Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Auto po gradobiciu

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2009-09-04 21:21:27

nie jest to fiat i nie znalazłem wcześniej jednak może trafić się każedmu np. pod kasztanem , sklepem , parkingu lub kamieniem na drodze.

czy ma ktoś doświadczenia w tym temacie
- najlepiej bez malowania - zgrzanie do blachy odpada
- metoda na klej z TV skuteczna by była na puszce od piwa
- wybić od środka prętami z nierdzewki - nie zawsze się dojdzie do wgniecenia

- puller ?




- warto inwestować 250zł ?
- taka gumka wytrzyma - wyciągnie ?
- idealnie napewno nie wyjdzie , ale czy da rade ?




a tak to wygląda

2024-10-23 19:42
  
 
 2009-09-04 21:33:32

wyciągacz owszem , ale mocowany na klej (zdaje sie epoksydowy) a potem specjalnym rozpuszczalnikiem ( ) klej rozpuiszczamy i blacha jak nowa (ale taka bez załamań)

coś ktoś mówił o jakiejś metodzie z magnesem , ale co i jak nie wiem...

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
2021-02-12 09:09
  
 
 2009-09-04 21:40:32

http://www.dentbusters.pl/ - polecam tam zaglądnąć i się wszystkiego dowiedzieć : )
2020-09-09 21:46
  
 
 2009-09-04 22:05:41

Cytat:
wyciągacz owszem , ale mocowany na klej (zdaje sie epoksydowy) a potem specjalnym rozpuszczalnikiem ( ) klej rozpuiszczamy i blacha jak nowa (ale taka bez załamań)


z tego co się dowiedziałem po wyciągnięciu pullerem nie jest to ideał - wgniecenie w kształcie leja zamieni się w pofalowany krąg (środek zostanie wyssany na zewnątrz ?)

o magnesie słyszłem - jednak w moim przypadku przy takiej ilości
Xzł x 100wgniotów = ?zł nie miało by to najmniejszego sensu
Cytat:
http://www.dentbusters.pl/ - polecam tam zaglądnąć i się wszystkiego dowiedzieć : )


zobacze

dzięki za pomoc

[ wiadomość edytowana przez: kosa131 dnia 2009-09-04 23:16:05 ]
[ powód edycji: mala korekta - czytac sie nie dalo.... ]
2024-10-23 19:42
  
 
 2009-09-04 22:19:58

http://www.dentbusters.pl/ - polecam tam zaglądnąć i się wszystkiego dowiedzieć : )
zobacze

elegancko jednak widze że raczej w detalu robią
1-no wgniecenie godzina X 100sztuk = pół miesiąca?
2024-10-23 19:42
  
 
 2009-09-04 22:34:30

"elegancko jednak widze że raczej w detalu robią
1-no wgniecenie godzina X 100sztuk = pół miesiąca?"

wiesz... można robić więcej niż jedną wgniotkę na raz : P

Podeślij im zdjęcia uszkodzeń i na pewno dadzą Ci znać czy się to opłaca czy nie.
2020-09-09 21:46
  
 
 2009-09-06 09:52:38

Witam
Ja robiłem 4 auta metodą na klej (narzędzia wurtha). Suzuki grand vitara - wielkość wgnieceń nawet do 5mm. Mazda 6 do 3mm - więc po dużym gradzie.
Powiem tak: wyszło każde wgniecenie na elementach karoserii za wyjątkiem maski i dachu. Z maską nie opłaca się bawić, z dachem jest inaczej - aby się pozbyć całkowicie śladów - należy zdemontować podsufitkę i resztę powyciągać (o ile nie połamał się lakier) specjalnymi łyżkami do wypychania wgnieceń + młoteczki.
Niestety jest to czasochłonne - 1 auto po gradzie około 3dni.
Jeżeli bedziesz sie bawił metoda na klejenie to nalezy przycinac plastikowe ssawki do wielkości wgniecenia bo narobisz wiekszych szkód niz były...
Pozdrawiam

2014-05-15 10:27
  
 
 2009-09-06 09:53:46

Witam
Ja robiłem 4 auta metodą na klej (narzędzia wurtha). Suzuki grand vitara - wielkość wgnieceń nawet do 5mm. Mazda 6 do 3mm - więc po dużym gradzie.
Powiem tak: wyszło każde wgniecenie na elementach karoserii za wyjątkiem maski i dachu. Z maską nie opłaca się bawić, z dachem jest inaczej - aby się pozbyć całkowicie śladów - należy zdemontować podsufitkę i resztę powyciągać (o ile nie połamał się lakier) specjalnymi łyżkami do wypychania wgnieceń + młoteczki.
Niestety jest to czasochłonne - 1 auto po gradzie około 3dni.
Jeżeli bedziesz sie bawił metoda na klejenie to nalezy przycinac plastikowe ssawki do wielkości wgniecenia bo narobisz wiekszych szkód niz były...
Pozdrawiam

2014-05-15 10:27
  
 
 2009-09-06 13:11:21

dzięki
metoda na klej wydaje się najlepsza jednocześnie odpada malowanie.
w przypadku dupowozu nie musi być idealnie ,a ocynkowana blacha wybacz drobne popękania lakieru.

dach to największe wyzwanie
(zdjęcia w deszczu troche zamaskowało spustoszenie)



słupki boczne są twarde jednak może to pomuc przywrucić im poprzedni kształt ?



klapa bagarznika w identycznym kolorze to koszt ok 200 zł
obecnie zamontowana wyszpachlowana na gładko i pomalowana przez jakiegoś partacza 3 lata temu w Niemczech



przednia pokrywa została wymieniona



napisz mi maciek2000 jaki był by koszt powyciągania wgniotów z młoteczkowaniem ?
2024-10-23 19:42
  
 
 2009-09-06 19:27:38

Ja kupilem sobie taki zestaw - ok 750zl. Ja na Twoim miejscu nie młotkowałbym dachu bo tu trzeba doświadczenia (mi pomagał kolega z wypracowanym "wyczuciem"
Na słupkach bez problemu na 0. Klapa - ja bym sie nie zastanawial nad wymiana.
Dach - ta metoda wychodzi na 95%. Ja bym np dał relingi i nikt nie zobaczy ze cokolwiek bylo robione.
Ogólnie jak dojdziesz do wprawy to mozesz na tym zarabiac. Do mnie wpadaja kumple na szybka naprawe (np. wgniecenia parkingowe, po imprezce dach w takim a4 jak Twoje.)
Masz szczescie ze blachy w tym modelu sa w miare sztywne bo np. mazda ma wyjatkowo podatne blachy i łatwo przegiąć.
pozdrawiam
2014-05-15 10:27
  
 
 2009-09-07 21:09:20

jeśli moższ napisz jakie nażędzia są niezbędne do takiej naprawy
- puler z kilkoma rodzajami gumek.
- na pewno młotek blacharski
- ????

jaki twoim zdaniem był by koszt naprawy :dachu , słupków, górnej części drzwi ?
pod koniec tygodnia porozmawiam z magikiem wyciągającym wgniecenia jednak przy takiej ilości może to przekroczyć jego wartość

dzięki za pomoc
2024-10-23 19:42
  
 
 2009-09-08 13:12:41

Koszt to glue puller + pistolet do podgrzewania + młoteczek GUMOWY + gumowa "cegiełka" (oby przejmowała część energii z młotkowania) i trochę samozaparcia. Koszt wszystkiego to ok 1000pln.
Szybka instrukcja:
Odtłuszczasz powierzchnię (przecierasz lekko załączoną do zestawu watą szklaną)
Zaznaczasz mazakiem środek wgniecenia
Jeżeli potrzeba to przycinasz plastkikowe adaptery
Nakładasz klej na adapter (tak by wypełnił całą powierzchnię)
Podciągasz wgniecenie (mocno ale z wyczuciem)
Oczywiście jedno wgniecenie wyciągasz nawet po kilka razy...
Podgrzewasz adapter (tylko po klejącej części bo po kilku razach się główki poobrywają a to 7zł)
Najlepiej się ściąga się podgrzany klej tekturką.
Wycierasz załączonym rozpuszczalnikiem
Polerujesz pastą ścierną.
Powodzenia

2014-05-15 10:27
  
 
 2009-09-09 21:17:08

dzięki za pomoc
jeszcze zapytam co myślisz o klepaku blacharskim


przydał by się w zestawie (dach od środka) ?
2024-10-23 19:42
  
 
 
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM