...dachem imitującym kształt kasku, mocno pochylonymi słupkami A i szybami „owiniętymi” wokół nadwozia.
Trójbryłowe MINI z wyraźnie postopniowaną tylną częścią charakteryzuje się klasycznym stylem gran turismo i sportową, nisko zawieszoną sylwetką coupe. MINI Coupe jest zawieszone o 52 mm niżej w porównaniu ze standardowym modelem. Optymalizację aerodynamiki nadwozia zapewnia kształt dachu ze zintegrowanym spojlerem i zastosowany po raz pierwszy w MINI aktywny spojler tylny, który wysuwa się automatycznie przy prędkości 80 km/h.
Wymiary tego coupe z napędem na przednią oś to: długość: 3734 mm (3728 mm w MINI Cooper Coupe). szerokość: 1683 mm, wysokość: 1384 mm (1378 mm w MINI Cooper Coupe), a rozstaw osi to 2467 mm.
We wnętrzu znajdziemy dwa sportowe fotele, a zaraz za nimi przestrzeń bagażową, do której łatwy dostęp zapewnia unoszona wysoko, spora pokrywa bagażnika. Innowacyjny kształt dachu zapewnia pasażerom sporo przestrzeni tuż nad ich głowami. Napęd stanowi najnowsza generacja 4-cylindrowych, najmocniejszych jednostek benzynowych i diesli w ofercie MINI o mocy od 122 do 211 KM. Standardowo współpracują one z 6-biegową przekładnią manualną, opcjonalnie z 6-biegowym automatem w MINI Cooper S Coupe, MINI Cooper Coupe and MINI Cooper SD Coupe.
Warianty silnikowe:
MINI John Cooper Works Coupe: 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką i wtryskiem bezpośrednim, pojemność: 1598 cm³, moc: 155 kW/211 KM przy 6000 obr./min., maks. moment obr.: 260 Nm w zakresie 1850 – 5600 obr./min. (280 Nm z funkcją Overboost w zakresie 1700 – 4500 obr./min.). Przyspieszenie: 0–100 km/h: 6.4 sekundy, prędkość maksymalna: 240 km/h. Średnie zużycie paliwa zgodnie z normami UE: 7.1 l/100 km, emisja CO2: 165 g/km.
MINI Cooper S Coupe: 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbosprężarką twin scroll i wtryskiem bezpośrednim oraz systemem sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego opartym na technologii BMW VALVETRONIC, pojemność: 1598 cm³, moc: 135 kW/184 KM przy 5500 obr./min., maks. moment obr.: 240 Nm w zakresie 1600 – 5000 obr./min. (260 Nm z funkcją Overboost z zakresie 1700 – 4500 obr./min.). Przyspieszenie 0–100 km/h: 6.9 sekundy, prędkość maksymalna: 230 km/h. Średnie zużycie paliwa zgodnie z normami UE: 5.8 l/100 km, emisja CO2: 136 g/km.
MINI Cooper Coupe: 4-cylindrowy silnik benzynowy z systemem sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego opartym na technologii BMW VALVETRONIC, pojemność: 1598 cm³, moc: 90 kW/122 KM przy 6000 obr./min., maks. moment obr.: 160 Nm od 4250 obr./min.. Przyspieszenie 0-100 km: 9 sekund, prędkość maksymalna 204 km/h, średnie zużycie paliwa zgodnie z normami UE: 5,4 l/100 km, emisja CO2: 127 g/km.
MINI Cooper SD Coupe: 4-cylindrowy turbodiesel z aluminiową skrzynią korbową, wytryskiem common-rail i zmienną geometrią turbiny. Pojemność: 1995 cm³, moc: 105 kW/143 KM przy 4000 obr./min., maks. moment obr.: 305 Nm w zakresie 1750 – 2700 obr./min. Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,9 sekundy, prędkość maksymalna: 216 km/h, średnie zużycie paliwa zgodnie z normami UE: 4,3 l/100 km, emisja CO2: 114 g/km.
MINI Coupe standardowo zostało wyposażone także w elektryczny układ kierowniczy i system kontroli stabilności DSC, a opcjonalnie dostępne są także układ dynamicznej kontroli trakcji z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego oraz innowacyjne systemy ochrony pieszych.
Klienci mogą w standardzie liczyć także na elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, ustawiane elektrycznie lusterka boczne, Park Distance Control ułatwiający parkowanie, klimatyzację (w MINI Cooper S Coupe, MINI Cooper SD Coupe, MINI John Cooper Works Coupe) i system audio z odtwarzaczem CD i plików mp3. Jeśli komuś to nie wystarczy, może domówić także m.in.: czarne obudowy reflektorów, światła ksenonowe, funkcję adaptacyjnego doświetlania zakrętów, funkcję dostępu komfortowego, zestaw głośników Harman Kardon Hi-Fi i innowacyjne funkcje MINI Connected, w tym dostęp do radia internetowego, wyszukiwarki Google, możliwość odbierania powiadomień z kanałów RSS i dostęp do Facebook’a i Twittera.