Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zawór recyrkulacji spalin TD

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2009-04-01 19:44:10

Aby odkręcić kolektor ssący musisz wykręcić kolektor dolotowy, najlepiej zaopatrzyć się w nowe uszczelki. Druga sprawa to wskazane by było spuścić ten olej bo jest tam zbyteczny. Blaszka nie ma żadnego wpływu na turbinę. Wskazana jest jazda z blaszką właśnie a nie bez. Wężyk elastyczny do zaworu dochodzi tylko jeden widoczny na zdjęciu, więc wskazanie jest jednoznaczne
PS. Warto wypłukać kolektor ssący, od czasu do czasu.
2013-11-24 16:30
  
 
 2009-03-31 19:02:55

Nie będę zakładać nowego tematu więc tu zapytam
Wczoraj płukałem IC, potem z ciekawości chciałem zobaczyć w jakim stanie jest blaszka (pompiarz w zeszłym roku zaślepił EGR). Podczas odkręcenia torxem kapał olej na podłoge co mnie nie podobało... Zastanawiałem sie czy spuścić do końca ale nie chciałem ryzykować. Została kałuża 25 cm średnicy. I co teraz ?? Mam jeszcze raz odkręcać i spuścić do końca czarny olej ?? Czy nie zaszkodzi silnika jak trochę pojeżdżę z zdjętym blaszkiem ?? Może to poprawi i ożywi silnika ??
Dla turbiny będzie lżej z blaszkiem czy bez ??

Poniżej zamieszczam zdjecie i prosze mi wskazać gdzie jest wężyk z żółtym paskiem ??
I co jeszcze mam czyścić ?? kolektor ssący ?? Będzie z tym dużo zabawy, śruby trudno dostępne a kręgosłup cierpi..
Sorki za jakość bo robione telefonem przy świetle warsztatowym.



[ wiadomość edytowana przez: mikosz83 dnia 2009-03-31 19:03:39 ]
2013-05-19 09:42
  
 
 2005-11-17 15:56:36

Po lekturze zapodanych linkow, a takze przejrzeniu wypowiedzi ekperta na tdi forum, wychodzi mi na to, jesli dobrze zrozumialem, ze EGR dostarcza spaliny do komory tylko kiedy silnik pracuje rownomiernie (wolne obroty, albo jazda ze stala predkoscia). Podczas przyspieszania albo hamowania silnikem, spaliny sa odciete. Co wiecej praca EGR polega na dozowaniu spalin przez komputer (w VW w zakresie od 4% do 95%). Dane powiazane sa z kilkoma prametrami. Wlasnie z obciazeniem silnika, temperatura silnika (i nie wiem czym jeszcze).
Wydaje mi sie, ze jakiekolwiek nieprawidlowosci w pracy EGR sa niepozadane. Jesli sie nie domyka przez nagromadzone nagary, caly czas bedzie cos nie tak. Podczas przyspieszania, beda zasysane spaliny, bedzie mniej tlenu w komorze i pogorsza sie osiagi.
Pol biedy, jesli caly czas bedzie zamkniety. Ale czy na pewno bedzie zamkniety? Odlaczymy wezyk podcisnienia a mimo to moze nie byc wzrostu mocy, bo nagary sprawia, ze zawor nie domyka sie z powodu nagarow. Komputer sterujacy EGR majac falszywe dane moze skorygowac parametry wtrysku i tez bedzie kaszana, podobno praca EGR jest powiazany z praca turbiny.

Wyglada na niezbyt prosty temat. Przydalo by sie wiecej wiedzy.

2010-09-10 22:36
  
 
 2005-11-16 21:20:15

Wydaje mi się że zawór na zimnym silniku nie działa:
Ilość doprowadzanych do powietrza dolotowego spalin maleje wraz ze wzrostem obciążenia silnika, osiągając wartość zerową przy pełnej dawce oraz w warunkach pracy zimnego silnika na biegu jałowym.
znalezione tutaj
No i sprawdzone, przy okazji spotkania z kolegą Masterostrym, co prawda na 1.8D, gdzie odbywa się to następująco:
- podciśnienie z pompy podciśnienia podawane jest na zawór termiczny obok termostatu (gdy ciepły - otwarty),
- dalej na pompę wtryskową, gdzie jest kolejny zawór włączający recyrkulację przy wciśniętym pedale
Jeździłem pewien czas z odłączonym (niedbalstwo mechanerów) i nie czułem specjalnej różnicy. Hamowało się też normalnie chociaz przewód podciśnienia był niezaślepiony.
Z tego co tutaj piszą też wynika, że na zimnym ma nie działać, inaczej by nierówno pracował.
Pzdr i sorki za dłużyznę.
2014-12-26 01:39
  
 
 2005-11-16 17:00:48

Zanim zabierzecie sie za zaslepianie EGR, albo jakiekolwiek naprawy, to upewnijscie sie najpierw, ze silnik pracuje w odpowiedniej temperaturze - temperatura N (ormalna).

Wymienilem przedwczoraj termostat na nowy. Oryginalny (temp. otwarcia 88C) i teraz wskazowka utrzymuje sie miedzy pierwsza nozka liltery N a druga nozka, czasem minimalnie dotyka litery O, od lewej strony.
Niezaleznie od tego czy to nocna trasa w gorach (-2C), czy miasto w dzien (+6C).

1) Auto nagrzewa sie juz po kilku kilometrach jazdy (3-4km, przedtem caly czas falowanie temperatury.

2) Mam wrazenie, ze nagle spadlo mi spalanie. Na razie nie znam dokladnie danych, tylko tak orientacyjnie po ilosci kilometrow i wskazowce poziomu paliwa oceniam.

3) Przestal mi dymic przy ostrym przyspieszaniu. Wczesniej w swiatlach innych aut widzialem sporo dymu, po wymianie termostatu jest juz normalnie (temperatura wtedy byla przy takim waskim ceowniku, zaraz za pelnym polem od minimum, jeszcze grubo, grubo przed napisami.)

4) Poprawily mi sie osiagi przy przyspieszaniu. Wczesniej czasem sie auto szlo fajnie, a czesem nie, ale nie wiazalem tego z teperatura silnika.

OLEJ dostaje sie z turbiny, ale tez z kanalu dolotu powierza do turbiny, a tam trafia z odpowietrzenia dekla zaworow. Nie sa to duze ilosci, ale przy zamknietym przez dluzszy czas EGR moze sie tam nazbierac sporo. I zamienic sie w gesta maz, blokujac dzialanie zaworu. Moze nawet przez to zawor ten sie zapieka?
2010-09-10 22:36
  
 
 2005-11-16 13:43:39

Nikt nie wie co z tym siłownikiem w turbinie?
Cytat:
3. Czy siłownik przeponowy turbiny powinien się widocznie poruszać jeżeli zwiększam obroty rzecz jasna na tzw.luzie, aby to zobaczyć, bo u mnie zwiększam obroty na maks a to ramię ani drgnie.

2013-11-24 16:30
  
 
 2005-11-16 11:44:33

u każdego są inne objawy ściągnięcia wężyka, olej dostaje sie z turbiny.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-11-05 13:05
  
 
 2005-11-16 09:59:57

Ktoś w tym poscie napisał ze do EGRa moze spływać olej z intercoolera i mam pytanie skąd olej w intercoolerze. Czy to to co wleci rurka odpowietrzajacą co idzie od pokrywy zaworów do turbo czy jest jakies inne żródło.
A pisząc o EGRze to u mnie nawet całkiem niedawno zawiesił sie.
Efekt był taki ze moc spadła chyba o połowę, a przy dodawaniu gazu zostawiałem za soba chmure dymu.
Mechanior odłączy to ustrojsto i od razu podziałało.
Z tego co on mówił to poza wiekszymi zanieczyszczeniami w momencie rozruchu odłączenie niczym innym nie skutkuje.
pozdro
2007-11-17 15:56
  
 
 2005-11-16 00:36:13

właśnie to mnie męczy że silniczek pracował jak silnik nagrzany,a czujnik temp. w termostacie--możliwe, wskazówka temp. na kokpicie jest nisko, czasami nachodzi nawet na minimum nawet wtedy jak silnik nagrzany. Na twoje pytania nie znam odpowiedzi.Pozdrawiam

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
2024-11-05 13:05
  
 
 2005-11-15 18:36:16

1. Jeżeli nie ma "komputerka" przy zbiorniczku z plynem chłodzącym to gdzie to ustrojstwo może byc schowane ?
2. Czy można EGR wykręcic i przemyć, wyczyścić aby szczelniej sie domykał? Próbował ktos tego?
3. Czy siłownik przeponowy turbiny powinien się widocznie poruszać jeżeli zwiększam obroty rzecz jasna na tzw.luzie, aby to zobaczyć, bo u mnie zwiększam obroty na maks a to ramię ani drgnie.
4. Może były wersje TD bez tego czegoś zwanego potocznie komputerem, chociaż z książki WKŁ wynikałoby że nie.
Cytat:
odłączyłem rurke od zawora EGR, zaślepiłem ją ale jak po godzinie jazdy podnosze maske to słysze jakąś prace silniczka w tym czujniku koło zbiornika spryskiwaczy


To jest elektrozawór podciśnienia który steruje EGR a nim ma sterować rzeczony komputer. Ale dlaczego to u ciebie cały czas wyrczy ?????? Może czujnik temp. w obudowie termostatu uszkodzony pokazuje komputerkowi że silniczek zimny a ten chce otwierać EGR....
2013-11-24 16:30
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM