2007-04-08 23:31:59
Alfa Romeo Sprint Veloce 1986 , 1,5 boxer
Moją Alfe kupiłem w bardzo fatalnym stanie. Po zdemontowaniu plastików już nie było do czego ich przykręcić. Była zgnita cała podłoga, nadkola, w każdym miejscu można było znaleźć korozje. Jak by tego brakowało to przednie koła były tak rozkraczone jakby miały zaraz odpaść. Hamulce po przejechaniu około 10km zaczynały same hamować a silnik palił 15 do 20l na 100km. Mimo to starałem się utrzymać Alfę w ciągłym ruchu było to trudne i kosztowne jak na studenta który dorabia jedynie na wakacje. Więc po powrocie z wakacyjnej pracy razem z bratem postanowiliśmy zainwestować wszystkie zarobione pieniądze w to przecudne autko. Przez przypadek zauważyłem że w alfa 33 jest zbudowana na takiej samej płycie podłogowej jak moja AR Sprint. Kupiłem w Niemczech alfe 33 z 94r, była w bardzo dobrym stanie zero korozji.
Rozebrałem mojego Sprinta na kawałki. Zdemontowałem silnik, skrzynie biegów, zawieszenie i wywaliłem całą instalacje elektryczną ze sirotka cały kokpit, fotele, kolumnę kierownicy dosłownie wszystko.
Najpierw pospawałem całą podłogę i progi (których praktycznie nie było) Stosowałem do tego własnoręcznie robione profile i gotowe elementy wycięte z mojego dawcy czyli AR 33. Następnie zająłem się błotnikami przednie udało się uratować tylnie całkiem skorodowały praktycznie ich nie było. Zastąpiłem je reperaturkami przednich błotników z golfa 2. Zanim jednak je dopasowałem zamontowałem całe zawieszenie z mojego dawcy AR33 razem z silnikiem i skrzynią biegów.(Zawieszenie było obniżone i utwardzone w dawcy czyli ten problem miałem z głowy). Dopiero jak auto stało na kołach założyłem 15 calowe alusy i dopasowałem błotniki tak aby nic nie obcierało. Usunąłem wszystkie oznaki korozji i nierówności z nadwozia. Kupiłem na giełdzie zderzaki z włókna szklanego przedni z golfa 2 a tylni dokładkę od Calibry pod zderzak. Przednie kierunkowskazy w zderzaku z golfa 2 a boczne tzw. kropki z Fiata Seicento. Przednie lampy zewnętrzne soczewki z BMW, wewnętrzne zostały oryginalne tylnie też. Zamontowałem nową instalację elektryczną z dawcy AR33 wraz z elektrycznymi szybami, kokpit, fotele skórzane oraz wykładzinę (oryginalna została tylnia kanapa). Wraz z silnikiem z dawcy AR33 zamontowałem kolumnę kierownicy z wspomaganiem i sportową kierownice Dino.
[color=Yellow]
Nowo zamontowany silnik to boxer 1,5 na wielopunktowym wtrysku Mototronik. Stary był na dwóch podwójnych gaźnikach. Nowy silnik ma podobną moc do oryginału ale nie pali już 20l tylko 8l a to duża różnica. Auto pomalowałem oryginalnym kolorem Fiata zresztą oceńcie sami. [/color]
[color=Red]
Piszcie co sądzicie o tym autku?[/color][u][/u][u][/u]