2009-04-13 13:02:52
witam,
książka o której wspominał kolega AXELro mówi dokładnie tak, cytuję
'W razie niesprawności mikroprocesora, wykrytego przez jego moduł samodiagnostyki, elektroniczne
urządzenie sterujące przechodzi do awaryjnego trybu pracy. Czas otwarcia wtryskiwaczy oraz kąt
wyprzedzenia zapłonu nie są regulowane i pozostają stałe. Oznaką niesprawności elektronicznego
urządzenia sterującego i przejścia do trybu awaryjnegojest słyszalna we wnętrzu samochodu stała praca
pompy paliwa po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), gdyż w normalnym trybie pracy po upływie 1
sekundy od włączenia zapłonu bez uruchamiania silnika pompa paliwa jest wyłączana przez elektroniczne
urządzenie sterujące.
Jeżeli natomiast elektroniczne urządzenie sterujące wykryje niewłaściwy sygnał któregoś z
czujników, zastępuje ono te informacje danymi wartości średnich zaprogramowanymi w jego pamięci.
Równocześnie zapamiętuje ono (kodem) w pamięci numer uszkodzonego elementu. Za pomocą
specjalnego testera diagnostycznego Ford, podłączonego do złącza diagnostycznego elektronicznego
urządzenia sterującego, można następnie odczytać zawartość pamięci diagnostycznej i ustalić przyczynę
niesprawności."
a tak moim zdaniem sprawdziłbym przekaźnik R8 i R9 ewentualnie skrzynkę bezpieczników czy gdzieś zwarcia nie ma..
-----------------
Były:
Fiat 125p - 1500 C + LPG '86
Ford Escort kombi - 1.4 + LPG '92
padło - 1,5 MPI + LPG '97
Jest:
Ford Mondeo MK2 1.8 16v + LPG '97