W Polsce nowy Vivaro Electric jest oferowany jako lokalnie bezemisyjny, bezkompromisowy transporter w cenie od 183 900 zł netto. W bogato wyposażonej wersji furgon z wydajnym silnikiem Diesla, jest on dostępny w Polsce już od 123 400 zł. Również w Polsce Klienci mogą zamawiać nowego Movano – największy lekki samochód dostawczy Opla – w wersji furgon z ceną początkową na poziomie 128 413 zł netto.
„Nasze nowe Opel Vivaro i Opel Movano oferują flotom i klientom biznesowym zaawansowane technologie i nowe kokpity, które ułatwiają pracę”, powiedział dyrektor marki Opel w Polsce, Krzysztof Gacek. „Układy napędowe są również bardzo wydajne, a wersje z napędem elektrycznym zapewniają wiodący w swojej klasie zasięg. Pod względem wszechstronności, ładowności i przestrzeni ładunkowej nie pozostawiają nic do życzenia”.
Zarówno nowe Vivaro, jak i nowe Movano duży nacisk kładą na łączność, ergonomię i komfort. Jako opcję oferują one kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto systemy informacyjno-rozrywkowe z kolorowymi ekranami dotykowymi o przekątnej do 10 cali. Możliwe jest też bezprzewodowe podłączenie smartfona oraz ładowanie indukcyjne, jak również bezkluczykowe zamykanie i uruchamianie samochodu. Nowe Vivaro oferuje aż 18 najnowocześniejszych systemów wspomagania kierowcy, w tym system Dynamic Surround Vision, który sprawia, że jazda do pracy i manewrowanie są łatwiejsze i bezpieczniejsze. Movano oferuje z kolei aż 22 elektroniczne systemy wspomagania jazdy, umożliwiając po raz pierwszy odkąd istnieje zautomatyzowaną jazdę na poziomie 2.
Nowy Vivaro Electric: teraz do 350 km lokalnie bezemisyjnej jazdy (wg WLTP)
Nowy Opel Vivaro jest po raz pierwszy wyposażony w charakterystyczny dla marki przedni pas Opel Vizor. Równie atrakcyjne są osiągi modelu Vivaro Electric, który można zamówić w Polsce już od 183 900 zł netto. Wyposażony w akumulator 50 kWh, nowy samochód dostawczy posiada silnik elektryczny o mocy 100 kW/136 KM oferujący zasięg do 223 km umożliwiający lokalnie bezemisyjną jazdę (WLTP).
Dzięki udoskonalonemu akumulatorowi o pojemności 75 kWh, nowy model oferuje zasięg do 350 km (WLTP) – czyli o ponad 20 km więcej niż dotychczas. Vivaro Electric można w szybkim czasie naładować, używając ładowarki pokładowej o mocy 11 kW (oferowanej w standardzie w Polsce). Na 100-kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania krótki postój na doładowanie od 5 do 80 procent pojemności akumulatora zajmuje około 38 minut w przypadku akumulatora o pojemności 50 kWh i 45 minut w przypadku akumulatora o pojemności 75 kWh.
Nowy Opel Vivaro w wersji furgon z oszczędnym silnikiem turbo diesel o mocy 88 kW/120 KM jest dostępny w cenie od 123 400 zł netto. Dopełnieniem gamy są dodatkowe mocne i oszczędne jednostki napędowe, takie jak turbodiesel o mocy 106 kW/144 KM i turbodiesel o mocy 130 kW/177 KM. Dla tych, którzy chcą jeździć z zerową lokalną emisją spalin i „tankować” jeszcze szybciej, Opel w przyszłości będzie oferował udoskonalony model Vivaro HYDROGEN.
Gama wariantów nadwozia nowego Vivaro jest równie szeroka, jak w przypadku układu napędowego: nowy Opel Vivaro dostępny jest w dwóch różnych długościach nadwozia (4,98 m i 5,33 m), jako furgon, furgon z kabiną załogową oraz platforma do zabudowy dla różnych nadwozi. W zależności od wersji, nowy Vivaro oferuje do 6,6 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej i 1,4 tony ładowności.
Nowy Movano: największy lekki samochód dostawczy z topowymi technologiami i ekologicznymi układami napędowymi
W przypadku bardziej wymagających zadań operatorzy flot i firmy transportowe mogą wybrać nowego Opla Movano. Ceny w Polsce zaczynają się od 128 413 zł netto za furgon Movano wyposażony w oszczędny silnik turbo diesel o mocy 88 kW/120 KM. Dodatkowe silniki o mocy 103 kW/140 KM i 132 kW/180 KM mogą być zestawione z nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Wraz z wprowadzeniem ulepszeń w zakresie aerodynamiki nadwozia, jednostki napędowe zapewniają większą redukcję zużycia paliwa w porównaniu z poprzednimi silnikami.
Podobnie jak jego poprzednik, nowy Movano również imponuje niezliczonymi wariantami i możliwościami konfiguracji, przestrzenią ładunkową do 17 m3 i ładownością do 2 ton. W pełni elektryczny Movano Electric, który również można już zamawiać w Polsce w cenie netto od 245 895 zł, może przewozić ładunki do 1.500 kg. Silnik elektryczny o mocy 200 kW/270 KM i momencie obrotowym 400 Nm oraz akumulator o pojemności 110 kWh wyznaczają nowe standardy w segmencie. W przyszłości Movano będzie również po raz pierwszy dostępny jako lokalnie bezemisyjny pojazd zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi.