Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Falowanie obrotów Mk VII 1.6 16V - nowy punkt do sprawdzenia

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2009-06-02 08:54:50

Standart w zetecach z plastikowym kolektorem
2018-11-23 10:58
  
 
 2009-06-02 07:18:37

U mnie też to zalezy gdzie tankuję. Jak od sąsiadów to muli rano, jak na polskim orlenie to elegancko

-----------------
"Co to ku**a bylo ?"- burmistrz Hiroszimy, 1945

"Potrzebna mi ta parada jak piep****a dziura w głowie" -J.F. Kennedy

"A kto sie dowie?" -Bill Clinton
2021-12-03 23:47
  
 
 2009-06-02 06:50:32

ja powiem tak.

mialem problemy rano przed praca z obrotami. dławił sie itp

okazalo sie ze benzyna...wiec wiecie...

teraz tankuje na shell lub bp i rano na zimnym zrywam asfalt

-----------------
Im mniej wiesz - tym dłużej żyjesz;)
2011-12-12 12:18
  
 
 2009-06-01 23:10:50

Na początek - jeśli ktoś już o tym pisał, a czytający to czytał - niech wyjawi to teraz albo zamilknie na wieki Ja na taką wskazówkę nie trafiłem.
Ale do rzeczy.
Objawy:
1) dławienie się przy przyspieszaniu/ruszaniu na zimnym silniku (powyżej 2000 obr. OK - trzeba było przygazować aby ruszyć)
2) przy zimnym silniku spadanie obrotów poniżej 500 po przygazowaniu i puszczeniu pedału
3) na ciepłym potrafił zacząć się dławić ni z tego ni z owego na jałowym (np. stojąc na światłach).

Sprawdzone:
1) wszystkie czujniki (z użyciem multimetru z bargrafem, który przydał się do lambdy).
2) ciśnienie na listwie wtryskowej (manomentr do opon wyśmienicie się nadaje).
2) podmieniony "krokowiec", zawór odpowietrzania komory, regulator cisnienia, wszystkie czujniki.
Wszystko to bez rezultatu.

Przyczyna problemu:
1) !!!
Sparciały przewód podciśnieniowy od odpowietrzania skrzyni korbowej. Dokładniej mówiąc pierwsze kolanko (zakręt 90 stopni) licząc od kolektora.
Przewód nie był dziurawy, ale podcisnienie zasysało go do środka co blokowało przepływ od skrzyni korobwej - raz bardziej a raz mniej, w zależości od podciśnienia, temperatury itp (a i pewnie od ciśnienia atmosferycznego, ale to marginalny wpływ i wskazuję na niego tylko dla zaakcentowania przypadkowości tych zmian).

Piszę o tym, ponieważ widziałem 2 przewody z 2 różnych aut, i obydwa wskazywały takie samo "zużycie" i zachowywały się identycznie - "zapadały" się podczas pracy na biegu jałowym (gdy przepustnica jest zamknięta i jedyny dopływ powietrza to krokowiec i odpowietrzenie skrzyni korbowej). Nie dziwi więc fakt, że komputer nie jest w stanie ustawić krokowca w odpowiedniej pozycji, gdy ma zmienny dopływ powietrza ze skrzyni korbowej.
Oby to było rozwiązaniem waszych problemów
Pozdrawiam.
2016-10-16 20:37
  
 
 
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM