Marka spod znaku trójramiennej gwiazdy przedstawia pierwszy w pełni elektryczny wariant swojej terenowej ikony – oto nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ, który jak żaden inny symbolizuje połączenie tradycji i postępu.
Elektryczna Klasa G
Zupełnie nowa elektryczna Klasa G pozostaje wierna swojemu oryginalnemu charakterowi, zachowując kanciastą sylwetkę ze wszystkimi kultowymi elementami. Podobnie jak w przypadku wariantów z napędem konwencjonalnym jej nadwozie jest zbudowane na ramie drabinkowej. Zespół projektantów zmodyfikował je jednak i wzmocnił, aby zamontować napęd elektryczny.
Zachowano także połączenie niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z nowo opracowaną sztywną tylną osią. Zintegrowany z ramą drabinkową wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy zapewnia niskie położenie środka ciężkości. Dzięki pojemności użytkowej wynoszącej 116 kWh oferuje energię wystarczającą dla uzyskania zasięgu w cyklu mieszanym WLTP do 473 km.
Mercedes-Benz Klasa G w skrócie:
- Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ (zużycie energii w cyklu mieszanym: 27,7–30,3 kWh/100 km, emisje CO₂ w cyklu mieszanym: 0 g/km; WLTP) w pełni wpisuje się w tradycję tej kultowej serii modelowej, zainicjowanej w 1979 r. Podobnie jak modele z napędem spalinowym bazuje na koncepcji ramy drabinkowej, systemie wybieralnego terenowego przełożenia redukcyjnego LOW RANGE, niezależnym przednim zawieszeniu i sztywnej osi z tyłu.
- Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 116 kWh netto, zintegrowany z ramą drabinkową, zapewnia niskie położenie środka ciężkości oraz do 473 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Aby ochronić go przed wnikaniem wody i brudu, został umieszczony w odpornej na skręcanie obudowie.
- Przed uderzeniami akumulator chroni osłona podwozia wykonana z inteligentnej mieszanki materiałów z udziałem węgla.
- Nowa elektryczna Klasa G jest napędzana czterema indywidualnie sterowanymi silnikami umieszczonymi w pobliżu kół. Są one zintegrowane z ramą drabinkową i osiągają maksymalną moc całkowitą 432 kW (588 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 1164 Nm.
- Nowa elektryczna Klasa G generuje wirtualne blokady mechanizmów różnicowych poprzez wektorowanie momentu obrotowego.
- Innowacyjna koncepcja napędu nowej elektrycznej Klasy G umożliwia korzystanie z unikalnych funkcji jazdy w terenie: G-TURN, G-STEERING oraz z inteligentnej funkcji pełzania.
- Krajobrazy dźwiękowe G-ROAR obejmują dźwięk jazdy charakterystyczny dla Klasy G, „aurę” i różne dźwięki zdarzeń towarzyszących użytkowaniu samochodu.
- Lekko podniesiona maska, nowe wykończenie przednich słupków, spoiler na dachu i tzw. kurtyny powietrzne w poszerzeniach tylnych nadkoli przyczyniają się do optymalizacji aerodynamiki oraz aeroakustyki wnętrza.
- Przeprojektowana jednostka sterująca parametrami off-roadowymi, nowy widok OFFROAD COCKPIT oraz podgląd nawierzchni pod autem (tzw. przezroczysta maska) wzbogacają jazdę w terenie o cyfrowe doświadczenia.
- System informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz wyświetlacz zestawu wskaźników i centralny ekran dotykowy (12,3 cala) są oferowane w standardzie.
- Kierowcę wspierają zaawansowane systemy aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa.
- Ekskluzywna, specjalna seria EDITION ONE dostępna w momencie premiery oferuje wzbogaconą paletę wyposażenia standardowego.
„W swojej ponad 45-letniej historii Klasa G zawsze korzystała z najnowocześniejszych dostępnych technologii napędu. Nic więc dziwnego, że innowacyjna koncepcja z czterema indywidualnie sterowanymi silnikami elektrycznymi po raz kolejny wynosi legendarne możliwości naszej terenowej ikony na nowy poziom. Jednocześnie elektryczna Klasa G zachowuje znajomą, kanciastą sylwetkę i pozostaje wierna charakterowi naszej ukochanej Gelendy” – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii.
Zupełnie nowa elektryczna Klasa G wyznacza standardy w terenie
Cztery indywidualnie sterowane silniki elektryczne umieszczone w pobliżu kół osiągają maksymalną łączną moc 432 kW (588 KM). Taka konfiguracja, w połączeniu z możliwością wyboru terenowego przełożenia redukcyjnego LOW RANGE, oferuje niezrównane właściwości jezdne i ekskluzywne funkcje. Dzięki G-TURN samochód może zawracać niemal w miejscu na sypkiej lub nieutwardzonej nawierzchni.
Z kolei funkcja G-STEERING podczas jazdy w terenie może zapewnić znaczne ograniczenie średnicy zawracania. Inteligentna funkcja pełzania z trzema prędkościami do wyboru działa niczym off-roadowy tempomat – utrzymuje optymalną siłę napędową, podczas gdy kierowca może skoncentrować się na przemierzaniu terenu.
Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ – podobnie jak dotychczasowe warianty – na odpowiednich nawierzchniach charakteryzuje się zdolnością pokonywania 100-procentowych wzniesień (45 stopni). Pojazd pozostaje stabilny na nawierzchniach o bocznym nachyleniu do 35 stopni. Z maksymalną głębokością brodzenia wynoszącą 85 cm elektryczna Klasa G przewyższa swoje konwencjonalne odpowiedniki o 15 cm.
Reduktor LOW RANGE poszerza możliwości jazdy w terenie dzięki specjalnemu przełożeniu redukcyjnemu. Ponadto elektryczna Gelenda generuje funkcję konwencjonalnych blokad mechanizmów różnicowych przy użyciu inteligentnego wektorowania momentu obrotowego. Wyjątkowe wrażenia akustyczne zapewnia G-ROAR, który oprócz charakterystycznego, specyficznego dla Klasy G dźwięku jazdy obejmuje brzmienie „aura” oraz różnorodne odgłosy zdarzeń towarzyszących użytkowaniu samochodu.
Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ nawiązuje do tradycji ikony designu
Całkowicie nową elektryczną Klasę G można od razu rozpoznać jako członka tej uznanej linii modelowej. Dzięki opcjonalnej osłonie chłodnicy z czarnym panelem nadwozie zyskuje jeszcze bardziej efektowny wygląd. Od odmian z konwencjonalnym napędem wariant całkowicie elektryczny odróżnia szereg nowych, specyficznych rozwiązań. Należą do nich lekko podniesiona maska i tzw. kurtyny powietrzne w poszerzeniach tylnych nadkoli, a także designerska skrzynia z tyłu. W połączeniu z nowymi panelami przednich słupków i spojlerem dachowym przyczyniają się one do optymalizacji aerodynamiki.
Bogate wyposażenie standardowe i cyfrowe wrażenia z off-roadowej jazdy
Zupełnie nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ jest standardowo wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience), wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa oraz nastrojowe oświetlenie. Lista opcji obejmuje m.in. KEYLESS-GO, uchwyty na pojemnik z napojem z regulacją temperatury, system dźwięku przestrzennego Burmester® 3D i widok nawierzchni pod przednią częścią samochodu (tzw. przezroczysta maska). Jako opcje, które potęgują wrażenia z jazdy w terenie, dostępne są przeprojektowana jednostka sterująca parametrami off-roadowymi oraz nowy widok OFFROAD COCKPIT.
Od chwili premiery dostępna będzie limitowana edycja EDITION ONE z rozszerzonym zakresem wyposażenia standardowego i ekskluzywnymi elementami stylistycznymi.