Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

[MKVII] 172 - zbyt uboga mieszanka - Co sprawdzić?

 Moderowane przez: Karolyna, Kleszczak, kylo32, michno45, zsmarti
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2009-11-28 10:29:35

Regulator ciśnienia paliwa:
Przeponowy regulator ciśnienia paliwa, umieszczony w kolektorze wtryskiwaczy między
wtryskiwaczami 3. i 4. cylindra, reguluje ciśnienie paliwa w zależności od chwilowej wartości ciśnienia w
kolektorze dolotowym. Marka: Bosch. Ciśnienie regulowane:
przewód podciśnienia odłączony: 270+20 kPa;
silnik pracujący i przewód podciśnienia podłączony: 210±20kPa.
Czas obniżania ciśnienia do wartości 180 kPa po wyłączeniu silnika: 5 min.


Paliwo z pompy przepływa przez filtr paliwa. Oprócz wkładu filtrującego znajduje się w nim gęsta
siatka, której zadaniem jest zatrzymywanie wymytych przez paliwo fragmentów wkładu. Podczas wymiany
filtr należy montować tak, aby siatka znajdowała się na wyjściu paliwa z filtru (kierunek przepływu paliwa
przez filtr jest oznaczony strzałką na jego obudowie). Następnie paliwo przepływa do kolektora wtryskiwaczy
i dopływa do poszczególnych wtryskiwaczy. Nadmiar paliwa z końca kolektora jest odprowadzany
do zbiornika. Regulator ciśnienia paliwa, wkręcony w kolektor wtryskiwaczy między wtryskiwaczami 3. i 4.
cylindra, utrzymuje stałą różnicę ciśnień między kolektorem wtryskiwaczy i kolektorem dolotowym powietrza.
Mechaniczny regulator ciśnienia paliwa zawiera przeponę poddaną działaniu sprężyny i jest połączony
elastycznym przewodem z kolektorem dolotowym. Nadmiar paliwa odpływa z kolektora wtryskiwaczy
przewodem do zbiornika. Elektromagnetyczne wtryskiwacze paliwa o bocznym zasilaniu są chłodzone
przepływającym przez nie paliwem. Korki parowe, które mogą powstawać po zatrzymaniu gorącego silnika,
gromadzą się w górnej części wtryskiwaczy. Po uruchomieniu silnika i dopływie świeżego paliwa korki te są
likwidowane.

informacje z ksiazki napraw. moze sie przydadza

-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D
2018-01-09 22:38
  
 
 2009-11-27 19:05:43

Nikt nie wie?

-----------------
2024-04-29 14:29
  
 
 2009-11-26 12:37:16

No więc tak. Ciśnienie na listwie wtryskowej wynosi u mnie 2,5 bara więc jest chyba ok. Niestety nie sprawdziłem na przewodzie a sprawdzałem u kumpla bo gdzieś mi zginął miernik


Gdzie znajduje się ten regulator ciśnienia paliwa?


-----------------
2024-04-29 14:29
  
 
 2009-11-25 18:54:28

Dzięki kcprski. Sprawdzę to o czym mówisz zanim dobiorę się do tej pompy żeby w razie czego niepotrzebnie się nie namęczyć

-----------------
2024-04-29 14:29
  
 
 2009-11-25 18:26:10

błąd 172 Miałem to samo ;> zmierz sonde miernikiem (co i jak opis na forum) po wymianie sondy blad sie juz nie pojawil

do kolegi kcprski,

czy do końca pomoglo to sie okaże ;] w mojej skrzynce cos bylo dłubane wczesniej kilka lutów poprawionych ale nawalone cyny było ze az stykało sie prawie z innym pinem (lub gniazdem bezpiecznika), nawet widzialem poopisywane (przez wydrapanie) sciezki, i oddzielone nozykiem przerwy, poprawiłem to zamalowałem soldermaską i jak narazie spokoj

[ wiadomość edytowana przez: fizz2 dnia 2009-11-25 18:30:33 ]
2012-07-19 23:51
  
 
 2009-11-25 12:34:24

coastbasse

Ja powiem tradycyjnie - pompa paliwa, choć przyczyna może leżeć nie w niej samej, a w skrzynce bezpieczników (zimne luty).
Kolega fizz2 miał problem z niskim ciśnieniem na przewodzie paliwowym (1.5 zamiast 3 bar), co wskazywałoby jednoznacznie na awarię pompy, a okazało się, że to po prostu zasilanie pompy (w skrzynce) padło.

Zmierz ciśnienie na przewodzie paliwowym przed listwą wtryskową. Powinno być ok. 3 bar. Na listwie (wentylu) 2.35 bar.
Jeśli ciśnienie będzie niskie, w pierwszej kolejności sprawdź napięcie zasilania pompy (przewody pod tylną kanapą, czasem niestety nie ma dojścia). Jeśli napięcie jest OK, wymień filtr paliwa i, jeśli to nie pomoże, pompę.
Jeśli napięcie jest za niskie, wina będzie leżeć po stronie skrzynki bezpieczników.
Żeby było śmieszniej, mógł również paść podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa na listwie i po prostu pcha paliwo na przelew zamiast do wtryskiwaczy. Nie ma prostej metody sprawdzenia tego regulatora, ale na szczęście to dużo rzadsza awaria niż awaria pompy.


-----------------
ЯЭVЭЯSЭ ЭИGIИЭЭЯ

[2|2|4|1|0|0] km
1620 cm³ (+0,5)
Titanium CL
2024-01-14 13:59
  
 
 2009-11-24 07:56:41

opisze dlaczego u mnie układ paliwowy nie domaga. Nieszczęścia chodzą parami - kiedyś jednocześnie miałem awarię LPG, podawało benzynę zamiast gazu i zawiesił mi sie wskaźnik paliwa więc o tym nie wiedziałem. Gdy auto stanęło wielokrotnie próbowałem odpalić przez co przytarłem pompke paliwa. Ponadto przy jeździe na LPG pompka cały czas pracuje więc jeśli miałeś za mało paliwa to samo mogło się wydażyć. Stąd może pochodzić zbyt mała ilośc paliwa. Szczęśliwie zarówno urzywki jak i nowe kosztują do 100 zł. Jeśli coś takiego mogło się zdarzyć to polecam od tego zacząć
2014-10-21 09:49
  
 
 2009-11-24 00:54:58

Moze sie cos dziac z ukladem paliwowym. Ja obstawial bym pompke paliwa. Ale sie przekonasz o tym dopiero jak ja wymienisz.
Zauwazylem ostatnio ze bardzo czesto przyczyna niedomagan.
2012-07-01 12:54
  
 
 2009-11-23 21:54:49

A może mieć z tym coś wspólnego ssanie?

-----------------
2024-04-29 14:29
  
 
 2009-11-23 19:27:25

Miałem wcześniej w podpisie a zapomniałem że usunąłem

1.6 16V

-----------------
2024-04-29 14:29
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Ford Escort FanKlub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM