Podczas zderzenia czołowego, poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy Land Rovera zapewniła doskonałą ochronę kolan i kości udowych kierowców o różnym wzroście, siedzących w różnych pozycjach. W Suzuki Grand Vitara poduszka powietrzna kierowcy nie wytworzyła odpowiedniego ciśnienia, w wyniku czego głowa kierowcy nie została zamortyzowana w odpowiednim stopniu. Całkowity wynik w tym aspekcie to 15 punktów (94%) dla Freelandera oraz 11 punktów (69%) dla Grand Vitary.
Obydwa modele zdobyły maksymalną liczbę punktów za zderzenie boczne (100%).
Za ochronę najmłodszych pasażerów, Land Rover został nagrodzony czterema gwiazdkami (40 punktów - 82%), a Suzuki trzema gwiazdkami (27 punktów - 55%).
Nieco bardziej zróżnicowane oceny wystawiono za ochronę pieszych. W przypadku Freelandera to jedynie 7 punktów i jedna gwiazdka. Grand Vitara okazała się być dużo bardziej bezpieczna dla przechodniów, dlatego przyznano jej 19 punktów i trzy gwiazdki.