Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Hamulce - jak je poprawic, wie ktos?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2006-05-17 22:21:45

odpowiem ci tak...... mozesz zmienic tarcze na nacinane ale duzej zmiany nie bedzie bo wielkosc tarczy jest ta sama.....
Idealnym rozwiazaniem jest zmiana zaciskowa na takie z Escorta RS lub z Mondeo. Mondeo i Escort Rs maja srednice tarczy 260mm (o 20mm wiecej niz zwykly escort) lub mozesz zalozyc wzorem noska tarcze z Mondeo 2,5l V6 (tarcza 280mm)..... roboty nie ma wiele. Jezeli chcesz zaciski z Escorta RS mam na sprzedaz...... mozesz tez kupic zaciski z Mondeo (musisz wtedy miec dystans 3mm i nowe przewody hamulcowe).
Ja u siebie mam hamulce mondeo (260mm) i tarcze nacinane, do tego obre klocki i czuc duzo roznice w hamowaniu...... dla przykladu wczesniej przy oponach 195/50/15 zadko kiedy na suchej nawierzni moglem zablokowac kola teraz musze uwazaj bo ABS wlacza sie znacznie szybciej

-----------------
============================
Jestem maniakiem - Ty też się przyznaj :)
============================
#443 Borys KOMBInator RS
2012-06-21 20:44
  
 
 2006-05-17 22:10:41

Ostatnio mialem nieprzyjemne spotkanie z jelonkiem i zabraklo mi doslownie 1 metra by wyhamowac. Uszkodzenie auta minimalne, ale mysle powaznie nad wzmocnieniem hamulcow. (Dla tych, ktorzy napisza za chwile - lepiej jezdzij wolniej odpowiadam - na liczniku mialem 80-85. Lasy lisciaste na okolo, geste krzaki tuz przy drodze).

Ale wracajac do tematu. Czy ktos z was zmienial klocki i tarcze na cos uwazanego za lepsze? Jakies tarcze rowkowane, klocki bardziej wyczynowe? Na ile to poprawia droge hamowania w sytuacji awaryjnej. Nie zalezy mi na tym, aby hamulce byly skuteczne po 15 ostrych hamowaniach, tylko chcialbym aby od razu droga hamowania byla krotsza o kilka procent.

Idealem byloby przeprowadzenie takiego testu: pomiar sily hamowania poszczegolnych kol przed i po wymianie zestawu hamujacego. Ale nigdzie na takie testy nie natrafilem, co wzbudza moje ostre podejrzenia, co do sensu zmian. A juz tlumacze dlaczego.

Hamulce sa tak dlugo skuteczne, jak dlugo nie zablokuja sie kola, bo wtedy cala prace przejmuje na siebie opona. Jesli opona straci przyczepnosc, to zadnego pozytku z wiekszej sily hamowanie nie bedzie. Zatem wydaje sie ze im wiekszy rozmiar opony tym lepiej, bo sila tarcia z wiekszej powierzchni jest wieksza.

Jak to jest? Potrafi mi ktos to przystepnie wyjasnic?


2010-09-10 22:36
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM