Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII]-schemat R3+bezp.14= pompa paliwa, pilne!!!

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2 3 4
 Autor 
 2012-09-21 07:39:43

Koledzy nie spierajmy się o 1-3 sek., czas tak szybko zapieprza i się starzejemy każdego dnia o kolejne 24 h, tj dopiero problem. Na marginesie, byłbym skłonny przyznać, że to 1 sek., oczywiście bez stopera.
U mnie bez zmian, zapala i jeździ, wczoraj essa przeczołgałem po wertepach, aby wywołać objaw i nic, wcześniej chyba urwę zawieszenie .
Po tych wszystkich zabiegach zauważyłem, ze teraz zapala jakby brał udział w wyścigach , strach się dotykać kluczyka.

Minęło kilka dni a ess zapala jakby dopiero z salonu wyjechał. Zastanawiam się, czy przypadkiem już nie usunąłem usterki a ponieważ podszedłem do problemu kompleksowo, teraz ciężko będzie zgadnąć, gdzie był pies pogrzebany?.

[ wiadomość edytowana przez: sambor2 dnia 2012-09-24 09:25:26 ]
2018-08-26 10:21
  
 
 2012-09-20 22:24:40

W RSie pompa pracuje mi krócej niż w 1.6 (różnica niewielka, ale przez pewnien czas miałem obydwa i mogłem się 'osłuchać' z pracą pomp. Na słabym aku pompa pracowała dłużej, a jak aku dawał 7V to trwało to kilka sek. nie przyszło mi do głowy mierzyć tych czasów stoperem, ale z własnego dośw. wiem, że czasy nie są jednakowe.
Te ok. 3 sek. gdzieś wyczytałem. jak znajdę to podam źródło. (na zdrowym aku żaden tyle nie kręcił, ale podałem tak jak widziałem w jakiejś literaturze). Info odn. wypełniania ukł paliwowego to tenie mój pomysł.
Nie mam zamiaru się spierać bo nie ma o co. ważne że działa. Znajde źródło - wrzuce.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2024-11-22 22:11
  
 
 2012-09-20 21:51:20

Cytat:
2012-09-20 21:06:17, Venom_4x4 pisze:
pompą steruje ECU. załącza ono pompę przed uruchomieniem silnika nie dla tego że nie wie kiedy silnik się zakręci i "profilaktycznie" włącza się wcześniej, tylko właśnie celem wypełnienia ukł paliwowego. Po uruchomieniu silnika pompa zostaje załączona na stałe przez ecu, dopuki odpowiednie czujniki dostarczają info że 'silnik się kręci. W trybie awaryjnym ECU załącza pompę na sztywno jak tylko przekręcisz kluczyk. To wyprzedzenie załączenia pompy jest właśnie po to, żębyś nie chechłał silnika, kiedy nie ma ciśnienia w ukł paliwowym. bez tego, gdyby pompa załączała się dopiero gdy rozrusznik zakręci silnikiem musiałbyś czekać aż paliwo z baku dojdzie do wtrysków. jest to kilka zbędnych obrotów wału. Dlatego auta z takim trybem pracy ecu odpalają "od strzała" nawet po dłuższym postoju, a auta z mechanicznie zasysanym paliwem dopiero po kilku obrotach wału.

Przecież wyraźnie napisałem :
"Należy pamiętać, że jeśli sterownik nie dostaje informacji z czujnika obrotów wału to wyłącza pompę po ok 1s. "
nie 3 s, tylko 1 sekundę(zmierz) ; dwa: wyłącza pompę po 1 sekundzie od momentu włączenia stacyjki, jeśli w tej jednej sekundzie nie dostanie informacji z czujnika wału.
Prościej i bardziej zrozumiale nie potrafię.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Slawko dnia 2012-09-20 21:52:09 ]
2013-09-12 20:31
  
 
 2012-09-20 21:06:17

Cytat:
2012-09-20 20:38:18, batigol68 pisze:
nie do konca tak jest jak piszesz bo pompa steruje urzadzenie sterujace i ono zalacza i wylacza pompe jezeli silnik nie zostanie uruchomiony a nie zadne nabicie cisnienia.


pompą steruje ECU. załącza ono pompę przed uruchomieniem silnika nie dla tego że nie wie kiedy silnik się zakręci i "profilaktycznie" włącza się wcześniej, tylko właśnie celem wypełnienia ukł paliwowego. Po uruchomieniu silnika pompa zostaje załączona na stałe przez ecu, dopuki odpowiednie czujniki dostarczają info że 'silnik się kręci.
W trybie awaryjnym ECU załącza pompę na sztywno jak tylko przekręcisz kluczyk. To wyprzedzenie załączenia pompy jest właśnie po to, żębyś nie chechłał silnika, kiedy nie ma ciśnienia w ukł paliwowym. bez tego, gdyby pompa załączała się dopiero gdy rozrusznik zakręci silnikiem musiałbyś czekać aż paliwo z baku dojdzie do wtrysków. jest to kilka zbędnych obrotów wału.
Dlatego auta z takim trybem pracy ecu odpalają "od strzała" nawet po dłuższym postoju, a auta z mechanicznie zasysanym paliwem dopiero po kilku obrotach wału.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
2024-11-22 22:11
  
 
 2012-09-20 20:38:18

Cytat:
Z tego co mi wiadomo, to ~3sek praca pompy przed zapłonem nie jest spowodowana brakiem ww sygnału, tylko ma na celu wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w układzie. (i z tego powodu powinno się odczekać aż pompa 'nabije' ukł i dopiero jak zgaśnier odpalać) [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-09-19 22:32:21 ]

nie do konca tak jest jak piszesz bo pompa st
eruje urzadzenie sterujace i ono zalacza i wylacza pompe jezeli silnik nie zostanie uruchomiony a nie zadne nabicie cisnienia.

[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-20 20:40:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-20 20:41:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: batigol68 dnia 2012-09-20 20:42:41 ]
 
 
 
 2012-09-20 11:21:37

przestraszył się doktorka
2024-07-06 23:09
  
 
 2012-09-20 06:23:43

Kolejny dzień i nic, chodzi i zapala jakby z salonu dopiero wyjechał
"Miernik lampeczka i do przodu"- jak pacjenta akurat teraz nie boli to mało który lekarz zdiagnozuje.
2018-08-26 10:21
  
 
 2012-09-19 22:18:49

to że nie jest staly to wyczytałem, ale ponoć częsty.
innej metody nie ma. na odległość się tego nie naprawi, samo posiadanie schematu też guzik da. jeżeli coś gdzieśprzerywa to trzeba to najzwyczajniej w świecie wyłapać. Trzeba walczyć. miernik, lampeczka i do przodu.

Cytat:
2012-09-18 09:06:39, Slawko pisze:
Należy pamiętać, że jeśli sterownik nie dostaje informacji z czujnika obrotów wału to wyłącza pompę po ok 1s. Taki efekt najprościej zauważyć podczas włączenia stacyjki bez uruchamiania silnika.



Z tego co mi wiadomo, to ~3sek praca pompy przed zapłonem nie jest spowodowana brakiem ww sygnału, tylko ma na celu wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w układzie. (i z tego powodu powinno się odczekać aż pompa 'nabije' ukł i dopiero jak zgaśnier odpalać)


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-09-19 22:32:21 ]
2024-11-22 22:11
  
 
 2012-09-19 21:33:33

Cytat:
2012-09-18 22:53:28, Venom_4x4 pisze:
próbóweczka w łapke i jedziesz.

gdyby to było takie proste, to juz by to zrobił.
Zwróc uwagę, ze nie jest to stały objaw.

-----------------
2013-09-12 20:31
  
 
 2012-09-18 22:53:28

a gdzie to zasilanie tracisz? na bezpiecznik dochodzi? na przkaźnik? za przekaźnikiem jest? na wtyczke wychodzi ze skrzynki? przed i za patsem? (wstrząsowy zewrzyj na sztywno) za wiele punktów do sprawdzenia nie masz. masz wiązkę na wierzchu całą (tak myśle) to wiesz co i którędy leci. w zasadzie wiesz wszystko co wiedzieć musisz: nr bezp. przekaźnik, czy przez pats czy nie, i finito. próbóweczka w łapke i jedziesz.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-09-18 23:02:19 ]
2024-11-22 22:11
  
 
   Następna strona 
[ 1 2 3 4
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM