Ujawniono także kilka szczegółów technicznych. Rozstaw osi HX będzie sporo mniejszy od modelu H3. Koła są praktycznie nie zabudowane, drzwi z wyeksponowanymi zawiasami można zdemontować, podobnie można postąpić z panelem dachowym i błotnikami.
Tylna część nadwozia może mieć kształt charakterystyczny dla aut typu fastback lub kanciaste kształty typowe dla pojazdów kombi (na szkicach pokazane są obie wersje, choć bardziej prawdopodobne jest, że ostatecznie będzie to jednak tył typu fastback). HX posiada także cechy klasyczne dla Hummera, takie jak charakterystyczne przetłoczenia na mace, czy kratka chłodnicy z szerokimi wlotami powietrza (tutaj niestety także do końca nie wiadomo, czy elementy te zostaną zachowane).
Swój styl nowy koncept Hummera zawdzięcza trzem młodym projektantom, którzy niedawno ukończyli studia w Center for Creative Studies w Detroit.
Niestety producent nie zdradził jeszcze żadnych szczegółów dotyczących zawieszenia, czy silnika, jaki miałby napędzać ten koncepcyjny pojazd. Pozostaje nam poczekać do stycznia, kiedy to ujrzymy polakierowanego w kolorze zmatowionego srebra Hummera HX, a następnie (miejmy nadzieję) na jego wersję produkcyjną.