Monachium/Genewa. Świat MINI stał się jeszcze bardziej różnorodny: na 77. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutują MINI One i nowe MINI Cooper D. Zaledwie kilka miesięcy po udanym debiucie nowego MINI Cooper S i nowego MINI Cooper gama nowych kompaktowych wersji tego wyjątkowego pojazdu klasy premium poszerzy się do czterech modeli.
Odwiedzający genewski Salon w dniach od 8 do 18 marca 2007 r. będą mogli po raz pierwszy zobaczyć stworzony dla MINI Cooper S zestaw tuningowy John Cooper Works. Jeżeli chodzi o fanów MINI, wiele oczekiwań będzie spełnionych od razu: nowy podstawowy model MINI One jest jeszcze bardziej atrakcyjny, MINI Cooper D o imponu-jącym momencie obrotowym jest najbardziej ekonomicznym MINI spośród stworzonych dotychczas modeli, natomiast zestaw tuningowy John Cooper Works gwarantuje nowy wymiar wrażeń dla amatorów sportowej jazdy MINI Cooper S.
Podobnie jak modele MINI Cooper S (128 kW/175 KM) i MINI Cooper (88 kW/120 KM) S), prezentowane po raz pierwszy w Genewie wersje MINI One i MINI Cooper D napędzane są całkowicie nowymi silnikami, zapewniającymi nie tylko bardziej dynamiczną jazdę, ale również znaczną redukcję zużycie paliwa i niższy poziom emisji spalin. Nowe MINI One wyposażone będzie w czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i mocy 70 kW/95 KM. Silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra umieszczony w nowym MINI Cooper D rozwija moc 80 kW/110 KM, łącząc sportowe ambicje oraz imponującą siłę napędową z wzorcową wydajnością pod względem zużycia paliwa. 1,4-litrowy, czterocylindrowy silnik nowego MINI One został skonstruowany na bazie silnika bezsprężarkowego o pojemności 1,6 litra, umieszczonego w nowym MINI Cooper, dlatego cechuje się takimi samymi parametrami technicznymi – posiada np. system płynnej regulacji skoku zaworów, oparty na wyjątkowej technologii VALVETRONIC firmy BMW Group.
Zaawansowana konstrukcja aluminiowa czyni pomniejszoną wersję nowego silnika lżejszą, choć o 4 kW mocniejszą od poprzednika. Maksymalny moment obrotowy rzędu 140 Nm dostępny jest już przy 4000 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 10,9 sekundy, a maksymalna prędkość to 185 km/h. Średnie spalanie w cyklu pomiarowym UE to 5,7 litra na 100 kilometrów, czyli o 15 procent mniej niż w poprzednim modelu.
Wyposażone w zupełnie nowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem MINI Cooper D jest najbardziej ekonomicznym MINI spośród stworzonych dotychczas modeli. Swą moc 80 kW/110 KM rozwija z pojemności 1,6 litra, a jego maksymalny moment obrotowy rzędu 240 Nm, uzyskiwany w zakresie obrotów pomiędzy 1 750 a 2000 obr/min, zapewnia niespotykaną w tej klasie pojazdów siłę napędową. Nowe MINI Cooper D posiada również funkcję Overboost, pozwalającą na jeszcze bardziej dynamiczne i płynne reakcje silnika. Podobnie jak w MINI Cooper S, funkcja ta podnosi na krótko moment obrotowy z 240 do 260 Nm. Właściwości techniczne nowego silnika wysokoprężnego – niezwykle lekkiego dzięki aluminiowej konstrukcji – to oparty na technologii Common Rail, nowatorski system bezpośredniego wtrysku i turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. Nowe MINI Cooper D przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 195 km/h. Uznane już w poprzednim modelu za wzorcowe spalanie nowego MINI Cooper D jest o 10 procent niższe pomimo dodatkowych 15 kW mocy silnika. W cyklu pomiarowym UE silnik diesla zużywa średnio 4,4 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, co czyni go najbardziej ekonomicznym z dostępnych dotychczas modeli. Emisja CO2 to zaledwie 118 g/km.
Od strony wizualnej dwa nowe modele wyróżniają się charakterystyczną dla MINI stylistyką poddaną kolejnym udoskonaleniom. Typowa sześciokątna atrapa chłodnicy modelu MINI One oznacza się czarnymi listwami nadającymi jej indywidualny styl. Osłony lusterek zewnętrznych oraz uchwyt na klapie tylnej są również czarne. W związku z większym silnikiem maska nowego MINI Cooper D posiada obecnie wyraźne wybrzuszenie.
W porównaniu z poprzednim modelem większy jest również wlot powietrza, który cechuje się zaokrąglonym kształtem, drobniejszą kratką atrapy i belką poprzeczną. Zdecydowaną zaletę stanowi umieszczony pod maską MINI Cooper S nowy zestaw tuningowy John Cooper Works, który zadebiutuje na tegorocznym Salonie w Genewie. W skład zestawu wchodzi sportowy układ wydechowy, sportowy filtr powietrza oraz elektroniczny układ sterowania silnikiem, zoptymalizowany pod kątem wydajności silnika.
Jako wybitny zawodnik w swej kategorii, wyposażone w zestaw tuningowy John Cooper Works MINI Cooper S rozwija imponującą moc 141 kW/192 KM i maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy obrotach w zakresie od 1750 do 5000 obr/min. Dzięki funkcji Overboost moment zwiększa się do 270 Nm przy obrotach od 1750 do 4500 obr/min.