2009-11-28 10:29:35
Regulator ciśnienia paliwa:
Przeponowy regulator ciśnienia paliwa, umieszczony w kolektorze wtryskiwaczy między
wtryskiwaczami 3. i 4. cylindra, reguluje ciśnienie paliwa w zależności od chwilowej wartości ciśnienia w
kolektorze dolotowym. Marka: Bosch. Ciśnienie regulowane:
przewód podciśnienia odłączony: 270+20 kPa;
silnik pracujący i przewód podciśnienia podłączony: 210±20kPa.
Czas obniżania ciśnienia do wartości 180 kPa po wyłączeniu silnika: 5 min.
Paliwo z pompy przepływa przez filtr paliwa. Oprócz wkładu filtrującego znajduje się w nim gęsta
siatka, której zadaniem jest zatrzymywanie wymytych przez paliwo fragmentów wkładu. Podczas wymiany
filtr należy montować tak, aby siatka znajdowała się na wyjściu paliwa z filtru (kierunek przepływu paliwa
przez filtr jest oznaczony strzałką na jego obudowie). Następnie paliwo przepływa do kolektora wtryskiwaczy
i dopływa do poszczególnych wtryskiwaczy. Nadmiar paliwa z końca kolektora jest odprowadzany
do zbiornika. Regulator ciśnienia paliwa, wkręcony w kolektor wtryskiwaczy między wtryskiwaczami 3. i 4.
cylindra, utrzymuje stałą różnicę ciśnień między kolektorem wtryskiwaczy i kolektorem dolotowym powietrza.
Mechaniczny regulator ciśnienia paliwa zawiera przeponę poddaną działaniu sprężyny i jest połączony
elastycznym przewodem z kolektorem dolotowym. Nadmiar paliwa odpływa z kolektora wtryskiwaczy
przewodem do zbiornika. Elektromagnetyczne wtryskiwacze paliwa o bocznym zasilaniu są chłodzone
przepływającym przez nie paliwem. Korki parowe, które mogą powstawać po zatrzymaniu gorącego silnika,
gromadzą się w górnej części wtryskiwaczy. Po uruchomieniu silnika i dopływie świeżego paliwa korki te są
likwidowane.
informacje z ksiazki napraw. moze sie przydadza
-----------------
Był Maluszek, Escorcik, Punciaczek, a są Vectra b i Mondeo mk4 :) Powrót do Forda ucieszył :D