... dużym poziomem indywidualizmu i ze zwiększoną funkcjonalnością. Oryginalne proporcje MINI Clubmana to wyraz jego indywidualnego charakteru. Zastosowanie elementów stylistycznym MINI sprawiło, iż przemawia on klarowną, typową dla marki "mową kształtów". Jednocześnie jego wygląd to nowoczesna interpretacja charakterystycznych dla marki korzeni historycznych, stylistycznie nawiązująca do takich pojazdów, jak Morris Mini Traveller, Austin Mini Countryman, czy Mini Clubman Estate z lat 60.
Pięcioosobowy Clubman wyróżnia się pionowym tyłem, z dwoma otwieranymi na boki drzwiami oraz dodatkowymi, otwieranymi w przeciwnym kierunku drzwiami "Clubdoor" po prawej stronie pojazdu. W porównaniu z MINI jego karoseria jest o 24 cm dłuższa, a rozstaw osi i przestrzeń na nogi z tyłu zwiększono o 8 cm. Bagażnik ma pojemność od 260 do 930 l przy złożonych oparciach tylnych siedzeń.
Auto napędza nowa generacja czterocylindrowych silników benzynowych z turbosprężarką Twin Scroll i układem płynnej regulacji skoku zaworów oraz czterocylindrowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail. Wszystkie warianty silnikowe zostały wyposażone w elementy optymalizujące zużycie paliwa i emisję spalin: funkcję Auto Start Stop, odzysk energii hamowania i wskaźnik punktu zmiany biegu.
MINI Clubman napędzany jest na przednią oś, jego zaawansowany i specjalnie dostosowany układ jezdny sprawia, że jazda Clubmanem odznacza się tym typowym dla marki "gokartowym feelingiem". Nie zrezygnowano oczywiście także z przydatnych, nowoczesnych gadżetów, takich jak: ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania EBD, układ kontroli hamowania na zakrętach (CBC) i asystent hamowania. W wyposażeniu standardowym we wszystkich modelach znajduje się także układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z funkcją pomocy przy ruszaniu pod górę a w MINI Cooper S Clubman opcjonalnie dostępny jest dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Kabinę pasażerską zoptymalizowano na wypadek kolizji, a do pakietu zapewniającego bezpieczeństwo należy: sześć poduszek powietrznych; automatyczne pasy trzypunktowe na wszystkich siedzeniach; napinacze oraz ograniczniki siły naciągu pasów bezpieczeństwa z przodu.
Przyszli właściciele będą mieli szerokie możliwości indywidualizacji wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego, dostępnych jest ponad 40 różnych zestawień kolorystycznych oraz specjalna oferta wyposażenia dodatkowego i akcesoriów. Clubman wejdzie na rynek 10 listopada 2007 r. w trzech wariantach silnikowych: MINI Cooper S Clubman (z czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbosprężarką Twin Turbo), MINI Cooper Clubman ( z czterocylindrowym silnik benzynowym z w pełni adaptacyjnym układem płynnej regulacji skoku zaworów na bazie układu VALVETRONIC BMW Group) oraz MINI Cooper D Clubman: (z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem, wtryskiem Common Rail i zmienną geometrią ).