Po raz pierwszy ze swoją oficjalną reprezentacją wystąpił Klub Zabytkowych Mercedesów Polska, który pokazał około 20 zabytkowych aut z lat 1934-1970, a także 11 roadsterów R 107, które wchodzą właśnie w swój piękny klasyczny wiek. Nie zabrakło też gamy najnowszych modeli Mercedes-Benz – na czele z kultową Klasą G oraz najnowszym SUV-em na prąd EQC.
Wystawa MotoClassic Wrocław, która w tym roku odbyła się już po raz dziewiąty, rozpoczęła się od piątkowej parady klasycznych aut przez wrocławski rynek. W sobotę i niedzielę impreza przeniosła się na dziedziniec Zamku Topacz, znajdujący się przy ulicy Głównej 12 w Ślęzie, oddalonej o około 10 km od Wrocławia. To była prawdziwa gratka dla miłośników motoryzacji, i to nie tylko tej klasycznej, ponieważ obok pojazdów zabytkowych prezentowane były też najnowsze, najbardziej fascynujące modele. Łącznie na powierzchni 50 ha można było zobaczyć ponad 300 samochodów.
Na tegorocznej edycji MotoClassic Wrocław wystąpiła wyjątkowo pokaźna reprezentacja klasycznych Mercedesów – po raz pierwszy w imprezie wziął bowiem udział Klub Zabytkowych Mercedesów, którego członkowie są w posiadaniu niezwykle rzadkich i wiekowych aut z gwiazdą. Można było podziwiać je zarówno na zamkowym dziedzińcu Zamku Topacz, jak i w specjalnie przygotowanej strefie. W sumie organizatorzy zaplanowali pokazy około 20 zabytkowych pojazdów z lat 1934-1970 oraz 11 roadsterów R 107 z całego 18-letniego okresu produkcji tej generacji 1971-1989.
Ekspozycja powstała dzięki wsparciu Mercedes-Benz Polska oraz Mercedes-Benz Grupa Wróbel. Pojawiły się na niej także najnowsze modele z gwiazdą, w tym kultowa Klasa G, która obchodzi w tym roku swoje 40. urodziny, oraz EQC – pierwszy Mercedes całkowicie na prąd, reprezentant nowej, elektromobilnej ery w motoryzacji.
Na fanów zabytkowych Mercedesów czekała też w niedzielę 18 sierpnia wystawa Pagoda SL Klub Polska, którego członkowie stawili się na zamku w liczbie ponad 25 cenionych roadsterów z serii 113 produkowanych w latach 1963-1971.
Na MotoClassic Wrocław było również wiele innych atrakcji, w tym strefa foodtrucków, próba sprawnościowa dla aut zabytkowych na specjalnie wytyczonym torze, a także sobotni konkurs elegancji – jury oceniało stopień odrestaurowania samochodu oraz dostosowanie kostiumów załogi do epoki, z której pochodził pojazd.