Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w drugiej połowie maja. W tym roku tytuł „Mistrza Wartości” w klasie kompaktowych minivanów otrzymał Opel Zafira, który po czterech latach i 80 000 kilometrach uzyskał wartość końcową 51,75 procent[1]. Zafira tradycyjnie była jednym z faworytów w rywalizacji o nagrodę za utrzymanie wartości. Teraz zdobyła to trofeum już po raz czwarty. Z kolei ubiegłoroczny zwycięzca w kategorii samochodów miejskich — Opel ADAM[2] — zajął w tym roku trzecie miejsce, z zasługującym na uznanie wynikiem 57,05 procent. Dopełnieniem sukcesu Opla była druga lokata nowej Insignii Sport Tourer[3] w kategorii pojazdów klasy średniej. Eksperci prognozują, że wartość końcowa tego modelu wyniesie 53,69 procent.
„Cieszymy się z tego dowodu uznania dla naszej pracy. Wysoka jakość, oszczędny napęd i wiele innych innowacji to powody, dla których samochody marki Opel zajmują czołowe lokaty w rankingach wartości końcowej. Prognozy dla naszych nowych modeli są znakomite. Dotyczy to zarówno modelu Astra, jak i nowej Insignii. Nabywcy Opli mają pewność, że dobrze wydali swoje pieniądze” — powiedział Jürgen Keller, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej w Niemczech podczas uroczystości wręczenia nagród w Berlinie.
[1] Opel Zafira Business Innovation 2.0 CDTI ecoFlex Start/Stop (zużycie oleju napędowego wg NEDC: 6,4 l/100 km w cyklu miejskim, 4,5 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 137 g/km).
[2] Opel ADAM 1.2 Germany’s Next Topmodel (zużycie paliwa według NEDC: 7,2 l/100 km w cyklu miejskim, 4,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 125 g/km).
[3] Opel Insignia Sports Tourer Business Innovation 1.5 Direct Injection Turbo (zużycie paliwa według NEDC: 7,7 l/100 km w cyklu miejskim, 4,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim, 6,0 l/100 km w cyklu mieszanym; emisja CO2: 136 g/km).