Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Bendix czy automat?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2007-09-24 12:40:30

Cytat:
czasami kręcił jak wiartarka, czasami zaskoczył ale objaw jakby akumulator za słaby i ciężko kręcił. Wyczyściłem sprzęgiełko bezwładnościowe i po kłopocie.
Dodam że nowy elektromagnes kupiłem i dalej nic



gdzie znajduje się te sprzegiełko??

ps wymieniłem automat na nowy, przeczyściłem cały rozrusznik, jak podpinam rozrusznik na krótko to wszystko działa, ale jak jest założony w silniku to po przekręceniu kluczyka słychać tylko swist jakby wiertarka pracowała (czyli automat nie odbija) w czym tu może być problem?? i co to za sprzęgiełko?

[ wiadomość edytowana przez: solak dnia 2007-09-24 12:44:58 ]
2010-04-08 16:35
  
 
 2007-01-19 11:37:20

Cytat:
2007-01-19 05:42:13, WilK pisze:
Przecież wystarczy wziąć miernik, żarówkę, diodę 12V... cokolwiek i zobaczyć czy po puszczeniu kluczyka z pozycji rozruch na śrubie 3 jest napięcie, czy go nie ma. Jeśli jest, to sprawdzamy napięcie na śrubie 2, przy obecności w tym miejscu idziemy do przekaźnika itd. Jeśli zasilania na śrubie 3 nie ma, a zębnik nie odbija z koła zamachowego, to będzie wina rozrusznika, bez względu na doktoraty tu pisane. P.S. Przewód od alternatora idzie na śrubę 1. W Escorcie jest tak zawsze. Też bez względu na doktoraty.

Moze jest to oczywiste dla kogos kto zna sie na elektryce..
Dzieki za rade - sprawdzę.

Cytat:
2007-01-19 05:42:13, WilK pisze:Aha, no offence ale jednak parę osób, wyłączając mnie pisze i stara się odpowiedzieć. Także txt pt. "nikt nie chce pomóc" jest lekko nie na miejscu IMHO.

W chwilach zwątpienia czasami człowiek mówi/pisze cos czego normalnie by nie zrobił.. Jezeli kogoś uraziłem - przepraszam, a Tym co pomagli - stokrotne dzieki.

A wiec problem rozwiazany, bez szwagra - elektryka sie nie obeszło.
Winny był elektromagnes który przepuszczał w czasie pracy silnika prąd na śrubę numer 3...
Nie wiem jak to sie dzialo ale wymiana tego elementu rozwiązała problem. Po prostu automat(elektomagnes) był sprawny mechanicznie ale elektrycznie juz nie..
Koszt naprawy 112zł (z czego 52zł zbędny nowy bendix)


-----------------
Essi 1.6 16V Powered by LPG
2007-05-26 21:07
  
 
 2007-01-19 05:42:13

Przecież wystarczy wziąć miernik, żarówkę, diodę 12V... cokolwiek i zobaczyć czy po puszczeniu kluczyka z pozycji rozruch na śrubie 3 jest napięcie, czy go nie ma. Jeśli jest, to sprawdzamy napięcie na śrubie 2, przy obecności w tym miejscu idziemy do przekaźnika itd. Jeśli zasilania na śrubie 3 nie ma, a zębnik nie odbija z koła zamachowego, to będzie wina rozrusznika, bez względu na doktoraty tu pisane.

P.S. Przewód od alternatora idzie na śrubę 1. W Escorcie jest tak zawsze. Też bez względu na doktoraty.

Aha, no offence ale jednak parę osób, wyłączając mnie pisze i stara się odpowiedzieć. Także txt pt. "nikt nie chce pomóc" jest lekko nie na miejscu IMHO.
2012-05-02 11:34
  
 
 2007-01-18 18:37:11

Nie ma to jak samemu sobie odpowiadac... No ale jak nikt nie chce pomóc to trudno.

Kolejny test:
Przykreciłem tylko kable 1 i 3, a do 2 osobnym kablem zapalilem auto od + w akumulatorze.
Objawy takie jak przy wszystkich trzech kablach normalnie przykreconych:
- silnik pracuje
- rozrusznik pracuje - jak wiertarka
- swieci sie kontrolka ładowania

A ha.. Ten żółty przekaznik wpięty jest w kabel przez który płynie prąd podczas rozruch, czyli gdy przekręcimy kluczyk do konca....


Edit: Nie wiem czasem czy ten przekaźnik to to:

Cytat:
2006-07-06 23:37:47, ninja1200 pisze:
Witam.Miałem ten sam problem co wy(tak mi się zdaje)-jak przekręciłem kluczykiem i chciałem zapalić to nie było odzewu ze strony rozrusznika często tak się zdarzało po dłuższej jeździe, ale nie zawsze czasem nie palił na zimnym silniku. W końcu doszedłem że gdzieś "ginie" prąd i zrobiłem myk z przekaźnikiem.
Tłumacze:
Jak wychodzi prąd z kostki od stacyjki i idzie na panel sterowania z bezpiecznikami i przekaźnikami to w to miejsce należy podłączyć przekaźnik i połączyć przewodem od rozrusznika(pojedynczy przewód,przechodzi w pobliżu akumulatora-chyba niebiesko-czarny).Ja tak zrobiłem i zawsze mi pali a wczesniej to był los





EDIT: Czy kabel od alternatora na 100% ma być podpięty do koncowki nr. 1?? Moze sie rypłem po prostu??


[ wiadomość edytowana przez: azidahaka dnia 2007-01-18 21:58:34 ]
2007-05-26 21:07
  
 
 2007-01-18 17:03:17

Up....

Juz sam nie wiem..

Sprawdziłem połączenie Alternator <->Rozrusznik:
Wiązka z czterem kablami:
Dwa cienkie od klimatyzacji, niebieski cienki od rozrusznika do zegarow - chyba od kontrolki ladowania, Gruby czerwony od alternatora do rozrusznika, wszystkie sa OK, zadnego zwarcia.

Do elektromagnesu mam trzy kable:

Gruby czerwony alternator-rozrusznik
I dwa kable w takiej plastikowej objemce - gruby czerwony i cienszy czerwono-czarny.
A ha.. jest jeszcze mostek silnik rozrusznika

Edit:
Fotka dla jasnosci:




[ wiadomość edytowana przez: azidahaka dnia 2007-01-18 21:56:55 ]
2007-05-26 21:07
  
 
 2007-01-18 16:14:44

Znalazłem coś takiego..


Wygląda na to że akumulator jest ładowany poprzez rozrusznik...
Czy mogłby ktoś mi to objaśnić bo na elektryce znam się słabo

[ wiadomość edytowana przez: azidahaka dnia 2007-01-18 21:57:36 ]
2007-05-26 21:07
  
 
 2007-01-18 15:10:30

Musze najpierw sprawdzic jak to u mnie wygląda
2008-03-16 08:57
  
 
 2007-01-18 15:03:57

Cytat:
2007-01-18 14:58:36, Senna pisze:
na schemacie instalacji elektrycznej nie znalazłem żandego przekażnika pomiedzy stacyjką a rozrósznikiem ;/ nawet nie było nic zaznaczone że instalacja przechodzi przez skrzynkę bezpieczników. hmmm możliwe że przekaźnik jest tu winny, kwestia gdzie prowadzi ten kabelek który z niego wychodz

Ten cienki brązowo-biały wchodzi do wiązki i przechodzi na prawą stronę samochodu..
Wygląda ze to orginalny kabel z wiazki.. Tylko wpiety jest jakis przekaznik...

Co myslicie o odpieciu tego??
2007-05-26 21:07
  
 
 2007-01-18 14:58:36

na schemacie instalacji elektrycznej nie znalazłem żandego przekażnika pomiedzy stacyjką a rozrósznikiem ;/ nawet nie było nic zaznaczone że instalacja przechodzi przez skrzynkę bezpieczników. hmmm możliwe że przekaźnik jest tu winny, kwestia gdzie prowadzi ten kabelek który z niego wychodz
2008-03-16 08:57
  
 
 2007-01-18 14:44:30

Ten żółty przekaźnik jest wpięty w kabel czarno-niebieski co idzie od stacyjki do skrzynki z bezpiecznikami..
A dalej od tego przekaźnika idzie cienki kabelek brązowo-biały gdzies za skrzynkę z bezpiecznikami.




2007-05-26 21:07
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM