silnik (kultura pracy, elastyczność) | ocena: 5 | komentarz: "Niewiarygodnie cichy jak na diesla, wszystkie TDI (nawet w AUDI A4) są głośniejsze, bardzo kulturalny, cichy, elastyczny i oszczędny silnik. Jak do tej pory idealnie bezawaryjny pomimo intensywnej eksploatacji. Wersja 90 KM nie ma filtra FAP ani dwumasowe" | |
skrzynia biegów | ocena: 3 | komentarz: "Skrzynia biegów przeciętna. Jest to jednak wada egzemplarza lub wina pierwszego kierowcy (do 35000 km). Wiem, że w innch egzemplarzach działa dużo lepiej, choć do Hondy jej daleko. Szału nie ma, ale jest poprawnie." | |
układ jezdny | ocena: 4 | komentarz: "Komfort przede wszystkim. Duży rozstaw osi oraz względnie miękkie nastawy gwarantują przyjemną jazdę. Nie ma mowy o sportowych doznaniach na zakrętach, ale auto jeszcze nigdy mnie nie zaskoczyło ani nie zawiodło. Świetna konfiguracja na polskie drogi, szc" | |
układ hamulcowy | ocena: 3 | komentarz: "Hamulce poprawne. Najnowsze auta mają jednak znacznie lepsze. Nic dodać, nic ująć. Klasyczna różnica generacji. 308 ma już lepsze hamulce." | |
widoczność | ocena: 4 | komentarz: "Widoczność prawie bardzo dobra. Ze wzgledu na długi przód (jak w większości nowych aut) trzeba się przyzwyczaić do gabarytów. Po przyzwyczajeniu się manewrowanie jest bezproblemowe. Przydałyby się jednak czujniki parkowania. Dobre lusterka." | |
jakość wykończenia | ocena: 4 | komentarz: "Jak na francuza bez zarzutu. Nic nie skrzypi, nic nie stuka. Jakość materiałów bardzo dobra, jakość montażu dobra. Uwaga - wystrzegajcie się egzemplarzy z jasną tapicerką, ponieważ potwornie się brudzi." | |
ergonomia | ocena: 5 | komentarz: "Sterowania wentylacji za nisko. Poza tym bez zarzutu. Porównując na przykład z Toyotą Auris, ergonomia jest naprawdę świetna." | |
wentylacja i ogrzewanie | ocena: 3 | komentarz: "Mam egzemplarz bez klimatyzacji. Wentylacja jest skuteczna, ale zdecydowanie za głośna. W wersjach z dwustrefową automatyczną klimatyzacją działa znacznie lepiej i ciszej, chociaż utrzymywanie temperatury w trybie automatycznym przy długiej jeździej w tra" | |
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów | ocena: 5 | komentarz: "Nie jeździłem jeszcze tak wygodnym i przestronnym autem. Każdy, kto jedzie jako kierowca czy pasażer, zachwyca się przestrzenią wewnątrz. Przejechałem w ciągu roku 75000 km i nigdy nie czułem się znużony jazdą. Świetne auto dla rodziny oraz jako służbowy" | |
wyciszenie, akustyka wnętrza | ocena: 5 | komentarz: "Biorąc pod uwagę, że to diesel i do tego w podstawowej wersji, jest niewiarygodnie cichy. Przy prędkości rzędu 150km/h na autostradzie można swobodnie rozmawiać. Każdy laik mówi, że to benzyniak. Nawet moja mama nie bała się prędkości na autostradzie." | |
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania) | ocena: 5 | komentarz: "Minimalne zarejestrowane na komputerze zużycie paliwa to 3,8 litra. Jazda około 70-80 km/h podczas ulewy - spokojna i bez zrywów. Maksymale zużycie wg komputera na autostradzie to 8,9 litra. Śednio przy dynamicznej jeździe około 6,6 litra. Z 3 osobami na" | |
niezawodność | ocena: 4 | komentarz: "Zupełnie szczerze - żadnych poważnych usterek poza typowo eksploatacyjnymi lub wynikającymi z zaniedbań. Biorąc pod uwagę statystyki usterkowości ADAC lub TUV, jest to bardzo udany egzemplarz." | |
stosunek ceny do jakości | ocena: 5 | komentarz: "Pierwszorzędny komfort, przestrzeń i wyposażenie w niskiej cenie. Auto szczególnie atrakcyjne w leasingu lub wynajmie długoterminowym. Idealne jako służbowe." |
|
"Jeździłem wieloma dobrymi autami, ale Peugeot 307 urzeka mnie swymi właściwościami. Niedługo zmieniam go na 307 SW w pełnej opcji i jak na razie nawet nie marzę o czymś innym. W porównaniu do 407 oferuje dużo więcej przestrzeni dla ludzi i na bagaż. Ergonomia, komfort, dynamika, elastyczność, niskie zużycie paliwa, wysokie zawieszenie, przestronne wnętrze z wygodnymi fotelami - idealne auto na długie podróże w trasie i po mieście.
Jeżeli masz możliwość przejechać się 307, zrób to i przekonaj sie o przyjemności płynącej z jazdy.
" |