Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Pomocy Potrzebuję kody błędów do escotra 1,6 EFI rok 1990

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3
 Autor 
 2009-05-12 20:43:45

dzięki za info
2012-04-26 14:39
  
 
 2009-05-12 20:11:54

tak

-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D
2018-01-09 22:38
  
 
 2009-05-12 19:58:34

Czy te kody pasują do silniczka 1,4 75 KM 91 rocznik???
Za odpowiedz z góry dzięki
Pozdro

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-05-13 11:46:43 ]
[ powód edycji: Po co taki długi cytat??? ]
2012-04-26 14:39
  
 
 2006-07-19 10:47:12

dzięki szukalem i nie znalazlem
nie wiem czemu, po wpisaniu "kody" bylo kilka wątków i w zadnym nie bylo kodów moze za wczesnie rano jest Dzięki jeszcze raz

-----------------
You want an answer? Pick one...

Get rich or die tryin'...

#1182 FEFK
#021 FKDW
 
  
 
 2006-07-19 10:46:10

Cytat:
2006-07-19 10:38:53, polityk pisze:
to ja się też podepnę Przydałyby mi się te kody wraz z jakimś krótkim opisem Poprosze na maila: polityk@toron.pl PZDR


poszło na mejla
2024-07-06 23:09
  
 
 2006-07-19 10:43:28

a szukać się nie chce?
klik



Kody błędów

Wtyczka diagnostyczna

Wtyczka diagnostyczna: 17 = Kod błędu sygnału wyjściowego 40 = Masa 48 = Kod błędu sygnału wejściowego

Odczyt

-Podłączyć dodatnią końcówkę próbnika z diodą świecącą do dodatniej końcówki akumulatora.
-podłączyć ujemną końcówkę próbnika z diodą świecącą do końcówki 17 wtyczki diagnostycznej.
-podłączyć końcówkę 40 wtyczki diagnostycznej do końcówki 48 wtyczki diagnostycznej.
-włączyć zapłon (nie uruchamiać silnika).
-rozpoczyna się test samoistny i przez zespół sterowania pokazywane są ciągłe kody usterek.
-Lampka świeci się przez 5 sekund.
-pojawią się kody usterek.
-koniec testu 1: Lampka świeci się przez 5 sekund.
-pojawi się kod 10 i rozpoczyna się próba dudnienia.
-złącza dudnienia, okablowanie np.
-jeśli podłączenie będzie złe, to zapali się lampka.
-włączyć zapłon.

-Przed rozpoczęciem testu silnika należy upewnić się czy temperatura chłodziwa jest normalna, wyłączona klimatyzacja i bieg jałowy na skrzyni biegów.
-włączyć zapłon, odczekać 3 sekundy i uruchomić silnik.
-wzrasta prędkość na biegu jałowym i może pojawić się kod 50.
-Całkowicie otworzyć przepustnicę w czasie krótszym niż 10 sekund. Silnik musi na krótko osiągnąć 4000 obr/min.
-kiedy pojawi się kod błędu 44 należy ponownie uruchomić test przy pracującym silniku.
-na próbniku z diodą świecącą pojawiają się kody błędów.
-jeśli nie ma żadnych usterek, to pojawi się kod błędu 11 lub 60.
-teraz sprawdzić ustawienie zapłonu i regulator biegu jałowego.
-pokręcić kołem kierownicy od lewej strony do prawej.
-po 10 minutach pojawi się kod 70. Koniec testu.

Resetowanie

-po wyłączeniu silnika w urządzeniu ECU nie będą już przechowywane kody usterek.

Sygnał

-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 1 sekundy, z 1 sekundową przerwą.
-Przerwa, lampka gaśnie na 4 sekundy.
-Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 1 sekundy, z 1 sekundową przerwą.
-Przerwa, lampka gaśnie na 4 sekundy.
-Kod błędu będzie powtarzany jeden raz.


Kody błędów
10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę.
11 Brak usterek.
12 Miernik przepływu powietrza 1.
13 Czujnik temperatury chłodziwa.
14 Czujnik temperatury powietrza.
15 Czujnik położenia przepustnicy.
16 Miernik przepływu powietrza 2.
17 Czujnik MAP.
18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator. 21 Nieregularny sygnał zapłonu.
22 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt wysokie napięcie.
23 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt wysokie napięcie.
24 Czujnik temperatury powietrza.
25 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt wysokie napięcie.
26 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt wysokie napięcie.
27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość).
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
29 Czujnik tlenu 2, (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
31 Uszkodzenie RAM / ROM, uszkodzony ECU.
32 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt niskie napięcie.
33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
34 Czujnik temperatury powietrza.
35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie.
36 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt niskie napięcie.
37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie.
38 Czujnik tlenu 1 (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
39 Czujnik tlenu 2 (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
41 Miernik przepływu powietrza 1, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
44 Przepustnica otwarta zbyt późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku.
45 czujnik prędkości pojazdu.
46 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min).
47 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min) lub jest ona za niska do testowania czujnika tlenu czy zaworu E.G.R.
48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.
49 EGR (recyrkulacja spalin)
50 Kod identyfikacyjny modułu EEC4, jeśli w czasie testu na pracującym silniku nie pojawi się kod 50, to należy sprawdzić numer części modułu EEC 4.
51 Włączona klimatyzacja, wyłączyć klimatyzację i powtórzyć test na pracującym silniku.
52 Przekładnia automatyczna w 'D' lub ruch pojazdu: wybrać 'N / P', powtórzyć test na pracującym silniku.
53 Uziemione złącze oktanowe 1, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
54 Uziemione złącze oktanowe 2, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
55 Dopasować kabel, z uziemieniem, wyjąć złącze, powtórzyć test przy pracującym silniku.
56 Brak sygnału z czujnika stukania.
57 Przepustnica została przesunięta zbyt wcześnie, powtórzyć test na pracującym silniku.
58 Moduł zapłonu, niestabilny prąd sygnału zapłonu.
59 Regulacja CO %, potencjometr.
60 Kod przeglądu: sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, bieg jałowy i ustawienie zapłonu.
61 Utrata mocy cylinder 1, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
62 Utrata mocy cylinder 2, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
63 Utrata mocy cylinder 3, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
64 Utrata mocy cylinder 4, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
65 Utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Wyłącznik hamulca.
66 Utrata mocy cylinder 6, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową. Silniki DOHC: Przełącznik układu zmiany biegów na niższe.
67 Przełącznik temperatury paliwa.
68 Czujnik turbosprężarki, sprawdzić / wyregulować turbosprężarkę.
69 Czujnik turbosprężarki, sprawdzić / wyregulować turbosprężarkę.
70 Kod przeglądu, koniec okresu regulacji.
71 Próżniowy zawór powietrza / Impulsowy solenoid powietrza.
72 Solenoid regulacyjny przepustnicy spalin / Elektroniczny regulator próżniowy.
73 Elektrozawór oczyszczania pojemnika.
74 Pompa paliwa / solenoid 3-ci / 4-ty bieg.
75 Uszkodzenie przekładni automatycznej, blokada zaworu magnetycznego.
76 Uruchomiony wyłącznik hamulca.
77 Uruchomiona zmiana biegów na niższe.
78 W czasie testu samoistnego nie uruchomiony został przełącznik ciśnieniowy układu kierowniczego (PSPS), powtórzyć test samoistny.
81 Elektroniczny regulator próżniowy.
82 Elektroniczny przepływomierz spalin, napięcie poniżej minimum.
83 Elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt wysokie napięcie.
84 Elektroniczny przepływomierz spalin, zbyt niskie napięcie.
91 Czujnik tlenu, wymienić złącza obu czujników tlenu.

korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.

Specyfikacje

Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°.
2024-07-06 23:09
  
 
 2006-07-19 10:38:53

to ja się też podepnę
Przydałyby mi się te kody wraz z jakimś krótkim opisem
Poprosze na maila: polityk@toron.pl

PZDR

-----------------
You want an answer? Pick one...

Get rich or die tryin'...

#1182 FEFK
#021 FKDW
 
  
 
 2006-04-10 20:27:07

A juści. Jeśli to jest zapamiętany błąd, a na taki wygląda. Cosik z kabelkami, możliwe że zamienione.

Natomiast przy kodzie 19 raczej głupoty by wypisywał, bo to uszkodzenie pamięci w EEC.

Gdziesik umieszczałem publikację jak się kody błędów czyta... Że mamy np. "twarde" i "miękkie". Specjalistą od tego jest Heneyk. Ja tylko raczkuję.

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
 2006-04-10 20:22:15

Cytat:
2006-04-10 20:20:24, WilK pisze:
To policz, bo 19 to błąd pamięci EEC, czyli komp do wymiany, a 91 to Lambda.



lambda byla wymieniana niedawno...:/ a EEC to tez byc moze... zobaczymy co bedzie jak wykrece wtryski....
ale przy wylaczonym silniku znalazlo by bląd lambdy??!!

-----------------
Minister Zdrowia ostrzega
korzystanie z turbo może być przyczyną wielu wyprzedzań.

...:: FEFK # 950 ::...

najladniejszy nieEscort 2007
2023-05-30 15:12
  
 
 2006-04-10 20:20:24

To policz, bo 19 to błąd pamięci EEC, czyli komp do wymiany, a 91 to Lambda.

-----------------
Nr Klubowy - #002 - wariactwo, co nie? :)

Black Magic (Slayer, Show No Mercy, 1983)
2012-05-02 11:34
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM