Pasek rozrządu - Carina E - po raz kolejny...

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Jestem debiutantem na tym szacownym forum i mam nadzieję, że fachowcy udzielający się tutaj bedą łaskawi podzielić sie ze mną swoja nieprzebraną wiedzą...
Pragnę zaznaczyć, że nie jestem mechanikiem i mój problem może u niektórych wywołać uśmiech politowania, ale raz kozie...
Przeczesałem forum w poszukiwaniu wiadomości na temat rozrządu i wymiany paska w silniku 4A-FE, ale nie mimo to mam jeszcze kilka pytań...
Jeżdżę swoja Carinką '95 od roku i jestem jej drugim właścicielem, właśnie stuknęło mi 120 tys. Do zajrzenia na forum skłoniło mnie podejrzane dzwonienie na pierwszych 3 biegach w momentach kiedy silnik jest bardziej obciążony( np. za wysoki bieg), ale nie o tym chcę pisać. Z tego co udało mi się tu wyczytać (ku mojej trwodze!), na forum pasek poleca się zmienić po 60 tys., w ASO po 100 tys. Jak juz wspomniałem, mam 120 tys. przebiegu i obawiam się, czy aby nie jest to wciąż oryginalny pasek rozrządu...
A więc moje pytanie brzmi: czy samo sprawdzenie stanu paska ma sens, czy należy od razu go wymienić razem z rolkami i napinaczami? Po prostu nie wiem czy nie wiąże sie to z rozkręceniem połowy silnika - wobec czego koszty wymiany w stosunku do robocizny będą znikome...
Będę niezmiernie wdzięczny za informację i wyrozumiałość , a przy okazji czy moglibyście szanowni forumowicze polecić mi jakiś porządny warsztat w Warszawie? (jestem nietutejszy)...nie chodzi mi o ASO

Witam
Nie ma co sie zastanawiac tylko trzeba zmienic ten pasek ,koszt zmiany rozrzadu to pryszcz przy ewentualnym remoncie silnika spowodowanym przez jego pekniecie. Jak bedziesz kupowal pasek to oczywiscie z rolka ,przy rozrzadzie jest troche roboty ,ale silnika nie trzeba rozkrecac. Jesli chodzi o cene robocizny to od 100zl w gore ( tak ostatnio placil moj ojciec w Lublinie ),oczywicie omijaj ASO szerokim lukiem. Niestety nieznam zadnego warsztatu w Warszawie. Pozdrawiam