W MINI Cooper SE Countryman ALL4 przez stolicę bankowości

W MINI Cooper SE Countryman ALL4 przez stolicę bankowości26.07.2021
Podczas przejażdżki po mieście hybrydowym modelem plug-in MINI okazuje się, że ten zelektryfikowany uniwersalny samochód może również zabłysnąć liczbami, które zapadają w pamięć chłodno kalkulującym finansistom.

Jadąc autostradą A5 od północy do bankowej metropolii, Frankfurtu nad Menem, już z daleka można podziwiać panoramę wieżowców, w których siedziby mają m.in. największe instytucje finansowe. Żadne inne miasto w Niemczech nie wita swoich gości taką panoramą. Frankfurt jest nie tylko siedzibą Niemieckiej Giełdy Papierów Wartościowych i Europejskiego Banku Centralnego, ale także siedzibą czterech największych instytucji finansowych w tym kraju. Miasto, w którym bije serce branży finansowej, ma długie tradycje jako ośrodek handlowy i miejsce, w którym odbywa się wiele targów.

Frankfurt zawsze przywiązywał dużą wagę do liczb. Dobrze się więc składa, że MINI Cooper SE Countryman ALL4 (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 2,1–1,7 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,5–14,8 kWh/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym: 47–39 g/km) może podczas jazdy próbnej przez miasto i sąsiednie regiony wykazać się nie tylko typową dla marki frajdą z jazdy, ale także konkretnymi liczbami.

MINI
MINI Cooper SE Countryman ALL4

Czworo drzwi, pięć miejsc, dwa silniki i cztery napędzane koła – to podstawowe dane zapewniające zarówno wszechstronność i zwinność, jak i wysoką wydajność pierwszego hybrydowego modelu plug-in MINI. Trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 92 kW (125 KM) o pojemności 1,5 l napędza przednie koła, a silnik elektryczny o mocy 70 kW (95 KM) koła tylne. Oprócz mocy systemowej wynoszącej 162 kW (220 KM) daje to również hybrydowy napęd na wszystkie koła.

Precyzyjnie sterowana współpraca obu silników optymalizuje właściwości jezdne w mieście, sportowe zachowanie w zakrętach poza miastem, a także trakcję na śliskiej nawierzchni i nieutwardzonym terenie.

MINI
MINI Cooper SE Countryman ALL4

W ruchu miejskim MINI Cooper SE Countryman ALL4 może poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym. Dzięki temu podczas jazdy pomiędzy biurowymi wieżowcami, którym miasto zawdzięcza swój przydomek „Mainhattan”, samochód staje się pionierem zrównoważonej mobilności. Prawie cały obszar śródmieścia Frankfurtu został wyznaczony jako strefa ekologiczna. Dzięki normie emisji spalin Euro 6d MINI Cooper SE Countryman ALL4 może tam jeździć również na silniku spalinowym, ale już w trybie jazdy bez lokalnej emisji spalin zapewnia czystą frajdę z jazdy.

Ważnym argumentem dla chłodno kalkulujących, ale i świadomych ekologicznie kierowców jest możliwość bezproblemowych codziennych dojazdów MINI Cooper SE Countryman ALL4 do pracy na terenie miasta również w trybie czysto elektrycznym. Energia elektryczna zasilająca silnik elektryczny jest czerpana z akumulatora wysokonapięciowego o pojemności 10,0 kWh brutto. Daje to zasięg elektryczny w cyklu mieszanym od 44 do 51 km.

MINI
MINI Cooper SE Countryman ALL4

A elektryczne dojazdy do pracy to nie tylko znacznie niższe koszty. Korzystanie z MINI Cooper SE Countryman ALL4 jako samochodu służbowego daje w Niemczech również ulgi podatkowe. W przypadku modelu hybrydowego plug-in opodatkowaniu podlega tylko połowa korzyści majątkowej.

To pieniądze, które można przeznaczyć na zakupy. W centrum Frankfurtu, zwłaszcza przy Goethestraße i na trakcie handlowym Zeil mieści się wiele luksusowych butików i sklepów dużych sieci odzieżowych. A jeśli zechcesz coś zjeść, z pewnością znajdziesz coś dla siebie w pobliżu na Große Bockenheimer Straße, która nie bez powodu nazywana jest przez mieszkańców „ulicą łasuchów”.

MINI
MINI Cooper SE Countryman ALL4

Jedną z cech szczególnych krajobrazu Frankfurtu jest zestawienie hipermodernistycznych szklanych i stalowych fasad nowoczesnych kompleksów biurowych z zabytkowymi budynkami. Aż 17 budynków ma tutaj status drapaczy chmur o wysokości co najmniej 150 m. Stare miasto natomiast zachwyca innymi walorami. Römer, okazały ratusz miejski, pochodzi z XV wieku i podobnie jak Kaiserdom, Paulskirche, gdzie w 1848 roku zebrał się pierwszy niemiecki parlament, dom narodzin poety Johanna Wolfganga Goethego, oraz ponad 400-letni Haus Wertheim z oryginalnym murem szachulcowym przetrwał zarówno II wojnę światową, jak i powojenny boom budowlany i modernizacyjny.

Podczas zwiedzania, zakupów czy wizyty w renomowanej Schirn Kunsthalle przy Römerberg czas mija w oka mgnieniu. W międzyczasie MINI Cooper SE Countryman ALL4 może uzupełnić swoje zapasy energii na jednej z licznych publicznych stacji ładowania w mieście. Już po dwóch i pół godziny, przy ładowaniu mocą 3,7 kW, akumulator wysokonapięciowy ponownie osiąga 80 procent swojej całkowitej pojemności.

MINI
MINI Cooper SE Countryman ALL4

MINI Cooper SE Countryman ALL4 ma więc wystarczająco energii, aby wybrać się na wycieczkę w zielone okolice miasta. Na zachód od Frankfurtu, tuż za granicami miasta, zaczyna się region Taunus. Pomiędzy Feldbergiem a równiną pomiędzy Renem i Menem leży popularny teren rekreacyjny, do którego można szybko dojechać autostradową obwodnicą Frankfurtu. W trybie elektrycznym model hybrydowy plug-in osiąga prędkość maksymalną 135 km/h. Przy korzystaniu z obu silników można osiągnąć nawet 196 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 s.

Na krętych drogach górzystego regionu MINI Cooper SE Countryman ALL4 wyraźnie pokazuje swój sportowy talent. Na mokrej lub brudnej nawierzchni precyzyjnie skoordynowany rozdział mocy obu silników zapewnia optymalną stabilność jazdy. Nawet podczas szybkiego pokonywania zakrętów już w zarodku tłumi wszelkie tendencje do nadsterowności lub podsterowności. A na licznych wzniesieniach w regionie Taunus wyraźnie czuć łączny moment obrotowy 385 Nm, dzięki czemu MINI Cooper SE Countryman ALL4 z zapałem pokonuje każdy podjazd.

MINI
MINI Cooper SE Countryman ALL4

Samochód doskonale sprawdza się też na dłuższych wycieczkach na łono natury. Akumulator wysokonapięciowy jest kompaktowo umieszczony pod tylną kanapą. Dzięki temu MINI Cooper SE Countryman ALL4 oferuje na trzech tylnych siedzeniach komfort porównywalny z wersjami z konwencjonalnym napędem. Również pojemność bagażnika jest tylko nieznacznie mniejsza i wynosi od 405 do 1275 l, co pozwala nieco hojniej skalkulować urlopową garderobę.

Źródło: MINI