...elektryczny skuter - pierwsze, dwukołowe dzieło marki. W stolicy Francji odwiedzający wystawę będą mogli zobaczyć całą rodzinę model MINI, MINI Clubman, MINI Convertible oraz czwarty model w portfolio producenta – MINI Countryman.
To pierwszy, czterodrzwiowy samochód tej marki z dużą klapą bagażnika oraz uniwersalnym wnętrzem, w którym zmieści się pięć osób. Countryman jest też pierwszym modelem MINI, którego nadwozie ma długość przekraczającą 4 metry i który opcjonalnie można zamówić z napędem na wszystkie koła ALL4.
Te cechy sprawiają, że nowy model jest właściwie wyposażony, by konkurować także na arenie sportowej. W konsekwencji marka powraca właśnie na światowe trasy rajdowe. Salon Motoryzacyjny w Paryżu będzie także miejscem prezentacji modelu MINI Countryman WRC, gotowego do stanięcia w szranki serii WRC 2011.
Producent liczy na powtórzenie sukcesów, jakie marka odnosiła w rajdach. W latach 60-tych Mini Cooper S wywołał sensację trzykrotnie zwyciężając legendarny rajd Monte Carlo i nie były to jedyne triumfy tego modelu. Rajdowa wersja MINI Countrymana – efekt współpracy z firmą Prodrive – przejdzie pierwsze testy jesienią tego roku i będzie także oferowana klientom posiadającym prywatne zespoły rajdowe.
MINI Scooter E Concept: dwa koła, zero emisji, znany styl MINI
MINI próbuje zdobyć kolejny segment rynku, dowodem na to jest stworzenia przez firmę pierwszego skutera. Koncepcyjny MINI Scooter E proporcjami oraz detalami stylistycznymi nawiązuje do typowego designu marki.
W systemie kontrolnym skutera użyto smartfonów. Elektryczny silnik zintegrowany z tylnym kołem pozwala skuterowi na wykonywanie szybkich manewrów wyprzedzania. Natychmiastowe przyspieszenie i niewielka waga pojazdu oraz jego kompaktowe wymiary zapewniają maksymalną zrywność. Bateria litowo-jonowa wykorzystywana jest jako system akumulujący energię – można ją doładować przy użyciu standardowego gniazdka elektrycznego.
Rzucający się w oczy wygląd, minimalna emisja CO2: nowa rodzina MINI
W Paryżu MINI przedstawi zaktualizowane wersje swoich modeli, z modyfikacjami stylistycznymi, wydajniejszymi silnikami i nowym wyposażeniem. Producent chwali się na przykład jeszcze wyraźniej podkreślonym przez liczne detale sportowym charakterem MINI, MINI Clubman i MINI Convertible.
Pod maskami – nowa generacja 4-cylindrowych silników benzynowych oraz zupełnie nowe jednostki diesla – wydajniejsze i emitujące mniej zanieczyszczeń. MINI Cooper D i MINI One D na przykład będą emitować CO2 na poziomie 99 g/km i zużywać 3,8 l paliwa na 100 km (w nowym europejskim cyklu jazdy).
Elementem prezentacji nowej rodziny MINI podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu będzie również światowa premiera dwóch nowych wariantów znanych już modeli.
Nowy MINI Cooper D Convertible łączy przyjemność z jazdy z opuszczonym dachem z niezłą mocą silnika diesla. Nowa, 4-cylindrowa jednostka odznacza się mocą 112 KM (82 kW) i pozwala Cooperowi D w wersji kabrio na przyspieszenie z miejsca do 100 km/h w 10,3 sekundy. Nowy wariant Coopera zużywa średnio 4 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 105 g CO2 na km.
Kolejnym debiutantem jest MINI One D Clubman. Zamontowany w nim nowy diesel znacznie zwiększa ekonomiczność zużycia paliwa w tym modelu. Nowy MINI One D Clumban przyspiesza do setki w 11,8 sekundy, spalając średnio 3,9 l paliwa na 100 km i emitując 103 g CO2 na km.