Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Koło zamachowe w 125p !

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2004-02-04 00:26:06

Witam..dzisiaj mi kumpel powiedzial ze mozna odchudzic kolo zamachowe w maluchu poprzez toczenie na tokarce..i po takim odchudzeniu silnik sie lepiej w obroty wkreca....wiec zastanawiam sie czy cos takiego mozliwe jest w fiacie 125p??? jesli ktos cos wie na ten temat...to prosze o odpowiedz..pozdrawiam Mariusz
2016-06-09 11:43
  
 
 2004-02-04 13:42:09

tutaj..
2007-07-22 00:39
  
 
 2004-02-04 19:33:04

No spoko..dzieki..ale ja chce zeby mi napisal ktos..kto ma duzego fiata i robil odchudzanie kola zamachowego..jesli jest ktos taki to prosze o posta...pozdrowka Mariusz
2016-06-09 11:43
  
 
 2004-02-05 07:02:21

Odchudzić można do wagi 6.5 kg ( w homologacji pozwalają do 3kg - ale może ci koło uciąć nogi ). Jeszcze nie robiłem tej modyfikacji jak zrobie to się pochwale i coś napiszę.



-----------------
| koniu.net | www.koniu.digart.pl | teksaschainsaw.blogspot.com

[ wiadomość edytowana przez: Koniu dnia 2004-02-05 07:05:38 ]
2018-09-09 21:31
  
 
 2004-02-05 10:59:40

Aha..spoko...tylko zeby wyjac kolo zamachowe..trzeba wyciagnac caly silnik a z tym to juz jest troche roboty ..no ale czego sie nie robi dla Fiacika pozdroowka Mariusz
2016-06-09 11:43
  
 
 2009-03-01 20:12:08

ten... no... i ktoś w końcu opisze efekty?

ile można maksymalnie zdjąć i z której strony?
ważyłem swoje - 7,0 kg
2021-01-25 23:06
  
 
 2009-03-01 20:30:11

ja miałem około 4.5 kg . nic nie dało i tak panewki wypluło wydechem , z resztą rurowym z gsi , przez wypolerowanye kanały wydechowe w głowicy z nowymi zaworami

dohc to złooo , ale ohv to kupa z plasteliny

-----------------
ZAPRASZAM NA MOJE AUKCJE!!!!
2021-01-21 20:54
  
 
 2009-03-01 20:31:55

Ja w pikusiu będę zakładał koło odchudzone, ale musze najpierw je wyważyć dynamicznie z wąłem (i chyba dociskiem, bez tarczy sprzęgła,bo i tak się zużyje moment ). O efektach wkrótce napiszę.

-----------------
2016-08-29 17:36
  
 
 2009-03-01 20:33:31

Blady, już za późno żeby się wycofać, zrobię to!
Zrobię, odpalę silnik, a po tygodniu przyznam Ci rację, ale póki co nie psuj mi zabawy

4,5 kg powiadasz... od strony silnika zapewne do wieńca, a od strony skrzyni też można ciachać? jak to będzie ze sprzęgłem i dociskiem?
2021-01-25 23:06
  
 
 2009-03-01 20:35:35

napisz na priv do rina, on mial jakies hardkorowe koło u siebie w kancie, moze ma jakies foty jak to wygladalo i napisze ci dokladnie cos o nim

-----------------
"Gdyby Bóg popierał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach"
2021-05-16 19:24
  
 
 2009-03-01 20:55:53

Cytat:
2009-03-01 20:33:31, nds pisze:
Blady, już za późno żeby się wycofać, zrobię to! Zrobię, odpalę silnik, a po tygodniu przyznam Ci rację, ale póki co nie psuj mi zabawy 4,5 kg powiadasz... od strony silnika zapewne do wieńca, a od strony skrzyni też można ciachać? jak to będzie ze sprzęgłem i dociskiem?



Jak chcesz to podjedź do mnie to zobaczysz jak powinno wyglądać koło dobrze odchudzone.

-----------------
2016-08-29 17:36
  
 
 2009-03-01 21:09:20

na seryjnym wałku i gaźniku nie ma sensu zabardzo odchudzac zamachu niezależnie czy to dohc czy ohv czy jeszcze inna cholera . ważne żeby wał dynamicznie wyważyc z zamachem i dociskiem

baw się dobrze mój po wypluciu panewek odkręcał się dalej bardzo ładnie i łapał ciśnienie oleju powyżej 3500 obrotów

-----------------
ZAPRASZAM NA MOJE AUKCJE!!!!
2021-01-21 20:54
  
 
 2009-03-01 22:04:34

dawno dawno temu jak odchudziłem sobie koło w df-ie jeszcze na 1.5 to wymieniałem obudowe sprzegła bo pekła

-----------------
2015-02-22 11:38
  
 
 2009-03-01 22:36:06

Trzeba zgodzić się z Bladym. Jeśli wałek rozrządu jest seryjny to koło zamachowe powinieneś odelżyć z tych 7kg na jakieś 5,5 do 6 kg. Bardziej nie ma sensu bo stracisz moment na dole a na górze zyskasz tyle co nic. U mnie przy kole ok 6kg silnik kręci się bez bólu na obroty powyżej 6000.

-----------------
OHV - osiem hałasujących ventyli
Niewypierdziane bąki wędrują do głowy i stąd rodzą się posrane pomysły.
2020-10-13 16:42
  
 
 2009-03-01 22:50:37

Od gościa co odkupiłem wałek ostry, wał korbowy odchudzony, koło zamachowe lekkie powiedział mi że przy dobrze zestrojonym ohv, czyli, obróbka na maxa, łącznie z wypośrodkowaniem podpór wału, przróbką gaźnika, itp. nie będę wymieniał wszystkiego . To silnik powinien sie wkręcać do 7000 obr., a przyśpieszenie spaśc do 7 sekund (wiadomo, zależy od warunków testowania), moc szacowana na jakieś 100 km, moment niezmierzony, ale podobno na dwójce do 80 km/h. Nie wiem na ile to prawda, przekazuję to co mi powiedziano. Jak se poskładam pikusia to pojadę nim na badania i powiem wam jak to się ma do mocy i momentu.

-----------------
2016-08-29 17:36
  
 
 2009-03-01 23:15:57

W swoim pierwszym poldku miałem podobnie przygotowany motor 1500. Z seryjnym mostem 4.1 i krótszą skrzynką 4 biegową przyspieszenie było na poziomie 11-12 sekund. Z poldkiem 1.8 dohc mojego kumpla szedł łeb w łeb. Na dwójce dochodził do 90kmh na trójce 130kmh.

-----------------
OHV - osiem hałasujących ventyli
Niewypierdziane bąki wędrują do głowy i stąd rodzą się posrane pomysły.
2020-10-13 16:42
  
 
 2009-03-01 23:24:17

miles jak ktos twierdzi ze auto wazace 1050 kilo z silnikiem majacym moze ze 100 kuni jak bozia da i partia podzwoli ma 7 do setki to juz to smierdzi legedami prl-u nie? no chyba ze mial do kompletu ruski zegarek "rakieta" one byly faktycznie zawsze najszybsze

-----------------
sedicivalvole


http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw
2024-12-15 12:09
  
 
 2009-03-02 07:59:19

Cytat:
2009-03-01 23:24:17, Bart128 pisze:
miles jak ktos twierdzi ze auto wazace 1050 kilo z silnikiem majacym moze ze 100 kuni jak bozia da i partia podzwoli ma 7 do setki to juz to smierdzi legedami prl-u nie? no chyba ze mial do kompletu ruski zegarek "rakieta" one byly faktycznie zawsze najszybsze




Jak wspomniałem, nie wiem czy to prawda, powtażam co mi mówili. weż też pod uwagę, że można kanta odchudzić do jakiś 700/750 kg, zmienić most, może i by do tych 10 zszedł.

-----------------
2016-08-29 17:36
  
 
 2009-03-02 10:13:37

Fiata można odchudzić max o jakieś 200 kg co da masę 850. Dobrze zrobiony motor 1500 powinien mieć jakieś 110, a i tak nie zejdziesz do tych 7 sekund. Jak w Slomczynie na rallycrossie zagadnąłem kiedyś śp Godwoda o silnik w Jego poldku odparł: ok 150 KM jakieś 8 do setki. Budę miał w najlżejszej specyfikacji ex OBR czyli jakieś 900 kilo.

-----------------
OHV - osiem hałasujących ventyli
Niewypierdziane bąki wędrują do głowy i stąd rodzą się posrane pomysły.
2020-10-13 16:42
  
 
 2009-03-02 10:21:22

Cytat:
2009-03-02 10:13:37, enes pisze:
Fiata można odchudzić max o jakieś 200 kg co da masę 850. Dobrze zrobiony motor 1500 powinien mieć jakieś 110, a i tak nie zejdziesz do tych 7 sekund. Jak w Slomczynie na rallycrossie zagadnąłem kiedyś śp Godwoda o silnik w Jego poldku odparł: ok 150 KM jakieś 8 do setki. Budę miał w najlżejszej specyfikacji ex OBR czyli jakieś 900 kilo.



200 kg to jest we samym wnętrzy, siedzenia, wykładzina, boczki. Dolicz sobie jeszczę np. szyby, niepotrzebne wzmocnienia, nawet nagrzewnicę. dla chcącego nic trudnego Ale wiadomo, że wszystko, odchudzanie, silnik zależy od jednego najwazniejszego czynnika, do czego ma byc to auto, bo co by nie zrobił to i tak kant dostanie z każdym FWD

-----------------
2016-08-29 17:36
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM