BMW i3 wyznacza na świecie standardy radości z jazdy w samochodzie elektrycznych. To zasługa nie tylko zwiększonej mocy silnika w nowym BMW i3s, ale też innowacyjnego układu kontroli trakcji specjalnie dostosowanego do dynamicznej charakterystyki mocy napędu BMW eDrive.
Układ zaprezentowany po raz pierwszy w nowym BMW i3s (270 Nm od 0 obr/min, 135 kW / 184 KM, zużycie energii w cyklu mieszanym NEDC*: 14,3 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) zwiększa trakcję i stabilności jazdy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych i na trudnej nawierzchni podczas ruszania z miejsca, w trybie odzysku energii hamowania i przy przyspieszaniu na wyjściu z ostrych zakrętów.
Innowacja bazuje na 50 krotnie szybszym systemie regulacji. Możliwe jest to, ponieważ w przeciwieństwie do konwencjonalnych układu kontroli stabilności obliczenia procesu regulacyjnego następuje bezpośrednio w układzie napędowym, a nie jak wcześniej w oddzielnym sterowniku przy długich ścieżkach sygnału. Tym samym BMW i po raz kolejny jest prekursorem innowacyjnych technologii w ramach BMW Group.
„Poprzez wysoki moment obrotowy i spontaniczną reakcję na każdy ruch pedału gazu silniki elektryczne już teraz stawiają znacznie większe wyzwania przed układami kontroli stabilności niż konwencjonalne napędy”, wyjaśnia Peter Langen, szef działu projektowania układów jezdnych BMW.
Inżynierowie BMW stworzyli tu nowy system ukierunkowany na wymogi napędów elektrycznych. Pozytywny efekt skrócenia cykli regulacyjnych odczuwalny jest nie tylko w samochodach z napędem stricte elektrycznym. Innowacyjna regulacja poślizgu kół napędowych poprawia trakcję, stabilność i dynamikę jazdy również w samochodach z silnikiem spalinowym.
Dlatego także w przyszłych modelach BMW i MINI z napędem przednim, tylnym i na cztery koła będzie zapewniać odczuwalnie lepszą stabilność i radość z jazdy również w trudnych warunkach na drodze.