..który w ciągu zaledwie dziewięćdziesięciu dni stworzył wyścigowe MINI z napędem na wszystkie koła. Następca sprawdzonego modelu BMW X3 CC, w którym team wygrywał mistrzostwa świata FIA zaczął powstawać w głowach inżynierów i menadżera zespołu X-raid, Svena Quandta już rok temu.
W czerwcu Quandt otrzymał zielone światło od BMW, a 24 września do projektu przyłączyła się Magna Steyr, która zaprojektowała koncept, wykonała rysunki techniczne i zadbała o zgodność specyfikacji Cross-Country Sport z wytycznymi FIA. Ramę i podwozie wykonała firma Heggemann Autosport GmbH, a francuskie przedsiębiorstwo Faster Racing wyprodukowało karbonowo-kewlarowe nadwozie MINI All4 Racing. Pod maską znaleźć się ma turbodiesel z X3 CC o mocy 311 KM i maksymalnym momencie obrotowym 709 Nm.
Nowy pojazd ma większe wloty powietrza, mniejszy rozstaw kół i niżej umieszczony środek ciężkości w porównaniu z modelem wykorzystywanym wcześniej przez team X-raid. Przed paroma tygodniami rozpoczął się montaż samochodu, a 13 i 14 grudnia we Francji mają się odbyć pierwsze testy w terenie.
W styczniu w kabinie Cross-Country MINI All4 Racing zasiądą Francuzi: Guerlain Chicherit i pilot Michel Perit i wystartują w trzydziestej trzeciej już edycji Rajdu Dakar, która rozegra się na bezdrożach Argentyny i Chile. Rajd rozpocznie się w Nowy Rok w Buenos Aires a zakończy 16 stycznia również w stolicy Argentyny.
Nowy MINI All4 Racing to jeden z siedmiu pojazdów, jakie zespół X-raid wystawi do Rajdu Dakar.