W tym samym czasie zakończy się kompleksowy program rozwoju dwóch zasilanych wyłącznie akumulatorami Opli Corsa‑e Rally. Samochody wyposażone w 136‑konne silniki elektryczne przechodzą obecnie testy podzespołów i wytrzymałości na terenie Centrum Testowego w Dudenhofen.
„Wymagający program rozwojowy przebiega zgodnie z planem, ale do jego zakończenia jest jeszcze daleko” — powiedział Jörg Schrott, dyrektor Opel Motorsport. „Chcemy, aby zespoły naszych klientów otrzymały w pełni niezawodny, łatwy w prowadzeniu i mocny samochód rajdowy, który umożliwi im sprawną rywalizację w ADAC Opel e‑Rally Cup, jako serii kontynuującej tradycje ADAC Opel Rally Cup”.
Sezon 2020/2021 z 10 rundami kwalifikacyjnymi
W międzyczasie dwaj partnerzy, Opel i ADAC, ogłosili kolejne ważne informacje na temat nowego rajdowego pucharu jednej marki. Przed rozpoczęciem sezonu ADAC Opel e‑Rally Cup w ramach ADAC Saarland-Pfalz Rally (21 i 22 sierpnia 2020 r.), zespoły klientów będą mogły przygotować swój nowy sprzęt w czasie dwóch imprez testowych. Pierwsza runda testowa zostanie zorganizowana przez ADAC i Opel, miejsce i data wydarzenia e-Rally Experience Day zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Kolejna okazja do testu będzie odbywała się w warunkach konkurencji. Zespoły mogą wziąć udział w ADAC Rallye Oberehe (8 sierpnia). Będzie to tzw. runda R70, obejmująca 70 kilometrów odcinków specjalnych w Nadrenii-Palatynacie.
Po oficjalnej inauguracji sezonu w Saarze na rok kalendarzowy 2020 zaplanowano jeszcze trzy rundy w ramach dwóch imprez: ADAC Rallye Südbayern (26 i 27 września) i ADAC Rallye Deutschland (15 i 18 października). W trakcie kwalifikacji Rajdowych Mistrzostw Świata w Niemczech rozegrane zostaną aż dwie rundy ADAC Opel e‑Rally Cup. Sześć kolejnych rund pierwszego „Super Sezonu” odbędzie się już w 2021 roku. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną podane w późniejszym terminie.