Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Kontrolka ladowania zazy sie,gdy hamuje :(

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2007-11-22 23:04:11

Przy hamowaniu prawie każdy silnik ma najwolniejsze obroty.
Często w TV pokazuja jak duże amerykańskie silniki przy hamowaniu zwalniaja prawie do zera a zaraz po zatrzymaniu charakterystycznie wracaja na normalne wolne obroty.

Przyczyna?

Może niekorzystne siły ciążenia w czasie hamowania.

Może po zdjęciu nogi z pedału gazu silnik wytraca obroty i siłą bezwładności schodzi leciutko poniżej obrotów jałowych a do tego dochodzi wzrost poboru prądu czyli wzrost oporów od alternatora i zaniżone obroty utrzymują sie jeszcze dłużej niż zwykle.

Tak czy inaczej u Ciebie raczej chodzi o wzrost poboru prądu po nacisnięciu pedału hamulca.
Światła stopu to 2x21W plus środkowe światło stop.

Swiatła przednie to 2x55W itd.
2008-08-27 21:22
  
 
 2007-11-22 22:55:41

Witam
Po pierwsze kolego to sprawdź dokładnie kontakt najgrubszego kabla przy alternatorze oraz jego mocowanie przy aku-jeśli posiadasz cos powyżej mk4 to szczególną uwage zwróć na czarną skrzynke z bezpiecznikami przy aku-majlepiej to ją rozkręć porządnie wszystko wyczyść i złóż konserwując wazeliną techniczną lub ostatecznie towotem.Po drugie to jeżeli dodajesz obrotów i napięcie znacząco spada to znaczy że masz bicie na pierścieniach ślizgowych w alternatorze i przy wiekszej prędkości obrotowej bardziej podrzuca ci szczotki i stąd takie zachowanie.co do tego hamulca to sie nie wypowiadam-najpierw sprawdź i zrób to co ci napisałem.Najlepiej byłoby gdybyś mierzył napięcie miernikiem granice pod obciążeniem to 13,7 do 14.4 V.
Pozdrawiam

-----------------
Rozkminiam ST220 - najszybsze kombi w powiecie :)
2021-03-23 13:57
  
 
 2007-11-22 22:49:22

oki to jutro posprawdzam,czy gdzies sie kable nie poluzowaly.

-----------------
WWW.CABRIO-CLUB.PL

FEFK #1206

palenie powoduje impotencje - to poprosze te z RAKIEM :)
2010-09-23 01:35
  
 
 2007-11-22 22:35:43

Kable lata
Moim zdanie, ja miałem tak tylko że dodawałem gazu i w czasie jazdy to buda się telepała no i silnik

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2007-11-22 22:32:53

no ale co moze byc powodem tego,ze dzieje sie to w szczegolnosci,gdy hamuje

-----------------
WWW.CABRIO-CLUB.PL

FEFK #1206

palenie powoduje impotencje - to poprosze te z RAKIEM :)
2010-09-23 01:35
  
 
 2007-11-22 22:24:27

Miałem to samo a dokładnie się u mnie to działo na biegu i gdy jechałem.

Przy alternatorze musisz mieć luźny któryż z kabli lub coś w tym stylu, sprawdź bardo dokładnie, bo elektryk wziął ode mnie 110zł za to że wymienił łożysko/łożyska a wina była po stronie luźnego kabla i mogłem to sam zrobić po blokiem.

Ps. opisywałem to na forum

-----------------
FEFK #1591
FKDW #013
2014-02-17 20:06
  
 
 2007-11-22 22:04:50

Wszystko wygląda dość normalnie to znaczy typowe niedomaganie.

Wszystko co robisz koncentruje sie na wzrości poboru prądu i w wyniku tego te objawy.

Jeżeli alternator stawia wyraźny opór silnikowi to znaczy że alternator pracuje ciężko (to dobrze) i że pasek napiety i nie ma poślizgów.

Pozostaje alternator i ściśle z nim związany akumulator.

Jeżeli akumulator słaby, stary, zasiarczony to tez takie objawy mogą wystapić.

Pierwsze to sprawdzić napięcie ładowania.

Drugie sprawdzić opory połączeń (wszystkich): z masą (korozja) klemy (śniedź) itp.

Jak już wszystko będzie sprawdzone to może na końcu alternator i jak już to pierwsze szczotki, później reszta.

Grunt to nie wchodzić w niepotrzebne koszty i zacząć od najprostrzych, niepozornych rzeczy utrudniających przepływ prądu - styki, klemy, połączenia, przewody.
2008-08-27 21:22
  
 
 2007-11-22 21:58:33


Kiedyś tak miałem gdy alternator wymagał naprawy. Nie odczuwasz, że rano aku jest trochę słabszy?

-----------------
2011-10-07 22:26
  
 
 2007-11-22 21:41:38

Witam.
przerylem cale archiwum i takiego przypadku nie znalazlem
sprawa wyglada tak,gdy odpale samochod to na biegu jalowym wszystko jest ok z wlaczonymi swiatlami i radiem,ale jak wlacze do tego jeszcze dmuchawe na maxa,przeciwmgielne przod i tyl i wzmacniacz to zaczyna sie zazyc kontrolka natomiast w czasie jazdy na tylko wlaczonych swiatlach,radiu i wzmaku i dmuchawa na II biegu jest ok,ale gdy tylko dusze na hamulec to odrazu zaczyna sie zazyc ladowanie. na postoju to samo wduszam hamulec i zazy sie ladowanie, a im wiecej dodaje gazu tym bardziej zaczyna sie swiecic ladowanie.Dodam jeszcze,ze na postoju jak wdusze hamulec i zaczyna sie zazyc ladowanie to,az wskazowka od obrotomierza podskoczy i zaraz opadnie na swoje miejsce
co to moze byc ?? od czego zaczyac poszukiwania przyczyny

-----------------
WWW.CABRIO-CLUB.PL

FEFK #1206

palenie powoduje impotencje - to poprosze te z RAKIEM :)
2010-09-23 01:35
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM