Zamiłowanie do wyjątkowego rzemiosła, szlachetnej estetyki i ponadczasowej elegancji łączy Mercedesa-Maybacha i firmę Robbe & Berking, producenta wyrobów ze srebra oraz jachtów. Obie marki dzielą też ambicję projektowania ekskluzywnych produktów dla koneserów tego, co niezwykłe.
Aby uczcić 150. rocznicę powstania fabryki sreber we Flensburgu, Mercedes-Maybach stworzył wyjątkowo wyrafinowany model Klasy S. Jego wygląd wzorowany jest na legendarnym jachcie żaglowym SPHINX 12mR, który powstał w 1939 roku i zyskał miano „granatowej piękności”. Był to pierwszy klasyczny drewniany jacht odrestaurowany przez Robbe & Berking, co przyczyniło się do powstania w 2008 roku stoczni jachtowej Robbe & Berking Classics.
Jubileuszowy Mercedes-Maybach S 680 ma tę samą dwubarwną kolorystykę co SPHINX: niebieski nautic metalik w górnej części i jasna czerwień patagonii MANUFAKTUR w dolnej części nadwozia. Są one oddzielone delikatnym prążkiem w kolorze bieli opalitu MANUFAKTUR, nawiązującym do białej linii wodnej jachtu.
„Podobnie jak jacht SPHINX, nasz ekskluzywny samochód Mercedes-Maybach Klasy S uosabia kunszt, elegancję i dbałość o detale. Gratulujemy Robbe & Berking jubileuszu i nie możemy się doczekać dalszej udanej współpracy”. - powiedział Daniel Lescow, szef Mercedes-Maybach, Mercedes-Benz Group AG.
„Ten wspaniały jubileuszowy pojazd to kolejny znak przyjaźni, która od dawna łączy Maybacha i Robbe & Berking. Mamy również wspólne pasje: rzemiosło, najlepsze materiały i ponadczasowo piękne wzornictwo produktów przeznaczonych na drogi, na wodę oraz na stół“. - powiedział Oliver Berking, dyrektor zarządzający Robbe & Berking GmbH.
Wnętrze wykończone skórą oraz drewnianymi panelami z aluminiowymi listwami dekoracyjnymi Wnętrze wyjątkowego Mercedesa-Maybacha Klasy S lśni skórą nappa Maybach MANUFAKTUR Exclusive w kolorze kryształowej bieli z diamentowym pikowaniem. Tym szlachetnym materiałem pokryte są fotele, podsufitka, środkowe panele drzwi i schowek pod centralnym wyświetlaczem.
Ozdobne przeszycia w kolorze Orion Grey wyróżniają się w wybranych miejscach na tle białej skóry – to nawiązanie do żagla. Kolejny elegancki kontrast tworzą ekskluzywne panele z drewna orzechowego poprzecinane cienkimi paskami z jasnego aluminium – wzór przywodzący na myśl pokład jachtu. Całości dopełniają lamówki ze skóry nappa w kolorze perłowej szarości.
Inne elementy wyposażenia zapewniające najwyższy komfort obejmują elektryczne drzwi tylne, listwy progowe MANUFAKTUR z podświetlanym na czerwono napisem MAYBACH oraz wysokiej klasy system dźwięku przestrzennego 4D Burmester®. Na pokładzie znajduje się również system rozrywki MBUX dla tylnych siedzeń oraz schowek chłodzący z dwoma posrebrzanymi kieliszkami do szampana firmy Robbe & Berking.
Od 2002 roku kieliszki manufaktury srebra założonej w 1874 roku dodają modelom Mercedes-Maybach wyjątkowego blasku. Dostępne są na zamówienie i cieszą się coraz większą popularnością wśród klientów. Jubileuszowa, ekskluzywna Klasa S Mercedes-Maybach została już zarezerwowana dla klienta i dlatego nie jest już dostępna w sprzedaży.
Legendarny jacht regatowy SPHINX odrestaurowany według oryginalnych planów SPHINX należy do słynnej Klasy 12mR (R-12). Duże i eleganckie jachty tej klasy były budowane w latach 1907-1987 i w latach 1958-1987 brały udział w Pucharze Ameryki. Są uosobieniem klasyki i marzeniem każdego miłośnika żeglarstwa. Mierzą jednak znacznie więcej niż 12 metrów. Oznaczenie „12” jest wynikiem tzw. International Rule, wzoru, który europejskie kraje żeglarskie uzgodniły w 1906 roku w celu obliczania wartości regatowej jachtów (ratingu).
SPHINX, jacht o długości 21,48 m, został zbudowany w 1939 roku w stoczni Abeking & Rasmussen jako statek klubowy Północnoniemieckiego Stowarzyszenia Regatowego (NRV) w Hamburgu. Był ostatnią z serii dziesięciu „12”, które zostały zwodowane. Później kilkakrotnie przechodził z rąk do rąk i pływał pod różnymi nazwami. Na przykład od 1958 do 2004 roku służył w niemieckiej marynarce wojennej pod nazwą „Ostwind” jako okręt szkolny dla kandydatów na oficerów.
Jednostka zdobyła wiele laurów, między innymi dziewięciokrotnie Błękitną Wstęgę dla najszybszego jachtu na fiordzie Flensburg. W 2005 roku kupił go zapalony żeglarz Oliver Berking wraz z dwoma przyjaciółmi. Z dbałością o detale i wielką pasją odrestaurowali klasyczny drewniany jacht regatowy według pierwotnych planów. Pod swoją oryginalną nazwą SPHINX ponownie zaistniał w żeglarskim świecie.
W 2008 roku Oliver Berking założył w porcie miejskim we Flensburgu stocznię jachtową Robbe & Berking Classics, aby rozwijać i nadal wykorzystywać zdobytą wiedzę. Stocznia ta stała się cenionym na całym świecie specjalistą w zakresie renowacji klasycznych jachtów żaglowych oraz budowy wiernych replik zaginionych klasycznych łodzi.