MINI E napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM) zasilanym z wysokowydajnego akumulatora litowo-jonowego i przenoszącym moc do przednich kół prawie bezgłośnie i bez emisji spalin. Akumulator jest w stanie zasilać pojazd do zasięgu ok. 240 kilometrów. Napęd elektryczny MINI E rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm, co pozwala na rozpędzenie pojazdu do 100 km/h w 8,5 s.
Eksperci z AC Schnitzer uzupełnili nadwozie o system sygnalizacyjny firmy Hella, całość polakierowali na niebieski kolor i dodali specjalne naklejki Foliatec. Jak przystało na typowe auto „po tuningu”, MINI E wyróżnia się pokaźnymi, 18-calowymi obręczami aluminiowymi MI 2 obutymi w opony Hankook.Modyfikacjom poddano także układ hamulcowy: na przednich tarczach 328 x 28 mm pracują czterotłoczkowe zaciski, które zapewniają skuteczną pracę układu nawet po rozgrzaniu go „do czerwoności”. Z kolei wewnątrz, oprócz policyjnego wyposażenia, znalazły się elementy z gamy akcesoriów firmy AC Schnitzer.
Samochód zadebiutował podczas targów Essen Motor Show 2010.