2009-11-15 20:44:39
Cześć
Jest taki rebus do rozwiązania:
Cosik wyło z okolic rozrządu.
Tym mocniej, im większa temperatura silnika. Po rozebraniu rozrządu okazało się, że napinacz (5000km!) ma spory luz, więc został zmieniony. Dalej to samo.
Nadmieniam, że po zdjęciu paska klinowego nie ma zmiany, więc pompa i alternator odpadają.
Wczoraj wymieniliśmy jeszcze z mechanikiem pozostałe dwie rolki, które miały baardzo drobne luzy. Cisza i ulga były do pierwszego rozgrzania silnika.
Odgłos, o którym mówię, to wycie narastające z obrotami silnika, przechodzące w takie "fr-rrrr" (wybaczcie onomatopeję), kiedy silnik schodzi z obrotów.
Metodą na stetoskop (gruby pręt przytknięty do silnika, a z drugiej strony do ucha) udało nam się zawęzić poszukiwania do okolic pompy wody (czyli na chłopski rozum tam, gdzie jest większa z rolek rozrządu), z wnętrza bloku nie dochodzą niepokojące odgłosy.
Były o tym wątki, ale jedyną podpowiedzią, którą znalazłem jest "za mocno naciągnięty pasek". U mnie pasek jest dobrze naciągnięty i kombinowanie z napinaczem nie daje żadnego efektu.
Miał to ktoś z Was?
Co to może być?
Będę wdzięczny za info.
PS Wszystkie części oryginalne, czyli pasek MC a rolki wyprodukowane przez INA (Wielka Brytania).
PS2 Zauważyliście, że oryginalne kpl rozrządu wytrzymują coraz krócej?
-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ
[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL
[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2009-11-15 20:48:56 ]