...w tej klasie dotychczas niespotykany poziom. A czyni to bez negatywnego wpływu na nowy, wspaniały wygląd Merivy.Kontynuując uwagę na nowym, łagodnym języku designu, nowa Meriva oferuje również najszerszy wybór kolorystyki wnętrza kiedykolwiek oferowany przez Opla w jednym modelu.
Innowacyjne rozwiązania pod względem zdolności dostosowania ułatwiają wsiadanie i zwiększają przestrzeń
Nową jakość dostępu do tylnych siedzeń oferuje system otwieranych do tyłu drzwi FlexDoors, zastosowany po raz pierwszy w tym segmencie. Uzyskano optymalną wielkość otworu drzwiowego, wykorzystując w tym celu przestrzeń zajmowaną przez tylne nadkole z otwieranymi do przodu drzwiami. Umieszczając zawiasy tylnych drzwi na słupku C zdołano poszerzyć przestrzeń wejściową i wyjściową. Jest ona również wyższa, ponieważ wejście umieszczono obok słupka B, gdzie znajduje się więcej miejsca między dachem a podłogą.
Drzwi typu FlexDoors charakteryzuje również lepsza ergonomia. Rodzice mogą stanąć w miejscu zwykle zajmowanym przez otwarte drzwi, co ułatwia pomoc dzieciom przy zapinaniu pasów. Wsiadając na tylne siedzenie lub wysiadając z niego dorośli mogą po prostu wykonać krok do przodu bez konieczności skręcania ciała nad nadkolem. Drzwi typu FlexDoors zastosowane w Merivie otwierają się pod kątem prawie 90 stopni, o wiele większym niż w przypadku konwencjonalnych drzwi, co ułatwia przenoszenie przewożonych przedmiotów.
Dostęp do tylnej części kabiny jest również łatwiejszy w węższych miejscach. Co ważne, gdy jednocześnie otwarte są tak przednie, jak i tylne drzwi, system FlexDoors tworzy strefę bezpieczeństwa: Zarówno dziecko, jak i rodzice mogą wysiąść z samochodu, nie zostając przy tym rozdzieleni przed drzwi, co ułatwia kontrolę nad dziećmi.
Jednocześnie drzwi typu FlexDoors są bezpieczne. Konstruktorzy Opla opracowali niezawodny system gwarantujący, iż drzwi pozostają zamknięte i zablokowane podczas jazdy pojazdu z prędkością przekraczającą cztery kilometry na godzinę. Aby zapewnić optymalne działanie i niezawodność, czuły system bezpieczeństwa ostrzega kierowcę, jeśli drzwi nie zostały całkowicie zamknięte.
Innowacje Opla zapewniają miejsce na drobne przedmioty codziennego użytku, ale i większy bagaż
Kolejną innowacyjną cechą zastosowaną w Merivie jest centralna konsola FlexRail. Zapewnia ona wygodne i adaptowalne przewożenie różnorodnych przedmiotów codziennego użytku - począwszy od torebek i czasopism, a skończywszy na iPodach, płytach CD i pudełkach chusteczek higienicznych. Dodatkowe miejsce uzyskano między przednimi siedzeniami, podnosząc dźwignię zmiany biegów, a we wszystkich wersjach w standardzie montując elektryczny hamulec postojowy.
Więcej miejsca do przewożenia przedmiotów znaleźć można w całej kabinie, którą zaprojektowano tak, aby mogła pomieścić przedmioty, które według badań Opla są najczęściej przewożone wewnątrz pojazdu, jak np. 1,5-litrową butelkę, na którą miejsce stworzono w zagłębieniach drzwi przednich.
W części tylnej zastosowane w Merivie i wiodące w swojej klasie siedzenia FlexSpace oferują możliwość zmiany aranżacji kabiny bez konieczności demontażu siedzeń. System ulepszono pod kątem bardziej intuicyjnej obsługi, stosując łatwy, jednoetapowy system przesuwania poduszek siedzeń tylnych, czy też obniżania oparć siedzeń.
Pozwala to na łatwą zmianę układu siedzeń w Merivie między pięcioma a dwoma siedzeniami. Alternatywnie, wszystkie tylne oparcia siedzeń można całkowicie opuścić i uzyskać optymalną przestrzeń do przewożenia bagażu.
Nowością w Merivie jest bagażnik rowerowy o nazwie FlexFix. Ta innowacja Opla wysuwa się z tylnego zderzaka jak szuflada, czyniąc przewożenie roweru łatwym i wygodnym, ponieważ nie są do tego potrzebne żadnego specjalne narzędzia ani mocowania czy też wolne miejsce w garażu. Uchwyt ten mieści dwa rowery, a nieużywany wsuwa się niewidzialnie w tylny zderzak Merivy.
Wygodne siedzenia odpowiednie dla pleców
Całkowicie nowe siedzenia oferują odpowiednie podparcie, mają też duże rozmiary, oferując tym samym komfort typowy dla większych pojazdów. Zakres regulacji siedzeń przednich jest również największy w swojej klasie. Ergonomiczne siedzenia sportowe, wyposażone w funkcję przechyłu, wspomaganą regulację podparcia kręgów lędźwiowych, czterostopniowe, regulowane zagłówki oraz przedłużane poduszki siedzeń przednich dostępne są opcjonalnie w wersjach Enjoy i Cosmo. Siedzenia te uzyskały aprobatę Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR - Ruch na rzecz zdrowych pleców) - niezależnego panelu specjalistów ds. ergonomii w Niemczech.
Optymalna widoczność i bezpieczeństwo
W nowej Merivie optymalnie wykorzystano doskonałe zalety pojazdu typu monocab, zapewniając lepszą widoczność z przodu i z tyłu. Obniżona deska przednia, węższe i przeniesione słupki A oraz większe, przednie okienka narożne przyczyniają się do doskonałej widoczności podczas jazdy.
W przypadku tylnych pasażerów unikalna zakrzywiona linia boczna zwiększa głębokość okna tylnego, co poprawia widok z siedzeń tylnych, szczególnie w przypadku dzieci.
Nowością w Merivie jest również opcjonalny, pełnej długości panoramiczny dach. Przy długości sięgającej dwóch metrów i wyposażeniu w elektrycznie sterowaną roletę jest to największy panoramiczny dach w segmencie niewielkich pojazdów typu monocab, nadający kabinie jeszcze więcej przestrzeni.
Bezpieczeństwo jazdy można dodatkowo podnieść za pomocą układu samoregulujących się reflektorów przednich (Adaptive Forward Lighting) posiadającego funkcje Dynamic Curve Light (doświetlenia na zakrętach dzięki obróceniu przednich reflektorów o 15 stopni w prawo lub w lewo) oraz Static Cornering Ligot (oświetlenia prawej lub lewej strony pojazdu pod kątem 90 stopni).
Jakość wykonania widoczna na pierwszy rzut oka
Wewnątrz i na zewnątrz Meriva wyraża nowy, wyrazisty język designu marki Opel, a jednocześnie zwraca identyczną uwagę na jakość widzianą już w modelach Insignia i nowa Astra. Obniżona linia dachu, charakterystyczne dla Opla zakrzywione linie boczne, jak również światła mijania w kształcie skrzydła, wszystko to nadaje nowej Merivie świeżego i wyróżniającego charakteru.
Wewnątrz - ciepła i zapraszająca atmosfera kabiny tworzona jest przez zakrzywiony łukowato panel przyrządów. Przyczynia się do tego również nachylona do przodu konsola środkowa, nadająca pojazdowi charakter sportowy. Dostępnych jest sześć różnych wersji kolorystycznych wykończenia wnętrza, od tradycyjnej, współczesnej elegancji, po bardziej śmiały szyk miejski, co stanowi najszerszy wybór kiedykolwiek oferowany przez Opla w jednym modelu. Wysoki standard montażu i wykończenia sześciu stosowanych tekstur i materiałów, jak również aranżacja elementów sterowania jest typowa dla samochodów droższych.
W wersji Essentia zastosowano wykończenie motywów skrzydła i tapicerki w kolorze Jet Black. Wersja Enjoy dostępna jest z wykończeniem w kolorze Jet Black, Red Curry lub Cocoa/Light Cocoa. W najlepiej wyposażonej wersji Cosmo dodano bogatą, tłoczoną tapicerkę siedzeń, wykończoną w kolorze Black Morrocana z kontrastowymi szwami. Oferowane są dwa połączenia kolorów: antracyt/czerń lub kakao/ jasnoszary. [AKAPIT} Ogólnie nową Merivę charakteryzuje bardziej ekspresyjny design i większa zdolność dostosowania, co umacnia jej wiodącą rolę w europejskim segmencie niewielkich pojazdów typu monocab. Mariaż formy i funkcjonalności nigdy nie wyglądał tak dobrze.