W tym roku, do rodziny MINI dołączy trzeci model – MINI Clubman – a zwiększone moce produkcyjne oraz większy popyt na auta MINI dają duże szanse na pobicie dotychczasowego rekordu produkcji i sprzedaży.
Od czasu debiutu w 2001 roku, MINI zdefiniowało nowy segment rynkowy – to mały samochód segmentu premium, posiadający uniwersalny wdzięk oraz długą listę dodatkowych opcji wyposażeniowych. Od Chile po Chiny, MINI cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów na 80 rynkach na całym świecie. Ponad 80% samochodów MINI, które budowane są na indywidualne zamówienia klientów, produkowanych jest na eksport. Wstępne założenia przewidywały roczną produkcję na poziomie 100,000 sztuk, jednak już od 2001 roku roczne wyniki sprzedaży są dwukrotnie wyższe, a w rekordowym roku 2005 do klientów trafiło 200,428 sztuk tego popularnego modelu.
Rozwój fabryki w Oxford jest odzwierciedleniem sukcesu MINI: w 2001 roku w fabryce zatrudnionych było 2,400 pracowników, którzy produkowali 300 samochodów dziennie w systemie jednozmianowym. Dzisiaj w fabryce pracuje 4,700 osób, które produkują 700 MINI dziennie, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W tym samym okresie, maksymalna zdolność produkcyjna zwiększyła się ze 100,000 do ponad 200,000 samochodów rocznie, a w średniej perspektywie czasowej planowane jest zwiększenie mocy produkcyjnych do 240,000 MINI rocznie. Od 2000 roku, Grupa BMW zainwestowała prawie 380 milionów funtów w fabrykę w Oxford, dzięki czemu możliwe było zwiększenie mocyprodukcyjnych oraz przygotowanie fabryki do produkcji nowych wersji MINI.
Po prezentacji drugiej generacji MINI we wrześniu 2006 roku, brytyjskie fabryki w Hams Hall i Swindon stały się integralną częścią procesu produkcyjnego samochodów MINI. Jako członkowie Trójkąta Produkcyjnego MINI w Wielkiej Brytanii, fabryki te dostarczają silniki, części tłoczone oraz podzespoły do fabryki w Oxford. Łączna liczba pracowników przyczyniających się do powstawania samochodów MINI we wszystkich trzech fabrykach wynosi 6,800 osób. Obecnie, fabryki te przygotowują się do wprowadzenia modelu MINI Clubman do produkcji seryjnej.
Kolejną dziedziną, w której MINI czyni duże postępy jest wydajne wykorzystywanie surowców naturalnych w produkcji samochodów. Od 2002 roku, pełnego roku produkcyjnego MINI, zużycie energii i emisja CO2 w fabryce w Oxford zostały zmniejszone o 20%, a zużycie wody na jedną wyprodukowaną jednostkę jest mniejsze o 30%. Dodatkowo, ponad 25 różnych produktów odpadowych jest poddawane powtórnemu przetworzeniu.
Podobnie jak wszystkie MINI, milionowy egzemplarz został wyprodukowany na specjalne zamówienie klienta. W tym przypadku, klientem jest Mobile Tradition – oddział Grupy BMW zajmujący się dziedzictwem koncernu. Projektanci historycznego MINI Cooper S inspirowali się klasycznymi cechami MINI, jednak pomimo wielu dodatkowych opcji, milionowy egzemplarz auta powstał w procesie produkcji seryjnej. To doskonałe potwierdzenie elastyczności fabryki.
Sportowe nadwozie milionowego MINI charakteryzuje się specjalnym lakierem w kolorze Pepper White i Almond Green. Dominującym kolorem jest Pepper White, a dach, felgi oraz lusterko boczne kierowcy zostały pokryte lakierem Almond Green, opracowanym specjalnie dla tego samochodu na podstawie koloru British Racing Green. Specjalna grafika w kolorze Almond Green na masce silnika i drzwiach kierowcy oraz ozdobne elementy dachu w kolorze Pepper White przedstawiają milion małych samochodów MINI, co jest niezwykle ciekawym optycznie elementem. Specjalne lampy ksenonowe osadzone w ciemnej wnęce reflektorów podkreślają sportowy charakter tego wyjątkowego pojazdu.
Stylistyka wnętrza MINI jest odzwierciedleniem biało-zielonego tematu nadwozia. Kremowo-biała lamówka podkreśla skórzane siedzenie kierowcy w kolorze Almond Green. Wewnętrzna część koła kierownicy, skórzany mieszek skrzyni biegów oraz dywanik po stronie kierowcy są również w kolorze Almond Green. Dominującym kolorem wnętrza jest czerń, a dekoracyjne panele pokryto kolorami Piano Black i Cream White.