2009-09-10 15:56:05
1) wsteczny niema synchronizacji dlatego może zgrzytać, jeśli wsteczny zgrzyta to pewnie jest zębatka biegu źle ustawiona, niestety monatrz skrzyni i prawidłowe ustawienie wybieraka wstecznego jest trudne, sam troche czasu nad tym spędziłem, wystarczy że się wybierak przesunie o 1-2 mm i już kicha
2) jeśli są problemy przy wrzucaniu biegu na włączonym silniku to najpierw sprawdzić linkę czy jest dobra i czy samoregulator działa,
jeśli niewidać nic szczególnego to na pewno docisk sprzęgła wymaga wymiany (nierozłącza do końca tarcz sprzęgła), niewymieniać samego docisku bo to się nieopłaca, wymienić całe sprzęgło docisk + tarcza + łożysko
3) wymiana sprzęgła nie jest skomplikowana jednak samemu pod chmurką raczej mało wykonalne, wymiana sprzęgła wymaga odpięcia skrzyni która troche waży i samemu to cięzko jest (choć raz to zrobiłem) jednak montarz skrzyni to już inna bajka, samemu prawie awykonalne bez specjalnych przyrządów, we dwóch to jeden podtrzymuje na linie drugi celuje skrzynią na jej miejsce
4) jeśli chcesz samemu wymieniać sprzęgło pamiętaj że bardzo ważne jest prawidłowe wycentrowanie tarczy, do czego najlepiej mieć specjalny przyrząd albo wałek ze skrzyni (nie, skrzyni nieda się wykorzystać do wycentrowania), inaczej niezlożysz tego prawidłowo
5) pamiętaj że trzeba rozebrać zawieszenie żeby wyjąć pół osie ze skrzyni i dopiero wyjąć skrzynię, więc to nie jest takie hop siup, jak masz garaż narzędzia i kogoś do pomocy w ciągu dnia jest to wykonalne samemu raczej nie
6) nie wiem ile stoją teraz sprzęgła do deasel'a ale 330 to chyba nie jest specjalnie atrakcyjna cena, za 320 to kupiłem komplet sachs'a do mojego 1,6
-----------------
moja stajnia:
1,1 litra w kartonie czyli - Trabant 1.1 uniwersal
dawca organów czyli - Trabant 1.1 uniwersal
wiatr we włosach czyli - Ford Escort mkV Cabrio Ghia 1,6
jestem też tutaj:
www.justget.org
www.cartoontrabant.pl