem może być po stronie vacum, która nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia i pręt regulatora nie dochodzi do maxymalnego położenia,Bigelektron poproszę o tel pozdrawiam |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-02-27 16:40:26
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem poprzedniego posta .Jak niema podciśnienia to turbina praktycznie nie spreza i idzie na biegu jalowym.Wiec mialbys conajwyzej brak doładowania a dopiero przy 3600 byłoby około 180 kpa. |
felizz Kraków | 2018-03-09 10:27:27 Przede wszystkim Temat o Corolli został pomieszany z Avensisem |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2018-03-09 13:40:33
No ale jak ktoś czyta ze zrozumieniem to kojarzy ze Ty masz Corolle a Carmell Avensisa. Chociarz mam wrazenie ze wiekszosc nie rozumie co czyta a już kompletniue nie siega umyslem dalej niż do drugiego zdania.Dlatego tak rzadko stawiam kropki. |