Opublikowane w tym miesiącu wyniki badań przeprowadzonych przez Carcraft, najstarszą brytyjską sieć supermarketów sprzedających używane samochody, wskazują na to, że tysiące posiadaczy samochodów uczestniczy w grupach na społecznościowym serwisie Facebook, aby wymieniać się informacjami i doradzać innym użytkownikom tych samych modeli pojazdów.
Analiza przeprowadzona przez Carcraft wykazała, że kierowcy Mini Cooperów należą do najbardziej przyjaźnie nastawionych posiadaczy aut, ponad 20 000 kierowców udziela się w ponad 300 grupach.
Barry Nightingale, dyrektor zarządzający Carcraft, stwierdził: "To interesujące, że możemy ujrzeć samochody nie tylko jako symbole zamożności i statusu społecznego – w coraz większym stopniu stają się one istotną częścią tożsamości poszczególnych ludzi i ich życia społecznego. Znajduje to swój wyraz w Internecie, gdzie mnóstwo użytkowników pojazdów wykorzystuje serwisy, takie jak Facebook, aby nawiązywać kontakty z innymi kierowcami o podobnych upodobaniach."
Top 10 "najbardziej przyjaznych" samochodów według badań Carcraft:
Mini Cooper (310 forów tematycznych, ok. 23,756 użytkowników),
Honda Civic (187 forów tematycznych, ok. 11,102 użytkowników),
Ford Fiesta (145 forów tematycznych, ok. 3,603 użytkowników),
Ford Ka (81 forów tematycznych, ok. 1,902 użytkowników),
VW Golf (70 forów tematycznych, ok. 1,455 użytkowników),
Renault Clio (68 forów tematycznych, ok. 1,343 użytkowników),
VW Polo (56 forów tematycznych, ok. 1,247 użytkowników),
Vauxhall Corsa (41 forów tematycznych, ok. 1,369 użytkowników),
Toyota Yaris (30 forów tematycznych, ok. 1,869 użytkowników),
Audi A3 (23 fora tematyczne, ok. 1,610 użytkowników).